Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@09:11:41 GMT

هفته دفاع مقدس آب به تفرش می رسد

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۹۶۸۸۰

هفته دفاع مقدس آب به تفرش می رسد

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: این قول را به مردم تفرش می دهیم که همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی آب مورد نیاز این شهرستان تامین شده و به مردم تفرش هدیه شود.

سید علی آقازاده عصر روز گذشته ۲۱ شهریورماه، در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان تفرش، با اشاره به اجرای پروژه اضطراری آبرسانی به تفرش از چشمه هفتیان و هم افزایی دستگاه های اجرایی در بازه زمانی کوتاه مدت در این خصوص، اظهار کرد: تامین اعتبار این پروژه توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در شرایط کنونی اعتباری کشور، همکاری دستگاه های اجرایی همچون شرکت برق، اب منطقه ای و آب و فاضلاب و فعالیت پیمانکار، پروژه ای جهادی را شکل داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه اجرای این پروژه آبرسانی اضطراری در تفرش در واقع مصداق تعامل است، گفت: تفرش در کمتر از یک ماه چهار برابر اعتبار سال خود را از اعتبارات استانی دریافت می کند و این حاصل تعامل بین دستگاهی است و بخشی از این نتیجه نیز به همت نماینده این شهرستان در مجلس اتفاق افتاده است.

استاندار مرکزی تصریح کرد: این قول را به مردم تفرش می دهیم که همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس و آغاز فصل تحصیل آب مورد نیاز تامین و به مردم تفرش هدیه شود و اگر ۴۰ لیتر در مسیر به روستاها تخصیص یابد و ۳۰ لیتر نیز برای تفرش تامین شود قطعا کار بزرگی به انجام رسیده است.

وی با بیان اینکه در همین لحظه که جلسه در حال برگزاری است، از ساعت ۱۵ تا ۱۸ آب اکثر مناطق تفرش (دوسوم شهر) قطع است، گفت: پیش بینی می شود که پروژه اصلی تا پایان سال خاتمه یابد و باید برق مورد نیاز نیز به صورت موازی تامین شود.

آقازاده در خصوص آبرسانی به روستای قالهر شهرستان دلیجان، اظهار کرد: آبرسانی به این روستا بسیار اهمیت دارد و باید با توجه به جمعیت روستا هرآنچه لازم است انجام گیرد.

استاندار مرکزی اضافه کرد: روستاهایی که درگیر کمبود آب هستند نباید با مسئله تامین تانکر روبرو باشد و باید به هر شکل که شده امکانات آبرسانی برای آنها تامین شود.

به گزارش ایسنا، در این جلسه عبدالرضا حاج علی بیگی فرماندار تفرش اظهار کرد: در جلسه قبل شورای حفاظت از منابع آب استان در شهرستان تفرش، با توجه به حاد شدن مشکل آب و بحران آب در بسیاری از مناطق مختلف شهر و قطعی های برنامه ریزی شده که به بیش از شش ساعت در روز رسیده، به سمت اجرای پروژه اضطراری آبرسانی از چشمه هفتیان حرکت شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان مرکزی نیز در این جلسه بیان کرد: حدود ۱۵ روز از جلسه قبل شورای حفاظت از منابع آب استان در تفرش می گذرد که مقرر شد کار آبرسانی از چشمه آب هفتیان در سه مرحله انجام گیرد و تعدادی چاه اجاره ای به جهت آبرسانی به شهر تفرش مورد استفاده قرار گرفت.

عزت الله امره ای با اشاره به اینکه درصددیم که یک چاه سازنده حفاری کنیم تا بخشی آب شرب مورد نیاز شهر تامین شود، بیان کرد: مجموعه فنی شرکت از فردای جلسه قبل در کنار عوامل اجرایی پروژه آبرسانی از چشمه هفتیان حضور داشتند، اشکالات پروژه رفع شده است، البته کار بسیار گسترده است و به سرعت نمی توان وارد فاز بهره برداری شد.

وی با بیان اینکه پمپ های اصلی برای پمپاژ آب از سر چشمه هفتیان مستقر شده است و هرآنچه تجهیزات نیاز بوده بدون مانع تحویل پیمانکار (جهاد نصر) شده است، افزود: برق اضطراری مورد نیاز اجرای این پروژه نیز توسط دستگاه های اجرایی مربوطه تامین شده است و امیدواریم که به سرعت طرح اضطراری ابرسانی به تفرش از چشمه بهره برداری شود و طرح اصلی نیز به موازات این طرح با سرعت مناسب پیش رود.

