Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،در جریان بازدید عباس پسندیده و مرتضی تورک معاونین دادستانی تهران از گمرک تهران، موانع و مشکلات ترخیص کالا‌های دپو شده مورد بررسی قرار گرفت و مصوبه‌ای جهت تعیین تکلیف صادر شد.

پسندیده، معاون قضایی دادستانی تهران در ابتدای جلسه به بررسی موانع کالا‌های رسوب شده در گمرک تهران پرداخت و بیان کرد: امروز یکی از مشکلات اصلی کشور، مشکلات اقصادی است، در حوزه اقتصاد، قوانین مزاحم و رویه‌های اجرایی متفاوت، باعث گرفتاری‌هایی شده تا جایی که سازمان‌های متولی همکاری‌های لازم را با یکدیگر نداشته باشند و ممکن است اختلاف برداشت از قانون داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون قضایی دادستان تهران عنوان کرد: یکی از بهترین مصادیق نمونه‌های حمایت قضایی در نظام اقتصادی همین سلسله جلساتی است که قوه قضاییه با هدف رفع موانع و مشکلات به عنوان مدعی العموم، برای نظارت بر حسن اجرای قانون انجام می‌دهد که این نیز در فرآیندی تعریف شده است، زمانی که دستگاه قضایی و دادستانی از نقص اجرا و نقض مقررات در فرآیند‌ها مطلع شد، حسن اجرای قانون را نشان می‌دهد و اگر پس از طی آن فرآیند مجددا در اجرا مشکل یا نقصی باشد در اینجا فرآیند سو برداشت از اجرا به فرآیند سو مدیریت در اجرا تبدیل می‌شود که حتما این مورد را مدیران مطلع باشند.

پسندیده در ادامه افزود: انتظار ما این است که سازمان‌های متولی، در برابر فرآیند قانونی مقابله نکنند و کار خودشان را طبق قانون انجام دهند، همچنین نباید این طور باشد که برای اجرای قانون متوسل به دستور قضایی شوند.

معاون قضایی دادستان تهران تصریح کرد: در بحث کالا‌های دپو شده در گمرکات برای سازمان‌های متولی هیچ نوع دفاعی راجع به این نوع عملکرد وجود ندارد، اختلاف بین دو سازمان متولی در انبارداری که نهایتا با دستور قضایی به اجرای صحیح قانون منتهی شده است و در بحث کالا‌های رسوب شده در گمرک تهران نیز منجر به پیگیری قضایی شده که این رویه درست نیست و در این راستا سازمان‌های متولی باید طبق قانون وظایف تکلیفی را انجام دهند تا کار به دستورات قضایی نرسانند.

وی با تاکید بر تشریک مساعی سازمان‌های متولی برای اجرای صحیح قوانین و با اشاره به دپوی بیش از چهار هزار خودروی سنگین در گمرکات کشور خطاب به سازمان‌های متولی گفت: این رویه ترخیص برخی از کالا‌ها مورد قبول ما نیست و باید سریعا نسبت به ترخیص کالا‌های رسوب شده در گمرکات کشور طبق قانون رفتار شود.

همچنین در ادامه جلسه مدیران سازمان‌های متولی با قدردانی از دادستانی تهران و دستگاه قضایی بر ترخیص کالا‌های دپو شده در گمرک تهران اهتمام ورزیدند.

لازم به ذکر است؛ در پایان این نشست طی مصوبه‌ای مقرر گردید، در سه هفته آتی نسبت به ترخیص تمامی کالا‌هایی که به صورت قانونی به کشور ورود داشته اند اقدام شود و نهایتا تا یک ماه آینده نسبت به ترخیص خودرو‌های سنگین دپوی شده در گمرک تهران نیز مانعی نباشد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گمرک ترخیص کالا قوه قضاییه دادستانی شده در گمرک تهران سازمان های متولی کالا های دپو شده ترخیص کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۷۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس قوه قضاییه به هرمزگان سفر می‌کند

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در جریان سی‌امین سفر استانی خود از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا، چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت) در سفری رسمی و در رأس هیئت عالی قضایی به استان هرمزگان سفر می‌کند.

به گزارش ایسنا، رییس قوه قضاییه و سایر مسئولان عالی قضایی در این سفر، برنامه‌هایی را در راستای رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی مردم استان هرمزگان، ترتیب خواهند داد.

در جریان این سفر، نسبت به رفع مشکلِ مُزمن اهالی یکی از مناطق استان هرمزگان که بیش از نیم قرن استمرار داشته است، اقداماتی با حضور رئیس قوه قضاییه صورت خواهد گرفت.

برگزاری نشست هم‌اندیشی با فعالان اقتصادی و کارآفرینان و دست‌اندرکاران مناطق آزاد تجاری ‌ـ‌ صنعتی کشور از دیگر برنامه‌های سفر رئیس دستگاه قضا به استان هرمزگان است.  

حجت‌الاسلام والمسلمین  از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا در دهم تیرماه سال ۱۴۰۰ تاکنون به صورت رسمی و در صدر هیئت‌عالی قضایی به استان‌های ایلام، قزوین، خوزستان، گلستان ، خراسان‌رضوی، سیستان‌وبلوچستان، قم، یزد، خراسان جنوبی، زنجان، مرکزی، اصفهان، البرز، کردستان، آذربایجان شرقی، کرمان، اردبیل و بوشهر سفر کرده است.

ریاست دستگاه قضا در دوره جدید علاوه بر سفرهای رسمی استانی که به همراه هیئت عالی قضایی انجام می‌شود، سفرهایی غیررسمی و بدون تشریفات را هم در برنامه کاری خود گنجانده‌ است؛ استان‌های البرز، اصفهان، هرمزگان، بوشهر، کرمان ، خراسان رضوی (۲ مرتبه)، خراسان شمالی، مازندران، فارس و گلستان نیز استان‌هایی هستند که رئیس قوه قضاییه طی مدت اخیر بدون انجام تشریفات و بصورت غیررسمی به آن مناطق سفر کرده است.

بر اساس گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، نقطه اشتراک سفرهای استانی رییس قوه قضاییه در دوره جدید - اعم از سفرهای رسمی همراه با هیئت عالی قضایی و سفرهای غیررسمی و بدون تشریفات- انجام ملاقات‌ها و دیدارهای مستقیم و بلاواسطه با متن مردم در سراسر ایران اسلامی و رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی آنها و همچنین  اتخاذ رویکرد مسئله‌محور و تخصص‌گرایانه در قبال چالش‌ها و آسیب‌های موجود است که به نحوی از انحاء مرتبط با وظایف و مسئولیت‌های دستگاه قضا بویژه در حوزه صیانت از حقوق عامه می‌شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ترانزیت خارجی ۷ میلیون تن کالا میان ایران و عراق در سال گذشته
  • سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد/کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند/ برخورد قضایی با متخلفان
  • ‌سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان
  • رییس قوه قضاییه به هرمزگان سفر می‌کند
  • طرح شناسه کالا در سازمان اموال تملیکی استان تهران اجرایی شد
  • آخرین وضعیت محموله ترانزیتی افغانستانی در گمرک
  • صدور بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان
  • آخرین وضعیت پرونده باغ ازگل / موضع قوه‌قضاییه درباره محتواهای خلاف قانون پلتفرم‌های داخلی
  • صادرات بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان 
  • تابع فضاسازی ها تصمیم قضائی نمی گیریم