Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: از ابتدای امسال تاکنون تعداد تصادفات منجر به فوت در استان کرمانشاه ۱۶ درصد افزایش یافت. - اخبار استانها -

فریبرز کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون 16.5 درصد تعداد تصادفات منجر به فوت در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه کمتر شده و فرهنگ سازی و آموزش در زمینه ترافیک، موثرترین راهکار کاهش میزان تصادفات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه انسان، خودرو و جاده فاکتورهایی است که بارها در ارتباط با تصادفات جاده‌ای درباره آن‌ها شنیده‌ایم عنوان کرد: انسان یکی از عوامل اصلی وقوع حوادث جاده‌ای است و با توجه به افزایش روز افزون تصادفات جاده‌ای و با وجود تمامی تلاش‌های شبانه‌‌روزی این اداره کل در ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی متأسفانه باز هم شاهد تصادفات کاربران جاده‌ای هستیم.

کرمی گفت: در سال گذشته تعداد تصادفات منجر به فوت 115 تصادف بوده که در سالجاری به 96 تصادف رسیده است که در مقایسه با سال گذشته کاهش 16.5 درصدی داشته است.

پروسه قضایی در پرونده‌های تصادفات آذربایجان‌غربی ساده‌سازی می‌شودتصادف اتوبوس و تریلر در یزد 21 مصدوم و 4 فوتی برجای گذاشت + اسامی مصدومانتصادف دلخراش موتورسیکلت با تیبا + تصاویر

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با اشاره به اینکه دو عامل اصلی در تصادفات جاده‌ای استان کرمانشاه، سرعت و سبقت غیر مجاز است افزود: تعداد افراد جانباخته طی پنج ماهه امسال 127 نفر است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش نداشته است.

کرمی با تأکید بر لزوم اتخاذ رویکرد فرهنگ محوری در حوزه ترافیک خاطرنشان کرد: در جهت کاهش میزان تصادفات، اقدامات مختلفی می‌تواند مؤثر باشد اما ارتقای فرهنگ ترافیک و فرهنگ سازی در این زمینه، یکی از موثرترین راهکارها جهت پیشگیری از وقوع تصادفات محسوب می‌شود که باید توجه ویژه‌ای به این مقوله اثربخش شود.

وی خواستار بسیج همگانی جهت برنامه ریزی مناسب و دقیق در کاهش تصادفات و تلفات جاده ای از سوی تمامی اقشار جامعه و مسئولین امر شد و عنوان کرد: هریک از ما باید در جهت اعتلای فرهنگ ایمنی و رعایت قوانین و مقررات بکوشیم تا شاهد کاهش سوانح جاده‌ای باشیم. 

انتهای پیام/832/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس تصادفات منجر به فوت استان کرمانشاه جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۷۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۳

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از جان باختن هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای در تعطیلات نوروز سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از قوه قضائیه، عباس مسجدی در رابطه با میزان مرگ‌ومیر ناشی از تصادفات رانندگی در ایام نوروز سال ۱۴۰۳، اظهار کرد: در حدفاصل روزهای بیست و پنجم اسفند ۱۴۰۲ تا پانزدهم فروردین ۱۴۰۳، تعداد ۱۰۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی، جان خود را از دست دادند.

وی افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۱۱۷۵ نفر فوتی ناشی از تصادفات رانندگی داشتیم، حدود ۹.۵ درصد کاهش داشته است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه بیشترین آمار مرگ‌ومیرهای ناشی از تصادفات رانندگی نوروز سال جاری در روزهای سوم فروردین و بیست و هشتم اسفند رقم خورد، عنوان کرد: ۷۶ درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات ایام نوروز سال جاری را آقایان و ۲۴ درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: تعداد مصدومان ناشی از تصادفات رانندگی نیز در این ایام، ۱۷ هزار و ۲۴۴ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۴.۵ درصد کاهش داشت.

کد خبر 747185

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه ۷ اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی ۳ استان
  • نصب ۳ کیلومتر نیوجرسی در محورهای مواصلاتی شهرستان خوی
  • تردد بیش از ۱۹ میلیون خودرو از محورهای مواصلاتی استان البرز
  • فرهنگ‌سازی و آموزش، راهبرد موثر در کاهش حوادث رانندگی
  • تردد بیش از ۱۹ میلیون خودرو از محورهای مواصلاتی البرز
  • خط‌کشی ۱۰۰ کیلومتر محورهای مواصلاتی مازندران
  • فعالیت مستمر ۶۵ تیم نظارتی پلیس راه در محور‌های مواصلاتی
  • فعالیت مستمر ۶۵ تیم نظارتی پلیس راه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه
  • آب‌گرفتگی محورهای مواصلاتی شمال شرق اصفهان
  • آخرین آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۳