Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر به نقل از ایکوپرس، کاهش پیامدهای زیست محیطی، کاهش فضای انبارش، بازیابی و به کارگیری مجدد قطعات و اجزا، ارسال مواد اولیه قابل مصرف به تامین‌کنندگان پس از بازیافت، ایفای تعهدات ساپکو در حوزه مسؤولیت اجتماعی و پیشگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی از جمله نتایج لجستیک معکوس به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در فرآیند به کارگیری مجدد قطعات و اجزای خودرو، ضمن جداسازی و بازگشت اجزای قطعات به تامین‌کنندگان، تعمیر و بهینه‌سازی مکانیزم‌ها توسط تأمین کنندگان نیز در دستور کار قرار گرفته است.

فرآیند مدیریت قطعات برگشتی در ساپکو در ۱۰ انبار در سطح کشور انجام می‌شود و شرکت ساپکو قطعات برگشتی را از ۷۲۵ نمایندگی ایران خودرو، جمع آوری و در قالب فرآیند لجستیک معکوس، مدیریت می‌کند. در سال ۱۳۹۹ وزن قطعات برگشتی معادل هزار تن و تعداد قطعات به بیش از یک میلیون و ۱۵۰ هزار قطعه و وزن قطعات منهدم شده در انبارهای برگشتی معادل ۱۴۰۳ تن بوده است.

فروش ضایعات قطعات برگشتی به روال گذشته، علاوه بر مصرف منابع، پیامدهای زیست محیطی نیز به همراه داشت. از همین رو شرکت ساپکو از سال ۱۳۹۹ با اتخاذ رویکرد مهندسی در حوزه لجستیک معکوس، فرآیند تفکیک قطعات را بر اساس نوع جنس آنها به صورت نظام‌مند طراحی و مدیریت کرده و پس از بازیافت این قطعات، فروش مواد مذکور را به قیمت مواد اولیه با ارزش در دستور کار قرار داده است.

گفتنی است، مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو و مدیران ارشد ساپکو از روند ساماندهی اقلام و قطعات برگشتی و بهبودهای انجام شده در فرآیند لجستیک زنجیره تأمین بازدید کرده و به بررسی فرآیند لجستیک معکوس در شرکت ساپکو، نحوه انهدام و بازیافت قطعات در انبارها و ارزیابی دستاوردهای بهبود فرایند لجستیک زنجیره تأمین پرداختند.

کد خبر 5303711

منبع: مهر

کلیدواژه: گروه صنعتی ایران خودرو لجستیک صنعت خودروسازی کسب و کار شرکت هواوی هواوی موبایل فروشگاه اینترنتی دستبند هوشمند تصفیه آب ساعت هوشمند فولاد امارات متحده عربی معرفی کتاب ایمپلنت آزمایشگاه اپلیکیشن فرآیند لجستیک لجستیک معکوس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۷۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشتریان به نشان استاندارد و اصالت قطعات خودرو توجه کنند

محمدرضا آل‌سارا، رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، روغن خودرو گفت:یکی از مهم‌ترین نکات این است که کالاهای مورد نیاز خودروی خود را از واحدهای صنفی خریداری کنند که دارای پروانه کسب است زیرا واحدهایی که دارای پروانه کسب هستند باید تهیه شود.

او در پاسخ به این سوال که چگونه روغن تقلبی را از اصلی تشخیص دهیم؟ اضافه کرد:روغن‌های تقلبی در یک بسته‌بندی دربسته است و تا در آن باز نشود تشخیص کیفیت آن بسیار مشکل است. تنها درصورتی قابل تشخیص است که آن واحد صنفی روغن را باز کند و بفهمد تقلبی هست یا خیر.

ال سارا اضافه کرد: البته راه دیگر این است که همه روغن‌های عرضه شده در بازار به آزمایشگاه تشخیص بروند. بازرسی و نظارت اگر توأم با متخصصان واحدهای صنفی باشد و به کارشناسان برای انجام این کار مراجعه شود، قطعا تأثیر مثبتی در بهبود اوضاع خواهد گذاشت.

او در خصوص نحوه خرید لاستیک گفت:به طور کلی باید  به نکاتی مانند داشتن علامت استاندارد ملی ایران یا بین‌المللی، نداشتن نقص و عیوب ظاهری مانند ناهمواری، ترک، حباب و… توجه کرد. خریداران لاستیک می‌توانند از طریق سامانه‌های پیامکی یا وب‌سایت‌های مربوطه اصالت لاستیک را استعلام کنند

برای خرید لاستیک نیز حتماً باید به فروشگاه‌های معتبر و دارای مجوز مراجعه کرد. همچنین به نکاتی مانند داشتن علامت استاندارد ملی ایران یا بین‌المللی، نداشتن نقص و عیوب ظاهری مانند ناهمواری، ترک، حباب و… توجه کرد. خریداران لاستیک می‌توانند از طریق سامانه‌های پیامکی یا وب‌سایت‌های مربوطه اصالت لاستیک را استعلام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • مهندسی معکوس قطعات پتروشیمی پارس جنوبی به همت دانش بنیان‌ها
  • وزیر صمت: شرکت‌های ارزآور در اولویت تامین ارز هستند
  • مشتریان به نشان استاندارد و اصالت قطعات خودرو توجه کنند
  • بسته تأمین مالی غیر نقدی زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است
  • بسته زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است
  • رانت ۴ میلیارددلاری مونتاژکاران؛ التهاب بازار خودرو نخوابید
  • رانت ۴ میلیارد دلاری مونتاژکاران؛ التهاب بازار خودرو نخوابید
  • برنامه تأمین ارز دولت و بانک مرکزی شفاف است ولی کافی نیست
  • چالش تغییر تعرفه های گمرکی برای بازرگانان و فعالان اقتصادی
  • تصادف زنجیره‌ای ۹ خودرو در ارومیه ۱۱ مصدوم داشت (فیلم)