Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_ ۸ سال از تخریب تنها سالن سینمای استان ایلام به بهانه بازسازی در حالی می‌گذرد که نه تنها تاکنون اقدامی جهت بازسازی آن انجام‌نشده بلکه این تخریب سبب شد ایلام به تنها مرکز استان بدون سینما در کشور تبدیل شود. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام؛ می‌توان گفت وجود سالن سینما در هر منطقه یکی از اساسی‌ترین زیرساخت‌های فرهنگی و هنری محسوب می‌شود که نقش تاثیرگذاری در گذراندن اوقات فراغت جوانان ایفا می‌کند، اما متأسفانه استان ایلام سال‌هاست از داشتن سالن سینما محروم است و نبود این مهم، ضعف شدید زیرساخت‌های فرهنگی و هنری در استان ایلام را نمایان می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند استان ایلام از نظر فرهنگ، هنر و سینما حرف‌های زیادی برای گفتن دارد اما جای تاسف است که مردم آن سال‌هاست از داشتن سالن سینما محروم هستند.

لزوم توجه به زیرساخت‌های فرهنگی

کرامتی یکی از جوانان ایلامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم گفت: دیدن فیلم‌های روز سینما در سالن‌های سینما یکی از سرگرمی‌های جوانان محسوب می‌شود اما متأسفانه جوانان ایلامی از این سرگرمی محروم هستند.

 وی با بیان این‌که سال‌ها پیش تنها سینمای این استان به بهانه بازسازی تخریب شد اما متأسفانه وعده مسئولان جهت بازسازی آن محقق نشده، اضافه کرد: مسئولان مربوط باید توجه بیشتری به زیرساخت‌های فرهنگی و هنری استان داشته باشند، نه با بی‌تفاوتی زمینه ضعف بیش‌از پیش این حوزه در استان را فراهم نمایند.

بی توجهی مسئولان

قنبری یکی دیگر از شهروندان ایلامی دراین‌باره به تسنیم می‌گوید: آن‌گونه که باید به پروژه‌های فرهنگی و هنری در استان ایلام توجه نمی‌شود که محرومیت تمام شهرستان‌های استان از سالن سینما، عدم تکمیل برج هنر، بلاتکلیفی سینمای شهر ایلام و... گواهی بر این مدعاست.

وی ادامه داد سینما می‌تواند اوقات سالمی را برای جوانان داشته باشد اما متأسفانه نبود سالن سینما در استان، جوانان ایلامی را از گذراندن اوقات فراغت در این مکان محروم کرده‌است.

فعالیت 3 سینمای دیحیتالی در استان

عمران خودآموز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم گفت: هم اینک سه سینمای دیجیتال شامل سینما فرهنگ ایلام، سینما کلهر ایوان و سینما سراب آبدانان در استان فعال است که در مجموع 568 صندلی دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام ادامه داد: با توجه به در دست اقدام بودن سه طرح عمرانی در حوزه سینما پیش بینی می شود سرانه صندلی سینما در این استان به یک هزار و 500 عدد افزایش یابد.

وی، یکی از این طرح ها را شامل عملیات اجرایی مجتمع تجاری - سینمایی (سینما قدس سابق) توسط بخش خصوصی در مرکز شهر ایلام اعلام کرد که با افتتاح آن، در چند پرده سرانه 474 صندلی سینمایی احیا می شود.

روز ملی سینما و روز پرکشیدن "عالیجناب" تیپ‌سازی در دوبله! + فیلموزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: روز ملی سینمای ایران یادآور پیروزی و بهروزی یک تمدن کهن استنگرش به سینما و محتواهای تولیدی نیازمند بازسازی و تصحیح است

دیگر پروژه‌های حوزه سینما

خودآموز به طرح پردیس سینمایی امید در بلوار ابوالفضل شهر ایلام اشاره کرد و یادآور شد: عملیات اجرایی این مرکز در قالب چهار سالن مدرن با 400 صندلی توسط شهرداری ایلام در حال ساخت بوده و مورد حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد.

وی با بیان اینکه تا پایان سال جاری سالن آمفی‌ تئاتر مجتمع فرهنگی، هنری شهرستان ملکشاهی هم به تجهیزات دیجیتال پخش فیلم مجهز می‌شود اضافه کرد: با تکمیل این پروژه‌ها سرانه صندلی سینما در استان افزایش مناسبی یافته و به بیش از یک هزار و 500 صندلی می رسد.

هرچند بر اساس گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام سه سینمای دیجیتال در برخی شهرستان‌های استان راه‌اندازی شده‌است اما این سالن‌ها خلأ نبود سالن سینما در استان را پر نکرده و آن‌گونه که باید مورد استقبال جوانان قرار نگرفته‌است ازاین‌رو ضروری است مسئولان ذی‌ربط جهت ساخت سالن سینما در استان ایلام اقدام کنند، تا این استان نیز همانند سایر مناطق کشور از سالن سینما برخوردار شده و جوانان ایلامی بتوانند اوقات فراغت خود را در این مکان بگذرانند.

انتهای پیام/180/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فرهنگ و ارشاد اسلامی زیرساخت های فرهنگی فرهنگی و هنری سینما در استان جوانان ایلامی سالن سینما اما متأسفانه استان ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۵۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کانون «نگاره و سینمای» دانشگاه آزاد بروجرد گشایش یافت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مراسم افتتاحیه کانون «نگاره و سینما» دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد با حضور کُردی معاون فرهنگی دانشجویی، عباس ساکی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی و مسئولان، استادان و اعضای انجمن سینمای جوان بروجرد برگزار شد.

کُردی در این جلسه درباره جایگاه هنر عکاسی و فیلم‌سازی در جامعه امروزی مطالبی بیان کرد.

ساکی با تأکید بر حمایت هنرمندان و فیلمساز جوان بروجردی پیشنهاداتی مطرح کرد.

هومن هوشمند دبیر کانون نگاره و سینما به تشریح و معرفی حیطه فعالیتی کانون پرداخت، همچنین فیلم کوتاه داغی به کارگردانی فاطمه محمدی برنده جوایز متعدد داخلی و بین‌المللی اکران شد و کارگاه آموزشی آشنایی با مبانی فیلم کوتاه توسط فاطمه محمدی از استادان سینمای جوان و کارگردان فیلم برگزار شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سینما به روایت «آپاراتچی»
  • قلعه تاریخی روستای تاج آباد کهنه در آستانه تخریب + تصاویر
  • کانون «نگاره و سینمای» دانشگاه آزاد بروجرد گشایش یافت
  • «مست عشق» ، زمانی برای مستی سالن های سینما / روایت مولانا و شمس ، پدیده ای فراتر از اکران
  • سرگذشت غم‌انگیز نخستین زن بازیگر سینمای ایران
  • به روز کردن صندلی‌های پردیس سینما بهمن سنندج با اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی
  • پیگیری تکمیل بازسازی جاده شهداد - نهبندان در دستورکار دادستانی کرمان
  • تکمیل بازسازی جاده شهداد - نهبندان زیر ذره بین دادستانی کرمان
  • سالن ورزشی آلاشت بازسازی می شود
  • اتفاق ناگوار در انتظار تماشاخانه قدیمی سنگلج/ مسئولان شهرداری کجا هستند؟