Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از شکسته شدن رکورد تزریق واکسن در چهارمحال و بختیاری خبرداد.

مجید شیرانی در جمع خبرنگاران در تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۲۰۶ هزار و ۷۴ نمونه‌گیری از بیماران مشکوک به کرونا انجام شده است که از این تعداد ابتلای ۷۴ هزار و ۱ نفر به کرونا قطعی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: هم‌اکنون به لحاظ میزان شیوع بیماری کرونا، وضعیت شهرستان‌های اردل، بن، بروجن، شهرکرد، کیار و  لردگان قرمز، وضعیت شهرستان های سامان، فارسان  و کوهرنگ نارنجی و شهرستان خانمیرزا زرد است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۴۸۰ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری از دست داده‌اند، تاکید کرد: هم‌اکنون ۵۶ بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش‌های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند، بیماری کرونا آتش زیر خاکستر است و با ساده‌انگاری مردم دوباره منطقه را به آتش خواهد کشید.

شیرانی با تاکید بر اینکه روز گذشته یک رکورد تاریخی در واکسیناسیون کرونا در چهارمحال و بختیاری به ثبت رسید، خاطرنشان کرد: در ‌روز گذشته ۲۰ هزار دوز واکسن کرونا در استان تزریق شده است که هدف صد در صدی تزریق واکسن در شهرستان‌ها محقق شد، پیش بینی می‌شود در صورت تداوم روند واکسیناسیون با همین سرعت، تا دو ماه آینده تمامی هم استانی‌ها دوز اول را دریافت خواهند کرد.

/ایسنا 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: کرونا در چهارمحال و بختیاری بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۷۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال

به گزارش همشهری آنلاین،‌ کوویشیلد را این شرکت بریتانیایی‌ـ‌سوئدی با همکاری دانشگاه آکسفورد بریتانیا ساخت و موسسه سرم هند تولید کرد. این واکسن در سطح گسترده‌ای در بیش از ۱۵۰ کشور، از جمله بریتانیا و هند، تزریق شد.

یافته‌های برخی پژوهش‌های انجام‌شده در دوره همه‌گیری نشان می‌داد که این واکسن در محافظت مقابل ویروس کرونای جدید بین ۶۰ تا ۸۰ درصد موثر است.

با وجود این، یافته‌های پژوهش‌های بعدی نشان داده که کوویشیلد ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد لخته خون شود، که شاید مرگبار باشد.

یک شکایت جمعی در بریتانیا ثبت شده و این ادعا را مطرح کرده است که این واکسن به مرگ و آسیب‌دیدگی‌های شدید منجر شده و در پی دریافت غرامت تا ۱۰۰ میلیون پوند برای حدود ۵۰ قربانی است.

احتمال لختگی خون در بیماران کرونا بسیار بالاتر از دریافت کنندگان واکسن است

در حالی که آسترازنکا این ادعاها را رد می‌کند، برای اولین بار در یکی از مدارک دادگاه تایید کرده است که این واکسن «در موارد بسیار نادر، باعث تی‌تی‌اس (TTS)» یا سندرم ترومبوز همراه با ترومبوسیتوپنی می‌شود، که مشخصه‌اش ایجاد لخته خون و تعداد پایین پلاکت خون در انسان است.

به گزارش نشریه تلگراف، این شرکت در فوریه سال جاری در مدارک دادگاه گفته است: «تایید می‌شود که واکسن آز [آسترازنکا] می‌تواند، در موارد بسیار نادر، سبب تی‌تی‌اس شود. مکانیسم عامل این مسئله هنوز مشخص نیست.»

منبع: نورنیوز

کد خبر 848429 برچسب‌ها خبر مهم كرونا در ايران واکسن کرونا

دیگر خبرها

  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • بودجه شهرداری شهرکرد دو برابر شد
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • دهیاران می‌توانند مدیریت مناطق گردشگری بام ایران را دریافت کنند