Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرام حبیب زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه هم اکنون ۵۰۸ بیمار کرونایی در بخش‌های مختلف بیمارستان‌های استان اردبیل بستری هستند، اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته آمار بستری‌ها در استان اردبیل به ۶۰ نفر رسیده و روند بیماری کرونا در اردبیل فعلاً در حالت ثبات نسبی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تسلیت به ۱۳ خانواده که عزیزان خود را بر اثر ابتلاء به ویروس کرونا از دست داده اند، افزود: پیش بینی می‌شود آمار فوتی‌ها در استان اردبیل در طی هفته جاری کاهش داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل به آمار بهبود یافتگان نسبی در شبانه روز گذشته اشاره کرد و گفت: ۹۷ بیمار کرونایی نیز با حال عمومی مساعد و نسبی از بیمارستان‌ها مرخص شدند و نکته قابل توجه عدم حضور این افراد در اجتماعات و تداوم روند درمان در منازل این بیماران است که انتظار داریم این افراد رعایت نکات بهداشتی را به جد پیگیری کنند.

حبیب زاده آمار بیماران بدحال بستری در استان اردبیل را ۱۰۳ نفر عنوان کرد و گفت: این تعداد از بیماران بد حال برای اولین بار طی چند ماه گذشته رسیده و کاهش قابل توجهی دارد و پیش بینی می‌شود با افزایش تزریق واکسن کرونا این آمار روز به روز کاهش یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل با اشاره به روند واکسیناسیون کرونا تصریح کرد: تاکنون در استان اردبیل ۵۵۵ هزار و ۸۵۴ دوز واکسن تزریق شده که از این مقدار ۳۷۳ هزار و ۸۶۲ دوز مربوط به نوبت اول و ۱۸۱ هزار و ۹۹۲ دوز مربوط به نوبت دوم واکسیناسیون است.

وی بیان کرد: هم اکنون شهرستان‌های مشگین شهر، بیله سوار و نیر در وضعیت قرمز، شهرستان‌های اردبیل، پارس آباد، خلخال و گرمی در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های سرعین، نمین، کوثر و اصلاندوز در وضعیت زرد قرار دارند.

وضعیت آرام کرونا در اردبیل شکننده است

حبیب زاده با اشاره به اینکه متأسفانه شاهد تردد و خریدهای غیر ضروری در مرا کز خرید هستیم، گفت: برخی از مردم با کاهش آمار بستری‌های روزانه و فوتی‌های کرونایی نسبت به کرونا بی تفاوت شده و به عادی انگاری می‌پردازند در حالی که وضعیت کرونا در اردبیل شکننده است و هرگونه سهل انگاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی وضعیت را مجدداً به حالت هشدار و بحرانی در خواهد آورد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل ادامه داد: برگزاری هر گونه دورهمی و مراسم‌های عروسی و عزاداری با تعداد بالا و بدون رعایت موازین بهداشتی موجب افزایش آمار بستری‌ها در روزهای آینده خواهد بود و شهروندان باید در این زمینه به رعایت کامل دستور العمل ها تا واکسیناسیون سراسری ادامه دهند.

کد خبر 5303601

منبع: مهر

کلیدواژه: اردبیل ویروس کرونا دانشگاه های علوم پزشکی ویروس کرونا بوشهر واکسن کرونا آمار کرونا واکسیناسیون کرونا کرمانشاه شیوع کرونا گرگان اردبیل خطبه های نماز جمعه زلزله عکس استانها اربعین حسینی ایلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۵۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ کارگر حین عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی شیراز جان باختند

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا جاویدی در تشریح این خبر گفت: پیش از ظهر شنبه حین انجام عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی در میدان دولت ابتدای بلوار میثم، سه کارگر پیمانکار طرف قرارداد شهرداری منطقه ۵ به علت ریزش جداره مسیر حفاری در هنگام عملیات خاکبرداری دچار حادثه شدند.

سخنگوی شهرداری شیراز گفت: با حضور به موقع نیروهای آتش‌نشانی یکی از کارگران، زنده از زیر خاک بیرون کشیده شد، اما متأسفانه با وجود انجام عملیات، دو کارگر پیمانکار فوت کردند.

رضا جاویدی با ابراز تأسف از وقوع این حادثه و تسلیت به خانواده‌های متوفیان ادامه داد: اجساد کارگران فوت شده با نظارت مقام قضائی جهت انتقال به پزشکی قانونی تحویل عوامل مربوطه شده است.

جاویدی گفت: شهرداری شیراز در راستای توسعه شبکه دفع آب‌های سطحی به منظور جلوگیری از آب گرفتگی معابر و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و مطالعات انجام شده، اقدام به اخذ پیمانکار برای اجرای پروژه لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی این محل کرده است.

کد خبر 6090171

دیگر خبرها

  • کاهش سرقت در اردبیل
  • مادر قاتلی که آگهی مفقود شدن فرزندش را منتشر کرد
  • روش ویژه سرباز روس برای فرار از پهپاد قاتلی که به سراغش آمد | فیلم
  • چرا آمار خودکشی پزشکان بالا رفته؟ / این طبقه مانند گذشته نزد مردم محترم نیست
  • روایت خسروپناه از آمار وضعیت دانش‌آموزان مدارس دولتی در میان داوطلبان برتر کنکور
  • ۲ کارگر حین عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی شیراز جان باختند
  • هوای ۴ شهر ناسالم و آلوده است / پاک‌ترین هوا سهم اردبیل شد
  • آخرین آمار از وضعیت تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا | این ۶ استان کمترین میزان تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی را داشته‌اند
  • گاندو‌ها در برابر تراکتور باختند
  • آمار هولناک از وضعیت فقر مطلق /پرداختی‌ها چقدر از هزینه پایین‌ترین‌دهک‌ها را پوشش می‌دهد؟