Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، خبرگزاری یونهاپ نوشت، اوایل امروز (دوشنبه) کره شمالی به صورت موفقیت آمیزی نوع جدیدی از موشک‌های کروز دوربرد خود را پرتاب کرد که برد ۱۵۰۰ کیلومتری دارد.

فرماندهی هند-پاسیفیک آمریکا در بیانیه‌ای که چند ساعت پس از پرتاب این موشک منتشر شد، آورده است: ما درباره گزارش‌های مربوط به پرتاب این موشک کروز دوربرد از سوی کره شمالی مطلع هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما به نظارت و بررسی وضعیت ادامه می‌دهیم و از نزدیک با متحدان و شرکای خود رایزنی داریم.

در این بیانیه همچنین آمده است: فعالیت‌های کره شمالی نشان دهنده ادامه تمرکز این کشور در توسعه برنامه‌های موشکی و نظامی خود است و تهدیدی علیه همسایگان و جامعه بین‌الملل محسوب می‌شود. آمریکا به تعهداتش در دفاع از کره جنوبی و ژاپن همچنان پای‌بند است.

در همین حال، رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی نیز اعلام کرد که تحلیل‌هایی در ارتباط با این مساله و در همکاری نزدیک با مقامات اطلاعاتی آمریکا در حال انجام است اما از ذکر جزئیات امتناع کرد.

این جدیدترین آزمایش موشکی کره شمالی سومین آزمایش بزرگ موشکی این کشور در سال جاری میلادی است. در ۲۱ مارس ۲۰۲۱ نیز پیونگ ‌یانگ دو موشک کروز را در ساحل غربی این کشور و در پی آزمایش دو موشک بالستیک کوتاه برد به دریای شرقی درست چهار روز قبل‌تر از آن، شلیک کرد.

کد خبر 626483 برچسب‌ها آمریکا و کره شمالی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آمریکا و کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۷۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرتاب ۴ ماهواره با یک موشک به مدار زمین

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، چین صبح روز سه شنبه چهار ماهواره را با موفقیت از مرکز پرتاب ماهواره تایوان در شمال چین پرتاب کرد. این ماهواره ها توسط موشک حامل  لانگ‌مارچ به مدار منتقل شدند و نخستین پرتاب این مدل جدید را در خانواده موشک‌ها به ثبت رساندند.

مووشک لانگ‌مارچ که توسط شرکت علوم و فناوری هوافضای چین (CASC) توسعه یافته است، شامل یک طراحی ساده تک هسته‌ای و دو مرحله‌ای می‌شود که توسط موتورهای اکسیژن مایع و نفت سفید قدرت می‌گیرد.

این موشک جدید ۴۳ متر طول و تقریباً ۲۱۵ تن وزن دارد و قادر است محموله‌ای به وزن ۲‌.۴ تن را به مدار ۵۰۰ کیلومتری خورشید سنکرون برساند.

یکی از ویژگی‌های قابل توجه این موشک، امکان قابل تنظیم بار ماهواره‌ای آن است که به موشک امکان می‌دهد طیفی از اندازه‌های ماهواره را در خود جای دهد. این سازگاری باعث می شود موشک برای نیازهای مختلف و الزامات خاص ماموریت مناسب باشد.

چین در تلاش برای تقویت برنامه فضایی خود، پرتاب‌ ماهواره‌ها با استفاده از منابع ملی خود را در پیش گرفته است و یکی از مهم‌ترین لحظات این توسعه، پرتاب ماهواره‌ها با همین موشک لانگ مارچ است که با موفقیت صورت گرفت. این پرتاب در نهایت منجر به قراردادن چهار ماهواره در مدار زمین شد.

این راکت، با استفاده از سوخت مایع، توانست ماهواره‌ها را به مدار موردنظر بفرستد. این ماهواره‌ها شامل ماهواره‌های ارتباطی، ماهواره‌های رصدی و ماهواره‌های پژوهشی بوده‌اند.

این موفقیت جدید برای چین نشان از توانایی و تعهد این کشور به توسعه فضایی خود دارد. این پرتاب‌ها باعث افزایش سرعت پیشرفت چین در تکنولوژی فضایی می‌شود و می‌تواند این کشور را به عنوان یکی از کشورهای پیشرو در صنعت فضایی مطرح کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرتاب ۴ ماهواره با یک موشک به مدار زمین
  • ببینید | اظهارات تکان دهنده مشاور عالی وزیر کشور درباره تهدید جمعیت
  • کره شمالی ماه گذشته یک موتور موشک با سوخت مایع را آزمایش کرد
  • با سقوط اوکراین آمریکا وارد جنگ می شود؟/ اوکراین: ترور زلنسکی توسط روسیه خنثی شد/ تهدید بلاروس به اقدام نظامی علیه لهستان
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل/ اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل/ بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه/ تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی
  • رسانه آمریکایی: خریداران پهپادها و تجهیزات ایرانی به صف شدند
  • پایگاه آمریکایی: خریداران پهپادها و تجهیزات ایرانی به صف شدند
  • مسکو: با استقرار موشک‌های آمریکا در آسیا-اقیانوسیه مقابله می‌کنیم
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه
  • موشک‌های پاتریوت آمریکا مقهور موشک‌های بالستیک ایران شد