Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» سیدعلی یزدی‌خواه نماینده مردم تهران در خصوص مذاکرات هسته‌ای، گفت: بهتر است پرونده مذاکرات هسته‌ای که هشت سال اخیر در اختیار وزارت امور خارجه قرار گرفته، در دولت سیزدهم از سوی وزارتخانه خارجه پیگیری شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگرچه اقدامات وزارت خارجه دولت یازدهم و دوازدهم در حل مشکلات این پرونده نتیجه عملی نداشت اما از حیث کارشناسی و اجرایی بهتر است این پرونده در اختیار وزارت خارجه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: شورای عالی امنیت ملی نیز می‌تواند بر روند دیپلماسی هسته‌ای به وزارت امور خارجه مشاوره بدهد و یا نیروی مجرب و صاحب صلاحیتی برای حضور در تیم مذاکره کننده معرفی کند.

یزدی‌خواه گفت: جابجایی پرونده هسته‌ای از شورای عالی امنیت ملی به وزارت خارجه و بالعکس هزینه زاست و آسیب‌هایی در پی دارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: در دولت سیزدهم نیروهای ارزشمندی در وزارت امور خارجه سکان دار دستگاه دیپلماسی هستند و از توانمندی‌ها و قابلیت‌های لازم برای هدایت این پرونده برخوردارند.

عضو فراکسیون انقلاب مجلس با تاکید بر اینکه پرونده هسته‌ای، امنیتی نیست، گفت: در پرونده هسته‌ای باید حقوق ملت ایران استیفا شود، پیمان‌های مشترکی بین ایران، آژانس و ۱+۵ منعقد شده که برای اجرای این پیمان‌ها بهتر است این پرونده از طرف وزارت امور خارجه پیگیری شود.

وی تصریح کرد: پیگیری پرونده هسته‌ای از طرف وزارت امور خارجه هم توانمندی دستگاه دیپلماسی را اثبات می‌کند هم موضع وزیر خارجه جدید را در سطح منطقه و جهان تثبیت می‌نماید.

یزدی‌خواه با تاکید بر لزوم تقویت تیم مذاکره کننده هسته‌ای گفت: ضعف تیم مذاکره کننده هسته‌ای در دولت تدبیر منجر به بی‌دقتی روی برخی جملات و واژه‌ها شد، به عنوان مثال لغو و تعلیق اشتباه گرفته شد. لذا باید در دولت سیزدهم تیم مذاکره کننده هسته‌ای تقویت شود.

منبع: نماینده

کلیدواژه: پرونده هسته ای عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی یزدی خواه تیم مذاکره کننده وزارت امور خارجه پرونده هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۴۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی در واکنش به گزارش وضعیت حقوق بشری وزارت خارجه آمریکا درباره این کشور گفت: بدترین وضعیت حقوق بشری را در جهان در ایالات متحده داریم که با سرکوب سیستماتیک، رویارویی قومی و مذهبی در آنجا ادامه دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری تاس، سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه‌ای که در رسانه دولتی این کشور منتشر شد، گفته است: «وزارت امور خارجه کره شمالی انتشار گزارش حقوق بشر توسط وزارت امور خارجه آمریکا بر اساس دروغ، جعل، تعصب و خصومت را قاطعانه محکوم و رد می‌کند و آن را اقدامات مداخله جویانه واشنگتن در امور داخلی کره شمالی می‌داند.»

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: «آیا در ایالات متحده نقض جدی حقوق بشر از جمله سرکوب سیستماتیک مردم خود، رویارویی قومی و مذهبی و جنایات مختلف خشونت آمیز را شاهد نیستیم؟»

وی همچنین به ادعای مقام‌های آمریکایی درباره ضرورت نفوذ اطلاعاتی در کره اشاره کرد و ادامه داد: این نمایش یک دسیسه سیاسی بسیار بدخواهانه و یک چالش سیاسی خطرناک است که هدف آن تخریب نظام ما از درون است. واکنش پیونگ یانگ به این اقدامات هیچ محدودیتی ندارد.»

۲۳ آوریل سال جاری میلادی، وزارت امور خارجه آمریکا گزارشی درباره وضعیت حقوق بشر در جهان منتشر کرد که نارضایتی تعدادی از کشور‌ها از جمله مجارستان، ویتنام، مکزیک، پاکستان و ترکیه را برانگیخت.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز خاطرنشان کرد که این گزارش صرفا نمایش استاندارد‌های دوگانه نیست، بلکه یک تبعیض نژادی آشکار است.

دیگر خبرها

  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان و مدیران رسانه‌ای برگزار شد
  • نشست هم‌اندیشی وزیر امور خارجه با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • سفر معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه به ریاض
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • کره شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • کره شمالی : بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • هیولای کنکور را با افتخار برپا کردیم!/دیپلماسی را نادیده نگیریم/كريدور عراق-اردوغان- اروپا
  • زاخارووا: بازدارندگی هسته‌ای روسیه جای تردید ندارد
  • سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد