Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرحیم بهره مند ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح بازرسی از مراکز عرضه طلای استان بوشهر آغاز شده و شهرستان بوشهر برای اجرای فاز نخست این طرح انتخاب شده است.

مدیرکل استاندارد استان بوشهر خاطرنشان کرد: صحت کدهای مصنوعات طلای مورد بازرسی توسط کارشناس این اداره کل، تائید و خوشبختانه کدهای شناسایی درج شده، معتبر اعلام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: گشت مشترکی با حضور نمایندگان صمت، اتحادیه صنف طلافروشان و کارشناسان این اداره کل از تعدادی واحدهای عرضه مصنوعات طلای شهرستان بوشهر انجام شد.

مدیرکل استاندارد استان بوشهر اظهار داشت: طی بازرسی به عمل آمده، خوشبختانه می‌توان اذعان کرد که وضعیت کنونی مراکز عرضه مصنوعات طلا نسبت به گذشته در وضعیت مطلوب‌تری قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد: با هماهنگی‌های انجام شده با اتحادیه طلا فروشان، همه واحدها موظف به تهیه تابلوهای الکترونیکی اعلام نرخ به روزرسانی شدند.

بهره مند ادامه داد: همچنین همه واحدهای عرضه طلا ملزم به تهیه مصنوعات طلای دارای کد شناسایی از مراکز تولیدی و فروش معتبر هستند که وظیفه نظارت دقیق در این حوزه به اتحادیه طلا سپرده شده است.

کد خبر 5303713

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر طلافروشی ویروس کرونا بوشهر واکسن کرونا آمار کرونا واکسیناسیون کرونا شیوع کرونا کرمانشاه گرگان اردبیل خطبه های نماز جمعه زلزله اربعین حسینی عکس استانها ایلام مصنوعات طلا استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۷۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انشعابات گاز علت اصلی هدر رفت انرژی

حسن مرادی استاد دانشگاه و کارشناس انرژی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه کشور ما یکی از پر مصرف ترین کشور های دنیا در مصرف گاز است، گفت: ما دومین کشور دارای ذخایر و منابع گازی هستیم اما مصرف انرژی در کشور بسیار بالاست، که آن هم دلایل متعددی دارد.

وی ادامه داد: مهمترین دلیل مصرف بالای گاز در کشور ما به قبل از انقلاب باز می گردد، زمانی که لوله کشی گاز به صورت رایگان انجام شد مردم گمان بردند که گاز نعمتی لایزالی و پایدار است و خبر نداشتند در کشور هایی که لوله کشی گاز وجود دارد با چه سختی این گاز را به مصرف می رسانند بنابراین بر اساس عادت نا مانوس و بدون مطالعه مصرف گاز به شدت افزایش پیدا کرد.

این کارشناس انرژی یادآور شد: یکی از دلایل مهم هدر رفت انرژی در کشور را می توان بخاری های گازی غیر استاندارد عنوان کرد.

وی ادامه داد: بر اساس محاسبه ای که در دولت های یازدهم تا سیزدهم انجام شده است نشان می دهد ۲۵ میلیون بخاری در کشور وجود دارد که اکنون این تعداد بیش از ۲۵ میلیون بخاری است که منجر به هدر رفت گاز می شود.

مرادی با بیان اینکه متاسفانه هیچ مکانیزم صحیحی برای استفاده از بخاری وجود ندارد، یادآور شد: در بسیاری از روستا ها به علت بزرگ بودن خانه های روستایی ۵ تا ۶ بخاری در هر خانه مورد استفاده قرار می گیرد که در این صورت حجم بالایی از گاز مورد استفاده قرار می گیرد و دولت باید برای این موضوع تدبیری در نظر بگیرد.

این کارشناس انرژی توضیح داد: دولت یازدهم و دوازدهم بنا داشتند طی برنامه هایی با کمک شرکت بهینه سازی سوخت این ۲۰ میلیون بخاری فاقد استاندارد را اصلاح کنند اما متاسفانه جز ۱۰ هزار بخاری نتوانستند بخاری بیشتری تولید کنند زیرا قیمت بالایی داشت و هر کسی قدرت خرید آن را نداشت و حتی این ۱۰ هزار بخاری که با روش جدید ساخته شده اند به آموزش و پرورش هدیه شده است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر بخاری های غیر استاندارد نانوایی های غیر استاندارد، فلر ها وموتورخانه های غیر استاندارد منجر به هدر رفت و پرتی گاز می شود به همین دلیل باید خود را با آخرین فناوری های روز دنیا تطبیق دهیم تا بتوانیم این ثروت خدا دادی را به صورت بهینه استفاده کنیم.

کد خبر 6093137 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • هجوم برای خرید طلا/ چقدر طلا فروش رفت؟
  • فروش ۳ تن طلا در ۲۲ حراج/امروز چقدر شمش فروش رفت؟+قیمت
  • عرضه شمش طلای تولید داخل از هفته آینده در مرکز مبادله/ آغاز حراج سکه از ۱۷ اردیبهشت
  • رئیس اتحادیه طلای تهران: اعتصاب طلافروش ها در واکنش به مقررات مالیاتی دولت/ بازار طلا در تهران نیمه تعطیل است
  • خبر جدید از حراج شمش/ شمش تولیدکنندگان داخلی هم حراج می‌شود
  • ویژگی پالت پلاستیکی استاندارد چیست ؟
  • انشعابات گاز علت اصلی هدر رفت انرژی
  • جمع‌آوری روغن غیر قابل مصرف انسانی در چهارمحال و بختیاری
  • سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران: سکه‌ های حراج شده کاملاً استاندارد بانک مرکزی است/ مراقب فریب سودجویان باشید
  • سکه‌های حراجی مرکز مبادله استاندارد است؟