آمره ای تصریح کرد: ۹۰ تن آرماتور در پروژه تخلیه و زمین نیز به پیمانکار تحویل شده است و در واقع مانع خاصی پیش رو نیست، اگر با این سیستم هماهنگ شده پیش برویم به سرعت می توان طرح اضطراری را پیش برد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان مرکزی با اشاره به نیاز پروژه اصلی آبرسانی به تفرش از هفتیان، به ۳۲۰ میلیارد تومان اعتبار، گفت: امسال ۳۶ میلیارد تومان اعتبار در اختیار داریم به شرط آنکه تخصیص ۱۰۰ درصدی داشته باشد، البته یک قول حدود ۵۰ میلیارد تومانی به نماینده تفرش داده شده است و لازم است این وعده پیگیری شود تا با تخصیص اعتبار مناسب پروژه اصلی سرعت گیرد.

در این جلسه مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی، اظهار کرد: لازم است که تامین برق پروژه اصلی آبرسانی همزمان با پروژه اضطراری شروع شود چراکه برای تامین ۳.۵ مگاوات برق باید شبکه جدید احداث شود و شاید این برق رسانی یک سال زمان ببرد.

محمد اله داد افزود: تاکنون ۳۰ درصد کار برق رسانی به پروژه اضطراری  انجام شده است و به نظر می رسد نهایتا کار تا ۲۰ روز آینده به پایان برسد، شبانه روز در حال خدمات رسانی هستیم و تیرهای برق نیز در حال نصب هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی نیز با اشاره به اینکه ابتدای خردادماه در شهر تفرش ۹۲ لیتر بر ثانیه آب در اختیار بود که امروز به حدود ۵۰ لیتر بر ثانیه رسیده است، افزود: به دلیل کمبود بارندگی ها عملا ظرفیت ۴۰ لیتر بر ثانیه ای آب در تفرش را طی سه ماه از دست داده ایم.

یوسف عرفانی نسب تصریح کرد: تعدادی چاه تامین شد تا بخشی از کمبودها جبران شود و اگر استانداردهای چاه جدید در نظر گرفته و تایید شود تا دو سه روز آینده وارد مدار می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کم آبی تفرش استانی شهرستانها استان مرکزی مدیرعامل شرکت پروژه اضطراری مردم تفرش استان مرکزی پروژه اصلی مورد نیاز تامین شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۶۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۱۵ میلیارد تومان اعتبار به پروژه آب داجیوند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام از تخصیص ۱۵ میلیارد تومان اعتبار به پروژه آب داجیوند خبر داد و گفت: آبرسانی ۱۴ روستای باقیمانده باید هر چه سریع‌تر آبرسانی شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، سعید هژبری امروز-امروز _دوشنبه، هفدهم اردیبهشت‌_ در نشست با فرماندار هلیلان، شهردار و اعضای شورای شهر توحید و کهره و مدیر امور شهری استانداری با اشاره به اینکه هفته آینده کمیته فنی طرح جامع هلیلان برگزار می‌شود، اظهار کرد: این طرح در کارگروه برنامه‌ریزی استان به تصویب خواهد رسید.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان ارشد استان نگاهی ویژه به توسعه همه‌جانبه شهرستان هلیلان و تقویت زیرساخت‌های شهری آن دارند، افزود: در بودجه اربعین، با اختصاص ماشین‌آلات و سهمیه قیر کمک‌های خوبی به شهر هلیلان شده است.

معاون عمرانی استاندار ایلام با اشاره به اینکه نحوه مدیریت سهمیه قیر یکی از ملاک‌های ارزیابی شهرداران استان است، گفت: در صورت توجیه فنی و اقتصادی، آماده ارائه تسهیلات و حمایت جهت راه‌اندازی کارخانه آسفالت و سنگ‌شکن در هلیلان هستیم.

هژبری از تخصیص ۱۵ میلیارد تومان اعتبار به پروژه آب داجیوند خبر داد و گفت: آبرسانی ۱۴ روستای باقیمانده باید هر چه سریع‌تر آبرسانی شوند.

کد خبر 751237

دیگر خبرها

  • اختصاص ۸۲ میلیاردتومان اعتبار برای ساخت پروژه دفاع مقدس در گلستان
  • تخصیص ۱۵ میلیارد تومان اعتبار به پروژه آب داجیوند
  • حضور نشر سرو با بیش از ۱۱۳ عنوان اثر در نمایشگاه کتاب تهران
  • تشییع شهید گمنام دفاع مقدس در سازمان زندان‌‎ها
  • دفاع مقدس ما امروز در جنگ نرم است
  • فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان افتتاح می‌شود
  • تسویه ۱۹۰ میلیارد تومان از بدهی‌های آب و فاضلاب بوشهر
  • تشییع پیکر شهید دفاع مقدس در اهواز
  • استان قزوین میزبان شهید گمنام
  • تشییع پیکر شهید گمنام تازه تقحص شده دفاع مقدس در یزد