Web Analytics Made Easy - Statcounter

در ادامه سلسله برنامه‌های فاز دوم طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از خانواده شهید «جهانگیر صدقی ده‌زیاری» تجلیل به عمل می‌آید.

به گزارش ایسنا به نقل از ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، در ادامه سلسله برنامه‌های فاز دوم طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم و با عنوان شکوه مادری»، با حضور مجازی «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، 23 شهریور ماه از خانواده شهید «جهانگیر صدقی ده‌زیاری» تجلیل به عمل می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهید «جهانگیر صدقی ده‌زیاری» در 25 فروردین ماه 1345 در خانواده ای مستضعف و مذهبی در روستای ده زیار از بخش چترود دیده به جهان گشود. وی در اوج جوانی درس را رها کرده و با جملاتی از قبیل: «کلاس ما جبهه و معلم ما امام حسین (ع) می باشد»«، درس آزاد مردی را به ما آموخت» و ... جنگ با صدامیان را همان جنگ با یزیدیان زمان امام حسین (ع) توصیف می کرد.

آن شهید با این خصوصیات پا به عرصه جنگ ونبرد گذاشت و پس از گذراندن آموزش‌های مداوم به عنوان مربی آموزشی مخابرات مشغول شد و در چندین عملیات از جمله والفجر8، کربلای 4و5 بیسیم‌چی فرماندهی لشکر 41 ثارالله حاج قاسم سلیمانی بود. با توجه به کارنامه درخشان، صداقت، امانت‌داری، تقوا و تلاش شبانه روزی که داشت، مسئول آموزش مخابرات لشکر 41 ثارالله شد.

این گزارش می افزاید: او جوانی با اخلاق و مهربان بود، به پدر و مادر و بزرگترهای خود احترام می‌گذاشت و زمانی که از جبهه به مرخصی می آمد به والدین خود در قالی‌بافی کمک می کرد. از نظر ایمان و تقوا زبانزد بود، واجبات را هرگز ترک نمی‌کرد و دیگران را تشویق به انجام واجبات می‌کرد. همیشه و در همه جا حتی در جبهه و جنگ چهره خندانی داشت.

سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در سرکشی از خانواده شهید صدقی به دِه زیار آمده و گفتند: در چندین عملیات که من و شهید صدقی با هم بودیم وی چهره خندان و بشاشی داشت و با این کار به دیگران رزمندگان روحیه می بخشید. شهید جهانگیر صدقی عاشق شهادت و آرزومند نوشیدن جام شهادت از دست ساقی کوثر بود.

سرانجام شهید جهانگیر صدقی که برای راه‌اندازی شبکه مخابراتی به طرف بانه (عملیات کربلای 10) در حرکت بود توسط هواپیماهای دشمن به شهادت رسید. اوعلاقه خاصی به امام حسین(ع) داشت و همیشه از مصائب حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) سخن می گفت و در زمان شهادت همچو مولایش حضرت اباعبدالله الحسین(ع) سر به بدن نداشت.

گفتنی است مردم‌ ولایت‌مدار روستای ده‌زیار در سال‌های دفاع مقدس 8 شهید سرافراز را به اسلام و انقلاب تقدیم کردند، شهیدان احمد درانی‌نژاد، جهانگیر صدقی، حسین پوراسترآبادی، عباس افضلی، غلامحسین صدقی، علی تیکدری‌نژاد، عبدالرضا افضلی و شهید علیرضا خسرویان از شهدای هشت سال جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دفاع مقدس خانواده شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۴۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکیم در دیدار معاون وزیر ارشاد: تبادل تجارب فرهنگی، هنری و آرشیوی میان ایران و عراق ضروری است

سیدعمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق، در دیدار فرشاد مهدی‌پور، معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، و هیئت همراه وی، وضعیت فرهنگ و ارتباطات دو کشور و چشم‌اندازهای گسترش همکاری‌های عراق و جمهوری اسلامی ایران را بررسی کرد.

به گزارش ایسنا، در این دیدار که در دفتر رهبر جریان حکمت ملی عراق در بغداد انجام شد، حکیم بر ضرورت تبادل تجارب در بخش‌های فرهنگی، هنری و آرشیوی تأکید کرد.

وی با اشاره به نیازهای جوامع اسلامی به برنامه‌های فرهنگی که آنان را در برابر هجمه فرهنگی و اندیشه‌های منحرف مصون نگه دارد، بر ضرورت حمایت از برنامه‌های هنری و تولید فیلم و سریال و استفاده از فناوری‌های نوین برای رساندن آن به مخاطبان تأکید کرد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین بر ضرورت توقف جنگ در غزه تأکید کرد و جامعه جهانی را در قبال پیامدهای آنچه در غزه می‌گذرد و سکوت در برابر کشتار و گرسنه نگه‌داشتن و نسل‌کشی مسئول دانست.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نشست خبری جشنواره سرود فجر
  • صنعت چاپ در آینده نیازمند تغییر ریل است
  • پایان ۳۹ سال غربت/ تشییع پیکر معلم شهید در ورامین
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد؛باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی
  • حضور وزیر فرهنگ در جلسه شورای سیاستگذاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب
  • حکیم در دیدار معاون وزیر ارشاد: تبادل تجارب فرهنگی، هنری و آرشیوی میان ایران و عراق ضروری است
  • پیکر شهید «جهانگیر بیات» در ماهدشت تشییع و تدفین شد
  • وزیر فرهنگ درگذشت یکی از بزرگان موسیقی کشور را تسلیت گفت
  • آئین تجلیل از خانواده معظم ۲۰شهید روحانی و طلبه ورامین️ برگزار شد
  • سینه‌ این هنرمند لبریز از اشعار و عرفان بود