Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@16:55:45 GMT

احکام شهرداران ۱۰ شهر استان فارس بزودی صادر می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۹۵۱۵۳

احکام شهرداران ۱۰ شهر استان فارس بزودی صادر می‌شود

پرویز کهندل دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:‌ از ۱۱۴ شهر استان فارس، حدود ۸۰ درصد شوراهای اسلامی دوره ششم، شهردار منتخب خود را به استانداری فارس معرفی کرده‌اند.
وی اظهار داشت: در برخی شهرهای کوچک، شوراها همچنان در حال بررسی و رایزنی برای انتخاب شهردار مورد نظر هستند که در این میان، شورای برخی از این شهرها،‌ به خاطر قرار گرفتن در منطقه محروم و مشکلات احتمالی شهر، همچنان برای انتخاب شهردار می‌کوشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعیین سرپرست چهار شهر بدون شورا
مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری فارس با اشاره به اینکه انتخابات شوراهای اسلامی دوره ششم در شهرهای سده و حسن آّباد اقلید، کامفیروز مرودشت و وراوی مهر به دلیل به حد نصاب نرسیدن داوطلبان برگزار نشد، گفت:‌ در اجرای ماده ۹۹ قانون شوراهای اسلامی شهر و روستا در این شهرها که انتخابات برگزار نشده است، استاندار، جانشین شورای شهر تلقی و شهردار این شهرها از سوی استاندار منصوب می‌شود.
وی اظهار داشت:‌ هم اینک سرپرست شهرداری‌های این چهار شهر تعیین شده‌اند و صدور احکام انتصاب آنها در حال طی مراحل قانونی است.

 مکاتبه مستقیم بین وزارت کشور و شورای شهر شیراز در زمینه شهردار منتخب
کهندل در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت صدور حکم شهردار منتخب شیراز گفت:‌ بر اساس ماده ۸۰ قانون شوراهای اسلامی شهر و روستا، معرفی و انتصاب شهرداران منتخب مراکز استان‌ها در مکاتبه مستقیم میان وزارت کشور و شوراهای مرکز استان صورت می‌گیرد و احکام این شهرداران توسط وزیر کشور صادر می‌شود.
وی گفت: درباره شهردار منتخب شیراز هم باید گفت که وزارت کشور، نظر خود را به طور مستقیم به شورای اسلامی این شهر اعلام می‌کند.
وی یادآور شد:‌ دفتر شهری و شوراهای اسلامی استانداری فارس طبق قانون تنها در زمینه آموزش‌های مورد نیاز اعضای شورای اسلامی کلانشهر شیراز ورود می‌کند.

مهمترین اولویت شهرداران در دوره جدید
مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری فارس همچنین در پاسخ به پرسشی درباره مهمترین اولویت‌های شهرداران منتخب ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر گفت:‌ بر اساس قانون، شهرداری‌ها نهاد مردمی و موسسه عمومی غیردولتی محسوب می‌شوند و شهردار مدیر شهری و بازوی اجرایی شورای شهر است و به قول عامیانه، امور شهری از گهواره تا گور با شهرداری است.
وی ادامه داد: ارتقای سطح مبلمان شهری و زیباسازی، توسعه فضای سبز شهرها، توسعه و عمران شهر، ارتقای سطح خدمات عمومی، بهسازی معابر و آسفالت آنها، تدارک امکانات مورد نیاز شهری مانند ورزش و مسیرهای پیاده‌راه سلامت از سرفصل‌های کاری هر یک از شهرداران محسوب می‌شود که با توجه به شرایط شیوع کرونا، مقوله بهداشت و جمع آوری زباله نیز اهمیت بسیاری دارد.
کهندل در عین حال گفت:‌ یک شهر خوب با انجام وظایف شهرداری و به طور همزمان تکالیف شهروندان محقق می‌شود؛ حقوق شهروندی در کنار تکلیف شهروندی است و زمانی که تکلیف شهروندی را انجام دهیم به صورت خودکار به حقوق شهروندی هم می رسیم و جز این امکان پذیر نیست.
وی اظهار داشت:‌ در این چارچوب، شهروندان هم باید به قوانین و مقررات احترام بگذارند و در زیبایی، رعایت استانداردهای ساخت و ساز و ضوابط شهری و تامین منابع مالی شهرداری با پرداخت به موقع عوارض مشارکت کنند.

