Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@06:54:06 GMT

سالانه دو برابر نیاز کشور واردات برنج انجام می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۹۴۵۶۰

سالانه دو برابر نیاز کشور واردات برنج انجام می‌شود

به گزارش «تابناک»، علی کریمی فیروزجوایی در گفتگو با خبرنگار مهر توقف واردات برنج را ضروری دانست و افزود: واردات برنج خارجی در فصل برداشت و عرضه محصول داخلی به زیان اقتصاد برنجکاران و کشور است.

نماینده مردم بابل میزان تولید برنج داخلی را سالانه ۲میلیون و۶۰۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: حدود ۸۰ درصد این میزان در استان‌های شمالی کشور تولید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نماینده نیاز داخل کشور به واردات برنج را سالانه ۴۰۰ هزار تن ذکر کرد وافزود: متأسفانه سالانه تا ۸۰۰ هزارتن برنج خارجی وارد کشور می‌شود که مازاد بر نیاز است.

عضو خانه ملت سرانه مصرف برنج هر ایرانی را ۳۶ کیلو گرم دانست وافزود: در صورت حمایت همه جانبه دولت کشتکاران برنج شمال تمامی نیازهای داخلی این محصول استراتژیک را تأمین می‌کنند.

کریمی فیروزجایی با انتقاد از افزایش سرسام آور نهاده‌های تولید بویژه سموم کشاورزی در سالهای اخیر افزود: افزایش غیر منطقی هزینه‌های تولید تأثیر زیادی بر کاهش این محصول استراتژیک دارد.

عضو هیئت رئیسه مجلس یازدهم تاکید کرد: سیاست قطعی دولت جدید و مجلس حمایت از تولیدات داخلی است. این نماینده با اشاره به جایگاه ۲۸ ایران در تولید جهانی برنج یادآورشد: برنج ایرانی ازبرترین های این محصول در رقابت با تولیدات جهانی شناخته می‌شود.

کریمی فیروزجایی با تاکید بر اهمیت توجه به محصول استراتژیک برنج گفت: دولت و بویژه وزارت جهاد کشاورزی باید سیاست‌های حمایتی در قبال کشتکاران برنج را اعلام کنند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اربعین 1400 پنجشیر بیژن عبدالکریمی عباس انصاری فرد اعمال ماه صفر میلاد حاتمی نماینده بابل مجلس واردات برنج تولید داخلی اربعین 1400 پنجشیر بیژن عبدالکریمی عباس انصاری فرد اعمال ماه صفر میلاد حاتمی واردات برنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۴۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمل بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم از خوزستان به سراسر کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، فواد غزیعلی اظهار کرد: با هماهنگی‌های درون استانی با محوریت استانداری از ابتدای اردیبهشت امسال، حمل گندم ۱۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

وی ادامه داد: روزانه ۶۱ هزار تن گندم از خوزستان به سیلو‌های سراسر کشور حمل می‌شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان افزود: با توجه به حساسیت موضوع با فراخوان مالکان خودرو‌های سنگین حمل بار به ویژه در استان خوزستان شاهد رشد خوبی در حمل و نقل بودیم.

خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۵ میلیون تُن محصولات کشاورزی، باغی، دامی، شیلات و عسل معادل ۱۴ درصد کل تولیدات بخش کشاورزی کشور در جایگاه نخست قرار دارد.

استان خوزستان یک میلیون و ۲۵۰هزار هکتار اراضی زیرکشت دارد که درصورت ساخت شبکه‌های آبیاری و زهکشی و تامین پایدار آب، امکان توسعه اراضی زیرکشت تا ۲.۲ میلیون هکتار وجود دارد.

خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۵میلیون تُن محصولات زراعی، باغی، دام، آبزی‌پروری، عسل و فرآورده‌های لبنی معادل ۱۴درصد کل تولیدات بخش کشاورزی کشور را تولید می‌کند که از این حیث در جایگاه نخست کشوری قرار دارد.

 

دیگر خبرها

  • خطر تحریم در واردات اتوبوس های جدید
  • حمل بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم از خوزستان به سراسر کشور
  • وزیر صمت: تراکتورهای وارداتی توان رقابت با تولیدات داخلی را ندارند
  • لایحه امنیت شغل کارگران امروز در دولت تصویب شد
  • اشتغال فارغ التحصیلان، افزایش بهره‌وری و جهش تولید
  • خطر تحریم در واردات اتوبوس‌های جدید/ تولیدکنندگان داخلی توان رفع نیاز شهر‌های کشور به اتوبوس را ندارند
  • ظرفیت داخلی تولید لوکوموتیو برای پاسخ به نیاز کشور کافی است
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • تولید اقلام استراتژیک امدادی مورد نیاز در حوادث توسط هلال احمر
  • ۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد