Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی صالحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه یکی از جدی‌ترین وظایف شوراهای شهر بحث نظارت است، اظهار داشت: به دلیل اینکه شوراها وظیفه سیاست‌گذاری را به عهده دارند، متقابلاً بحث نظارت نیز بر عهده آن‌ها است، زیرا نمی‌توانند در حوزه اجرا دخالت داشته باشند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: در سال‌های اخیر به‌ دلایل مختلفی به این جایگاه نظارتی کم‌توجهی شده یا جایگاهی که باید داشته باشد را نداشته است؛ یکی از بحث‌ها در حوزه نظارت مسأله بازدارندگی است،‌ یعنی طوری نظارت را اعمال کنیم که نسبت به خطا، اشتباه و تخلف بازدارندگی لازم را داشته باشد و انگیزه برای اعمال تخلف، خطا و اشتباه را به حدقل برسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضرورت اعمال تغییرات در زمینه کمیسیون ماده ۱۰۰

وی عنوان کرد: از مصادیق حوزه‌هایی که شورای شهر می‌تواند اعمال نظارت داشته باشد، کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ است که در رابطه با تخلفات ساختمانی در بخش‌های مختلف با حضور نمایندگان شورای شهر، دادگستری و وزارت کشور شکل می‌گیرد و تخلفات بررسی می‌شود.

صالحی بیان داشت: در سال‌های اخیر با توجه به افزایش قیمت در حوزه زمین و ساختمان و فضایی که به لحاظ مالی و اقتصادی برای گروه‌های مختلف انگیزه ایجاد کرده که با تخلف ساختمانی بتوانند ارزش افزوده ساختمان‌شان را افزایش دهند و در عین حال جریمه‌ای بر اساس جداول مصوب برای‌شان اعمال شود، مقداری تأثیرگذاری این کمیسیون برای ایجاد یک فضای هماهنگ شهری و عاری از تخلفات کم‌رنگ شده و زمینه را برای برخی از توافقات خارج از قاعده یا خارج از چهارچوب سیستمی فراهم کرده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: نیاز است چند اتفاق در زمینه کمیسیون ماده ۱۰۰ به‌ عنوان یکی از ابزارهای نظارتی برای ایجاد شهری که چهارچوب‌های ساخت‌وساز در آن رعایت می‌شود، مدنظر باشد.

اهمیت بازدارندگی پیش از ساخت و اعمال نظارت حین ساخت

وی در رابطه با تغییرات لازم در کمیسیون ماده ۱۰۰ توضیح داد: در مرحله اول به دلیل اینکه چند گروه برای بررسی تخلفات در کمیسسیون ماده ۱۰۰ وجود دارد، یک رویه هماهنگ در تمام کمیسیون‌ها داشته باشیم؛ در مرحله دوم در خصوص نوع صدور آرا نمی‌گویم سخت‌گیری اما باید با اجرای درست و دقیق قواعد به سمت بازدارندگی و حتی اصلاح تخلفات پیش از شروع ساخت یا حین تکمیل و قبل از بهره‌برداری برویم تا به مرحله جریمه یا بررسی در ماده ۱۰۰ هم نرسد.

صالحی با بیان اینکه در عین حال باید زمینه را برای سلامت اداری در بخش‌های مختلف شهری و شهرداری فراهم کنیم، گفت: اگر جایی خلأ قانونی وجود داشته باشد و راه نفوذی برای مفسده‌ای وجود داشته باشد طبیعی است که افراد مختلف در معرض خطا و اشتباه قرار می‌گیرند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: باید بتوانیم در بخش‌های مختلف با تقویت اجرای قوانین و مقررات خوبی که وجود دارد و در عین حال با اصلاح جداول جرائم و هماهنگ شدن رویه‌ها در برخورد با تخلفات،‌ این حفاظت را از کارکنان بخش‌های مختلف داشته باشیم و زمینه بروز خطا و اشتباه را با اصلاح قواعد و مقررات به حداقل برسانیم تا از کارکنان خودمان هم در بخش‌های مختلف شهرداری محافظت کنیم.

وی در ادامه مطرح کرد: در ۲۰ روز اخیر در کمیسیونی که حضور دارم، عملاً تلاش کردیم که قانون، در کنار رعایت انعطاف و مصالح موجود به نفع همه مردم و شهر جدی‌تر از گذشته اجرایی شود و دوم پیشنهاد دادیم و موضوع را در مناطق مختلفی که به عنوان کمیته‌‌های نظارتی رفتیم، پیگیری می‌کنیم تا بتوانند نظارت مستقیم بر ساخت‌وسازها داشته باشند و تا جایی که ممکن است قبل از تکمیل و پایان کار در ابتدا اصلاً تخلفی ایجاد نشود و پس از آن اگر تخلفی شد بلافاصله مأموران بازدید در مناطق برای اصلاح آن ورود پیدا کنند.

صالحی در پایان عنوان کرد: در بخش سوم نیز از افرادی که در کمیسیون شهرسازی و بخش‌‌های مختلف این حوزه هستند، درخواست کردیم تا لایحه یا طرح مربوط به اصلاح جداول و جرائم را به دستمان برسانند و زودتر به صحن شورا بیاید تا بتوانیم از این ۳ کانال با تقویت نظارت، تقویت اجرای قانون و اصلاح جداول و ضرایب جرایم، به نقطه قابل قبولی از کنترل تخلفات دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/۶۳۱۱۹/ح۲۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: کمیسیون ماده ۱۰۰ علی صالحی شورای اسلامی شهر اصفهان کمیسیون ماده ۱۰۰ اصفهان سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان وظیفه نظارتی شورای شهر تخلفات ساختمانی اصفهان تخلفات ساختمانی وظایف شورای شهر بخش های مختلف کمیسیون ماده ماده ۱۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۶۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسپوتنیک: الجزایر خواستار برگزاری نشست شورای امنیت درباره گورهای جمعی در غزه شد

رسانه روسی خبر داده الجزایر خواستار برگزاری شنست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره کشف گورهای جمعی در غزه شده است.

به گزارش ایسنا، یک منبع آگاه می‌گوید الجزایر در پی کشف گورهای جمعی در غزه، خواستار برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در روز سه‌شنبه شده است.

خبرگزاری اسپوتنیک روز شنبه خبر داده الجزایر به‌عنوان عضو غیردائم شورای امنیت، خواستار برگزاری این نشست پشت درهای بسته است.

مقامات فلسطینی اعلام کرده‌اند بیش از ۳۰۰ جسد از جمله زنان، کودکان، افراد مسن و مجروح در گورهای جمعی در محوطه بیمارستان ناصر در خان‌یونس، دومین شهر بزرگ غزه و مجتمع پزشکی الشفا در شهر غزه پیدا شده است.

پیش از این «واسیلی نبنزیا» سفیر روسیه در سازمان ملل گفته بود روسیه خواستار انجام تحقیقات بین‌المللی مستقل برای محاکمه عاملان ایجاد گورهای جمعی گزارش شده در نوار غزه است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۷۰ درصد ظرفیت شهرک صنعتی شورمست غیرفعال است
  • نقاط قوت و ضعف مجلس یازدهم/ «نظارت» در مجلس آینده تقویت شود
  • اسپوتنیک: الجزایر خواستار برگزاری نشست شورای امنیت درباره گورهای جمعی در غزه شد
  • وضعیت بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت به کجا رسید؟ / تکلیف نیروهای شرکتی چه می‌شود؟
  • تأثیرات گوناگون تغییرات اقلیمی بر زندگی انسان
  • نحوه پرداخت حق بیمه خودروها تغییر پیدا می‌کند
  • پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد
  • پیگیری برای ارائه تسهیلات بانکی براساس تخلف و تصادف رانندگی/ نحوه پرداخت حق بیمه تغییر می‌کند
  • انتظار موج جدیدی از خدمت به منظور رضایتمندی شهروندان
  • قانون‌گذاری باید در کنار نظارت قرار گیرد