برچسب‌ها وراوی اقلید شورای اسلامی شهر شیراز کامفیروز سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور شهرداری شیراز شورای شهر سده وزارت کشور حقوق شهروندی مرودشت شیراز استانداری فارس حسن آباد فارس مهر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وراوی اقلید شورای اسلامی شهر شیراز وراوی اقلید شورای اسلامی شهر شیراز کامفیروز سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور شهرداری شیراز شورای شهر سده وزارت کشور حقوق شهروندی مرودشت شیراز استانداری فارس حسن آباد فارس مهر استانداری فارس شوراهای اسلامی شهردار منتخب اسلامی شهر وزارت کشور شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۵۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح سوال از شهردار مشهد مقدس کلید خورد

به گزارش خبرنگار مهر، موسی الرضا حاجی بگلو ظهر شنبه در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته شوراها اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ در حاشیه شهر ده خط اتوبوسرانی را رایگان کردیم اما نتوانستم این امر را به تمام خطوط شهر افزایش دهیم چرا که کمیته انطباق فرمانداری مشهد این موضوع را رد کردند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: تخلف در تفریغ بودجه شهرداری مشهد در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۰ وجود دارد اما به هر حال بودجه در سه ساعت توسط اعضای شورای اسلامی شهر مصوب شد و برخی پرداختی‌ها به افراد نامعلوم بود اما آنچه که قانون تصمیم بگیرد را می‌پذیریم.

وی با اشاره به خروج سالانه ۱۰۰ میلیارد تومان از شهر مشهد مقدس بیان کرد: براساس مصوبه سال ۱۴۰۰ شورای اسلامی شهر سالانه ۱۰۰ میلیارد تومان به شهر زابل جهت رفع محرومیت اختصاص یابد.

حاجی بگلو در خصوص طرح سوال از شهردار مشهد تصریح کرد: در جلسه آینده شورای اسلامی شهر مشهد طرح سوال از شهردار مشهد مطرح است اما فکر نمی‌کنم منجر به استیضاح شود و موضوع بازنشستگی و بازداشت شهردار مشهد مطرح نیست.

رئیس شورای اسلامی خراسان رضوی با اشاره به طلب‌های پیمانکاران شهرداری مشهد ابراز کرد: پیمانکاران قلب تپنده شهرداری مشهد هستند و قطعاً در پرداخت صورت‌های مالی پیمانکاران مشکل وجود دارد و سعی می‌کنیم تا نیمه ابتدای سال جاری طلب تمام افراد پرداخت شود.

وی خاطرنشان کرد: قطعاً اگر طرح تفصیلی شهر مشهد به شکل کنونی باشد، شاهد کسری بودجه سال ۱۴۰۳ خواهیم بود و قانون‌های درآمدهای پایدار باید اصلاح شود و در تلاش هستیم تا کمیسیون ماده ۵ مانند شهرداری تهران در اختیار شهرداری مشهد قرار گیرد.

حاجی بگلو بیان کرد: در سال ۱۴۰۳ حدود ۲ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های زود بازده شهری پیش بینی کردیم و هدف ما از این طرح‌ها مشارکت مردم در این زمینه هستیم و تخصیص بودجه به پروژه‌های زودبازده را نیز در سال ۱۴۰۴ نیز دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به انتقال مدیریت باشگاه ورزشی و فرهنگی پرسپولیس به بانک شهر گفت: به دلیل آنکه شهرداری مشهد سهامدار بانک شهر است آمادگی مدیریت باشگاه پرسپولیس هستیم و از این رو رایزنی‌هایی نیز صورت گرفته است.

کد خبر 6089993

دیگر خبرها

  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت خیابان‌های کرمان
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال ۱۴۰۲
  • عزم ملی برای حل مشکلات پایتخت شکل بگیرد/ضرورت استفاده از ظرفیت معتمدین محلات در سایر کلانشهرها
  • تلاش برای اتمام خط ۲ مترو شیراز تا ۲ سال آینده / مشکل اصلی، کمبود واگن است
  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • طرح سوال از شهردار مشهد مقدس کلید خورد
  • شهرداران از مصائب شهری با استاندار سخن گفتند
  • شهرداری منطقه ۲ شیراز ظرفیت اقتصادی ویژه‌ای دارد
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز