Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر گفت، هنگامی که حملات تروریستی یازده سپتامبر در بیست سال پیش رخ داد، گروه طالبان اعلام آمادگی کرد که در تحقیقات مرتبط به این حملات همکاری کند.

شبکه جئو تی.وی پاکستان به نقل از سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان گزارش داد: به یاد دارم که ما این حادثه را محکوم کردیم. عبدالسلام ظریف سفیر ما در پاکستان بود و من معاون او بودم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار کردیم و این حادثه را محکوم کردیم. ما گفتیم که برای شناسایی مجرمان واقعی پشت پرده همکاری می‌کنیم.

این سخنگوی طالبان گفت، گروه طالبان بیست سال پیش با واشنگتن تماس گرفت تا این مساله را از طریق گفت‌وگو حل و فصل کند نه حمله. او گفت القاعده که یک گروه تروریستی است و مسوول این حملات، درباره آن به افغانستان هشدار نداده بود. او مدعی شد: بنابراین طالبان که آن زمان بر افغانستان حاکمیت داشت، غافلگیر شد.

ماه اوت با تسلط طالبان بر کابل، سهیل شاهین گفت که گروه طالبان به القاعده و دیگر گروه‌های تروریستی اجازه نخواهد داد که اهدافشان را در افغانستان پیگیری کنند.

در یازده سپتامبر ۲۰۰۱، اعضای القاعده دو هواپیمای تجاری ربوده شده را به مرکز تجارت جهانی در نیویورک زدند و هواپیمای دیگری در بخش غربی پنتاگون در نزدیکی واشنگتن دی.سی افتاد. چهارمین هواپیمای ربوده شده در نزدیکی شهر پیتسبورگ در ایالت پنسیلوانیا سقوط کرد. حدود ۳۰۰۰ تن در جریان این حملات کشته شدند./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۴۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان به دنبال دانش خودروسازی

نشست دوجانبه میان هیئت‌های طالبان در کابل و آستانه به رهبری وزیر صنعت و تجارت این گروه و معاون نخست وزیر قزاقستان برگزار شد.

در این نشست بر روی سرمایه‌گذاری مشترک در بخش‌ کارخانه‌های خودروسازی در افغانستان بحث و گفتگو شد.

همچنین، دو طرف روی استخراج معادن، صنعت ماشین‌آلات، تعرفه ترجیحی برای کالاهای افغان، فراهم‌آوری تسهیلات ترانزیتی، روابط بانکی، برگزاری نشست سه‌جانبه ترانزیتی میان افغانستان، ترکمنستان و قزاقستان، انتقال سیستم اسمارت بریج[حکومت‌داری الکترونیک] قزاقستان به افغانستان، تبادل‌نظر کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • طالبان به دنبال دانش خودروسازی
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • اظهارنظر مجاهد درباره سفرهای مقامات متعدد سیاسی به کابل
  • درانی: پاکستان بیشتر از هند از ناحیه افغانستان آسیب دیده است
  • بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟
  • به صورت گسترده در جهان پذیرفته شده ایم
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید
  • نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند