Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید مهدی طلائی مقدم روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، واکسیناسیون را حق الناس خواند و افزود: با کسانی که دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نکنند و جان مردم را در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا قرار دهند، مطابق مقررات با هماهنگی دستگاه های ذی‌ربط برخورد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پیش از این افرادی مطرح می‌کردند، برای انجام واکسیناسیون، واکسن کافی نیست، هم اکنون به تعداد کافی نسبت به جمعیت گروه های هدف اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی واکسن در مراکز بهداشتی موجود است، انتظار می رود واجدان شرایط نسبت به واکسیناسیون خود و اعضای خانواده علیه کرونا اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس ستاد مقابله با کرونای شهرستان بافق تصریح کرد: با توجه به افزایش گروه‌های سنی هدف و بر اساس مصوبه ستاد مبارزه و پیشگیری از ویروس کرونا در چاچوب رفاه حال شهروندان برای تزریق واکسن ، تعداد مراکز واکسیناسیون شهر به سه برابر افزایش یافت تا بافقی ها بدون تاخیر و وقفه واکسینه شوند.

وی به گروه های سنی هدف و ازدحام جمعیت روزهای اخیر در برخی مراکز تجمیعی شهرستان اشاره کرد و یادآور شد: ستاد یادشده در هماهنگی و همکاری با دستگاه های مربوطه، برای رفاه حال شهروندان و کاهش زمان تزریق نسبت به افزایش محل های تزریق واکسن در محل تجمیعی واکسیناسیون شهرستان از ۲ واحد به ۶ واحد، اقدام کرد.

فرماندار بافق تصریح کرد: با اقدام های انجام شده تمامی گروه‌های سنی اعلام شده  و جمعیت هدف می‌توانند برای دریافت واکسن به مرکز تجمیعی واقع در سالن ورزشی آیت الله هاشمی رفسنجانی واقع در مجموعه ورزشگاه تختی شهرستان همه روزه از ساعت ۸ تا  ۱۳ و  عصرها ۱۸ الی ۲۱ ( به غیر از روزهای تعطیل ) مراجعه کنند.

به گفته وی علاوه بر مراکز شهری، مرکز درمانی دهستان های مبارکه، کوشک و سبزدشت نیز کار واکسیناسیون مناطق اقماری خود را بر عهده دارد و برای افرادی که امکان مراجعه از محل سکونت خود به مرکز درمانی را ندارد هفته ای یکبار گروه های مربوطه به همراه پزشک مرکز به روستاها مراجعه می کنند.

فرماندار افزود: با عنایت به مصوبه ستاد یادشده و تاکید بر عملیاتی شدن طرح، تعداد فضاهای اختصاص یافته افزایش یافت تا افراد واجد شرایط بدون هرگونه دغدغه با مراجعه به محل های تعیین شده به سرعت واکسینه شوند.

 وی از افراد واجد شرایط گروه‌های هدف که تاکنون نسبت به تزریق واکسن اقدام نکرده اند خواست تا هرچه زودتر بدون تردید و توجه به برخی شایعه ها به مراکز یادشده مراجعه و واکسینه شوند.

طلائی مقدم تصریح کرد: فضای مناسبی با نیروهای مجرب برای تزریق واکسن زنان و مردان در نظر گرفته شد و افراد مورد نظر طبق برنامه ، صبح و عصر در محل تعیین شده مراجعه کنند.

وی به نظر کارشناس بهداشت اشاره کرد و افزود: ایمنی بدن ۲ هفته پس از تزریق دُز دوم واکسن، در بدن فرد ایجاد می‌شود و تا آن زمان همچنان خطر ابتلا به بیماری وجود دارد.

رییس ستاد مبارزه با کرونای بافق اضافه کرد: توصیه می‌شود مردم در صورت تزریق واکسن ، دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و حتما ماسک بزنند چرا که طبق توصیه متخصصان واکسن به تنهایی ایمنی نمی‌آورد.

جمعیت هدف واکسن شهرستان ۱۷ هزار و۵۴۳ نفر اعلام شد که با دعوتِ از مردم به شرکت در طرح واکسیناسیون  هم اکنون ۱۷ هزار و ۸۳۴ دُز واکسن به افراد واجد شرایط شهری و روستایی در مرحله اول و دوم تزریق شد.

آمار مبتلایان به ویروس کرونا و تعداد بستری آن‌ها و شمار مرگ و میر احتمالی شهرستان، به صورت متمرکز از طریق سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد اعلام می‌شود.

۸۳۰ هزار نفر از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت استان یزد بالای ۱۸ سال دارند که این افراد می توانند مطابق برنامه های اعلام شده در اسرع وقت به مراکز یادشده با توجه به در پیش بودن فصل پاییر و احتمال شیوع سرما خوردگی و آنفلوآنزا مراجعه کنند.

مرکز شهرستان ۵۲ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا واکسن کووید 19 واکسن بافق بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا واکسن کووید 19 واکسن ویروس کرونا واکسن کووید 19 واکسن بافق بهداشت و سلامت ویروس کرونا تزریق واکسن مراجعه کنند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۶۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاج ابهری و خدابنده ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در استان زنجان گفت: هلال احمر واکسیناسیون زائران حجاج شهرستان‌های خدابنده و ابهر را فردا /جمعه /آغاز می کند.

جواد خرم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: امسال یک هزار و ۲۶۰ نفر از استان زنجان به زیارت خانه خدا مشرف خواهند شد.

وی یادآوری کرد: واکسیناسیون مننژیت برای حجاج سایر شهرستان‌های استان انجام شده است.

وی تاکید کرد: زائران پس از تزریق واکسن، کارت زرد رنگ دریافت و باید آن را به مسئول کاروان تحویل دهند.

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در استان زنجان گفت: معاینه یکهزار و ۲۶۰ زائر خانه خدا در این استان انجام و به پایان رسیده است.

خرم خاطرنشان کرد: امسال ۱۰ کاروان از زنجان به خانه خدا مشرف خواهند شد که از این تعداد یک کاروان در ابهر با ۱۲۰ نفر، خدابنده نیز یک کاروان ۱۶۵ نفری و مابقی نیز در مرکز استان است.

وی ادامه داد: فردا واکسیناسیون این حجاج در شهرستان‌های خدابنده و ابهر انجام خواهد شد.

نماینده مرکز پزشکی حج و پزشکی جمعیت هلال‌احمر در استان زنجان گفت: حجاج برای تزریق واکسن به هلال احمر شهرستان‌های ابهر و خدابنده در صبح و بعدازظهر مراجعه کنند.

خرم افزود: یک‌هزار و ۲۶۰ زائر عازم خانه خواهند شد که برای این تعداد و سایر عوامل یک‌هزار و ۳۰۰ واکسن مننژیت وارد زنجان شد.

کد خبر 747986

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • حجاج ابهری و خدابنده‌ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • حجاج ابهری و خدابنده ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است