Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-28@00:04:41 GMT

طالبان: افغان‌ها قربانی ۱۱ سپتامبر شدند

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۹۶۲۲۶

طالبان: افغان‌ها قربانی ۱۱ سپتامبر شدند

عضو ارشد دفتر سیاسی طالبان اعلام کرد که هیچ یک از اتباع افغانستان در حملات ۱۱ سپتامبر نقشی نداشتند و ۲۰ سال پیش نیز طالبان این حملات را محکوم کرده بود.

به گزارش مشرق، ‌سهیل شاهین از سخنگویان طالبان در پرسشی درباره نقش آن‌ها در واقعه ۱۱ سپتامبر گفت: هیچ افغانی در واقعه ۱۱ سپتامبر دخیل نبود آن زمان من در سفارت (افغانستان در اسلام‌آباد) به عنوان معاون سفیر مشغول بودم، ما این رویداد را محکوم کردیم و اعلام نمودیم که برای یافتن مقصران واقعی همکاری می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاهین در گفت‌وگو با «راشاتودی» اظهار داشت که مردم افغانستان خواستار حل و فصل این رویداد از طریق گفت‌وگو و جلوگیری از حمله به افغانستان بود اما ما قربانی نتیجه ۱۱ سپتامبر شدیم، درحالیکه هیچ افغان در آن دخیل نبود.

وی در رابطه با بدرفتاری، بازداشت موقت و شکنجه خبرنگاران نیز گفت: ما با گزارش بی‌طرفانه مشکلی نداریم اما آن‌ها باید از وزارت کشور مجوز داشته باشند و مکان و مورد اعتراض خود را از پیش مشخص کنند.

عضو ارشد دفتر سیاسی طالبان اظهار داشت: تظاهرات بدون اطلاع مقامات انجام شد مردم به خیابان‌ها ریختند و الفاظ تحریک‌آمیزی را استفاده می‌کردند و متوسل به اقدامات تحریک‌آمیز می‌شدند تا نیروهای امنیتی را مجبور به واکنش کنند.

وی همچنین مدعی شد: آن‌ها تلاش می‌کردند تا وارد ارگ ریاست جمهوری شوند، در حالیکه ما گزارش‌هایی دریافت کرده بودیم که برخی اعضای داعش در پوشش زنان تظاهرات‌کننده می‌خواستند وارد ارگ ریاست جمهوری شوند و جایی که رهبران ما اقامت دارند حمله انتحاری کنند. به همین دلیل بود که نیروهای امنیتی ما مجبور شدند آن‌ها را متوقف کنند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان طالبان ۱۱ سپتامبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۶۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان به دنبال دانش خودروسازی

نشست دوجانبه میان هیئت‌های طالبان در کابل و آستانه به رهبری وزیر صنعت و تجارت این گروه و معاون نخست وزیر قزاقستان برگزار شد.

در این نشست بر روی سرمایه‌گذاری مشترک در بخش‌ کارخانه‌های خودروسازی در افغانستان بحث و گفتگو شد.

همچنین، دو طرف روی استخراج معادن، صنعت ماشین‌آلات، تعرفه ترجیحی برای کالاهای افغان، فراهم‌آوری تسهیلات ترانزیتی، روابط بانکی، برگزاری نشست سه‌جانبه ترانزیتی میان افغانستان، ترکمنستان و قزاقستان، انتقال سیستم اسمارت بریج[حکومت‌داری الکترونیک] قزاقستان به افغانستان، تبادل‌نظر کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم
  • پایان نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • طالبان به دنبال دانش خودروسازی
  • آزادی ۶۳ پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان
  • بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟
  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • ایجاد مسیر ریلی جدید؛ محور دیدار مقامات افغانستان و قزاقستان
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید