Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@07:50:37 GMT

دانشجویان اصفهان برا دریافت واکسن چه باید کنند؟

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۹۶۵۲۵

دانشجویان اصفهان برا دریافت واکسن چه باید کنند؟

ایسنا/اصفهان تمام دانشجویان دانشگاه‌های استان اصفهان همانند سایر دانشجویان در کشور می‌توانند با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند.

بر اساس اعلام مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، از هم‌اکنون تمامی افراد ۴۲ سال به بالا (متولدین ۱۳۵۸ و قبل) در سراسر کشور می‌توانند با مراجعه به سامانه salamat.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

gov.ir زمان و محل دریافت واکسن را بلافاصله خودشان انتخاب کنند. برای این کار، نیازی به داشتن پرونده بهداشت نیست.

هم‌چنین افراد ۳۲ تا ۴۱ سال (متولدین ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۸)  که ساکن استان‌های آذربایجان غربی، ایلام، بوشهر، خراسان جنوبی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمان، کرمانشاه، قم و هرمزگان هستند و در پایگاه‌های بهداشت پرونده سلامت دارند می‌توانند از طریق همین سامانه ثبت‌نام کنند.

از سویی دیگر از روز شنبه- ۲۰ شهریور ماه نیز سامانه برای تزریق واکسن دانشجویان باز شد و حالا پس از سرعت گرفتن روند واکسیناسیون در کشور، زلفی گل، وزیر علوم تحقیقات و فناوری کشور در تازه ترین اظهار نظر در خصوص بازشگایی دانشگاه گفته که «دانشگاه های کشور بعد از اتمام فرآیند واکسیناسیون حضوری خواهند شد.»

او با تاکید براینکه وزارت علوم برای بازگشایی دانشگاه‌ها تابع ستاد ملی مقابله با کروناست، اظهار کرد: اگر فرایند واکسیناسیون دانشجویان به خوبی انجام شود با اجازه ستاد ملی مقابله با کرونا می‌توانیم در هر زمانی تمام دانشگاه‌های تابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را بازگشایی کنیم و در این زمینه آمادگی‌های لازم را داریم.

دانشگاه اصفهان

در همین راستا دانشگاه های استان اصفهان نیز همانند دانشگاه های سراسر کشور روند تزریق واکسن را آغاز کردند به گونه ای که در دانشگاه اصفهان مرکز تجمیعی نیلفروش زاده آماده ارایه خدمات واکسیناسیون به دانشجویان است.

معاون دانشجویی دانشگاه اصفهان روز شنبه از آغاز واکسیناسیون دانشجویان تمام مقاطع تحصیلی همزمان با سراسر کشور در دانشگاه اصفهان خبر داد.

مرتضی حاج حسینی به ایسنا، گفت: مرکز تجمیعی دانشگاه اصفهان صرفا ویژه دانشجویان است و تنها با کنترل کارت دانشجویی یا گواهی اشتغال به تحصیل معتبر به دانشجویان خدمات واکسیناسیون ارایه می‌کند.

دانشگاه صنعتی اصفهان

مدیر مرکز بهداشت دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در خصوص روند واکسیناسیون دانشجویان این دانشگاه، با ابراز خرسندی از ابلاغ تزریق واکسن به دانشجویان کشور، اظهار کرد: در زمینه واکسیناسیون دانشجویان فرآیند تزریق واکسن به این صورت است که اسامی دانشجویان وزارت علوم در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفت و  نام دانشجویان در سامانه ثبت شد. در مرحله بعد دانشجویان باید با وارد شدن به سامانه سلامت نسبت به انتخاب محل و زمان تزریق واکسن اقدام کنند. 

زهرا ممتازپور با بیان اینکه در زمان مراجعه دانشجویان به سامانه سه اتفاق رخ می دهد، تصریح کرد: در یک حالت دانشجویان پس از انتخاب زمان و مکان می توانند برای تزریق مراجعه و واکسن را دریافت کنند. در حالت دوم نیز ممکن است در زمان ورود به سامانه با پیامک «ظرفیت تکمیل است» روبرو شوند که در این صورت نیز مشکلی وجود ندارد و دانشجویان می توانند در زمان دیگری به سامانه مراجعه و یا با تغییر روز و محل پایگاه نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند.

مدیر مرکز بهداشت دانشگاه صنعتی اصفهان ادامه داد: پیامک سومی که ممکن است با آن مواجه شوند این است که «نام شما به عنوان دانشجو در این سامانه ثبت نشده است» که دانشجویان باید توجه داشته باشند که در این صورت هم جای نگرانی نیست و با توافق انجام شده با دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، دانشجویانی که تا ۲۵ شهریور موفق به ثبت نام در سامانه و دریافت پیامک تزریق واکسن نشد، می توانند با شماره تلفن های  اعلام شده از سوی دانشگاه تماس گرفته و روند واکسیناسیون این دانشجویان انجام می شود.

او داشتن کارت ملی و کارت دانشجویی و یا گواهی اشتغال به تحصیل را شرط لازم برای تزریق واکسن اعلام کرد و گفت: پایگاه تجمیعی دانشگاه صنعتی اصفهان نیز همانند سایر پایگاه ها فعال است و در لیست انتخابی دانشجویان قرار دارد.

دانشگاه هنر اصفهان

در اطلاعیه نحوه ثبت نام واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه هنر اصفهان نیز آمده که تمام دانشجویان دانشگاه‌ هنر اصفهان می‌توانند با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir محل و زمان تزریق واکسن را خودشان انتخاب کنند.

چنانچه کد ملی دانشجویی در سامانه واکسیناسیون به آدرس ثبت نشده بود، مشخصات خود (شماره دانشجویی، نام و نام خانوادگی و کد ملی) را به سامانه پیام کوتاه دانشگاه به شماره ۳۰۰۰۹۹۰۰۹۹۹۸۹۷ ارسال کنند تا در خصوص رفع مشکل اقدام لازم به عمل آید.

در ادامه این اطلاعیه تاکید شده فقط دانشجویان دانشگاه هنر اصفهان که کد ملی آنان در سامانه پذیرش نمی شود مشخصات خود را به سامانه پیامکی ارسال کنند.

در حال حاضر به علت استقبال گسترده دانشجویان، سامانه قدری کند شده و ظرفیت تعریف شده در بعضی شهرها تکمیل شده است و پیشنهاد می‌شود دانشجویانی که موفق به ثبت‌نام نمی‌شوند در روزهای آینده هم مجددا تلاش کنند و از مراجعه بدون نوبت به پایگاه‌های واکسیناسیون خودداری کنند.

دانشگاه کاشان

معاونت فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه کاشان نیز در اطلاعیه اعلام کرد تمام دانشجویان دانشگاه کاشان (در تمام مقاطع خوابگاهی و غیر خوابگاهی) با در دست داشتن کارت دانشجویی و کارت ملی تا پایان هفته جهت واکسیناسیون به بیمارستان متینی، ابتدایی خیابان امیرکبیر مراجعه کنند.

در ادامه این اطلاعیه آمده که روز جمعه نیز این واحد خدمات ارائه می‌کند و به زودی برای سایر دانشجویان دانشگاه که ساکن کاشان نیستند هم در شهرستان محل سکونتشان امکان استفاده از واکسن فراهم می‌شود.

دانشگاه پیام نور واحد اصفهان

دانشگاه پیام نور نیز مانند دیگر دانشگاه های کشور واکسیناسیون را آغاز کرده و دانشجویان دانشگاه پیام نور واحد اصفهان می توانند با مراجعه به سامانه وزارت بهداشت و یا پورتال دانشگاه پیام نور استان نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان

در اطلاعیه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی آمده که تمام دانشجویان این دانشگاه در واحدهای مختلف در سطح استان اصفهان، از روز شنبه ۲۰ شهریور مانند سایر دانشجویان کشور، با مراجعه به سامانه وزارت بهداشت به آدرس salamat.gov.ir نسبت به وارد کردن مشخصات و محل سکونت خود و انتخاب مرکز واکسیناسیون اقدام و پس از دریافت پیامک از وزارت بهداشت، جهت تزریق واکسن با همراه داشتن کارت دانشجویی یا برگه اشتغال به تحصیل یا پرینت انتخاب واحد و کارت ملی در تاریخ و زمان مقرر به مراکز تجمیعی واکسیناسیونی که در متن پیامک ذکر شده مراجعه کنند.

دانشجویان واحد نجف آباد می توانند درصورتی که در زمان ثبت نام در سامانه، با پیام، «اسم شما به عنوان دانشجو در سامانه ثبت نشده» مواجه شدند در روزها و ساعات اداری با شماره های تماس امور دانشجویی (۴۲۲۹۲۳۴۹-۰۳۱ خانم بهزادی یا ۴۲۲۹۲۸۹۹-۰۳۱ آقای کاظمی ) تماس بگیرند تا موضوع بررسی شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی واکسن کرونا کروناویروس دانشجويان اولویت واکسن دانشجویان دانشگاه اصفهان دانشگاه صنعتي اصفهان دانشگاه کاشان دانشگاه هنر اصفهان دانشگاه پيام نور سامانه سلامت دانشگاه آزاد اسلامي توانند با مراجعه به سامانه واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان دانشجویان دانشگاه دانشگاه پیام نور دانشگاه اصفهان تمام دانشجویان کارت دانشجویی وزارت بهداشت دریافت واکسن استان اصفهان واکسن اقدام تزریق واکسن سامانه ثبت اصفهان نیز هنر اصفهان ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۶۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان،محمد علی مجذوبی افزود: این آمار شامل ۱۲۱ هزار و ۱۱۸ دُز واکسن خوراکی و ۴۰ هزار و ۷۰۰ دُز واکسن تزریقی می‌شود.

او گفت: واکسن فلج اطفال تکمیلی همزمان با دیگر نقاط کشور برای گروه‌های هدف دارندگان کودک زیر پنج سال شامل فرزندانی که احتمال می‌رود همراه مادران خود در زندان باشند، اتباع خارجی و کارگران فصلی سیار و کودکان ساکن در مراکز تجمعی همزمان با آغاز هفته سلامت شروع شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان افزود: نوبت اول واکسیناسیون از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه به گروه‌های هدف خورانده شد و مرحله بعدی یا همان نوبت دوم یکماه دیگر آغاز می‌شود.

مجذوبی با بیان اینکه تیم‌های سیار در شهرستان‌های همدان، نهاوند، ملایر و رزن حضور دارند، گفت: برخی افراد غیر بومی در مزارع کشاورزی همدان به صورت فصلی فعالیت دارند بنابراین با شناسایی و مراجعه به این مراکز نسبت به واکسینه کردن کودکان زیر پنج سال در برابر فلج اطفال اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است