Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم رونمایی از سامانه آموزش وب محور زبان فارسی «مینا» با حضور رئیس سازمان صدا و سیما، رؤسای مراکز آموزش زبان و رایزنی‌ها، رئیس و معاونان بنیاد سعدی برگزار شد. از ویژگی‌های نرم افزار آموزش وب محور زبان فارسی «مینا»می توان به موارد زیر اشاره کرد: 

«آزمون تعیین سطح استاندارد زبان فارسی در بستر وب، ارائه محتوای آموزشی در چهار مهارت خواندن، شنیدن، صحبت کردن و نوشتن، تقویت مؤلفه‌های تلفظ، واژه و دستور فارسی آموزان، امکان یادگیری به همراه ایفای نقش در کارکردهای رایج زبان فارسی، نخستین سامانه مجهز به تشخیص صدا و گفتار برای اصلاح تلفظ فارسی آموزان، ارزیابی یادگیری در انتهای هر درس، برگزاری جلسات، گفت‌وگوی همزمان مجازی با مربی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ادامه آموزش های مجازی بنیاد سعدی در دوران کرونا 

در ابتدای مراسم رونمایی، پاکنژاد، مدیر آموزش مجازی بنیاد، با اشاره به سابقه سه - چهار ساله این نهاد در زمینه آموزش زبان فارسی بیان کرد: در دوران کرونا، آموزش های مجازی بنیاد سعدی ادامه پیداکرد و در تیرماه امسال، ما از سامانه آموزش زبان فارسی با تاکید بر آموزش دستور زبان فارسی رونمایی کردیم.

تربیت بیش از ۷۰۰ معلم در زمینه آموزش زبان فارسی در بنیاد سعدی 

رضا مراد صحرائی معاون آموزش و پژوهش بنیاد سعدی، با اشاره به اقدامات بنیاد سعدی اظهار کرد: بنیاد سعدی، نقش هماهنگ کننده ای را در زمینه آموزش زبان فارسی در جهان دارد؛ به طوری که اقدامات این بنیاد زیرساختی است و تا این لحظه، ما در زمینه برگزاری بیش از ۷۱ دوره آموزشی و تربیت ۷۰۰ معلم در زمینه آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان فعالیت کردیم که از سوی دیگر، فرآیند تکوین ۶۸ کتاب در بنیاد سعدی هم آغاز شد. از جمله این که کتاب‌های گام اول به ۸ زبان زنده دنیا در مبدا ترجمه شد و همچنین، تعداد فارسی آموزان ما از طریق نرم افزار‌ها بیشتر از روش‌های دیگر است. 

صحرایی ادامه داد: در مناطق حوزه اروپا هم زبان فارسی آموزش داده می‌شود که استانداردهایی در بنیاد سعدی طراحی شده است و این موضوع، چهارچوب ایجاد سامانه های آموزشی ماست که درمورد  سامانه «مینا» هم صدق ‌می‌کند.

در ادامه مراسم، درباره سامانه «مینا» نیز توضیحاتی ارائه شد و ویژگی های آن برای مدرسان و شرکت کنندگان در مراسم تبیین شد.

راه اندای سامانه «مینا» با هماری دانشگاه صنعتی شریف 

علی نجم الدین ، سرپرست فناوری اطلاعات بنیاد سعدی، با اشاره به ویژگی های نرم افزار «مینا» اظهار کرد: با دانشگاه صنعتی شریف در زمینه طراحی نرم افزار «مینا» همکاری کردیم. از جمله امکانات سامانه این است که فارسی آموز می تواند صدای خود را ضبط کند و چندین بار بشنود و نسبت به تصحیح آن اقدام کند که با این کار،  می تواند به اشتباه های خود در تلفظ هم پی ببرد.

وی افزود: صحبت فارسی آموز برای معلم آموزش زبان فارسی ارسال ‌می‌شود و از سوی دیگر، امکان راه اندازی جلسات همزمان فارسی آموز و مربی هم وجود دارد و در این سامانه، ساعت آموزشی براساس ساعت محلی که فارسی آموز در آن جا زندگی می کند، تنظیم می شود و فارسی آموز می تواند به مربی اش امتیاز بدهد و  از سوی دیگر، مربی‌ هم می‌تواند موارد ضعف فارسی آموز را به وی بگوید و بهبود ببخشد.

معنای معنادار میان قدر و نفوذ زبان در خارج از مرزهای کشور 

در این مراسم، غلامعلی حداد عادل، رئیس بنیاد سعدی با بیان این که امروز را روز پربرکتی برای بنیاد سعدی دانست، اظهار کرد: امروز، رابطه معناداری میان قدرت کشورهای جهان و نفوذ زبان آن کشورها  در خارج از مرز هایشان وجود دارد؛ به طوری که زبان بسیاری از مناطق آسیا و  مردم و اقوامشان، فارسی است و ما نیز امروز در جمهور اسلامی ایران وظیفه داریم به پاسداشت زبان فارسی، هم در داخل کشور اهتمام داشته باشیم و هم آن را در جهان گسترش دهیم تا جایی که در هرجای جهان که زبان فارسی حضور داشته باشد ایران هم حضور دارد و به همین منظور، بنیاد سعدی، خود را موظف به آموزش زبان فارسی در دنیا می داند.

وی ادامه داد: حدودا ده سال است که بنیاد، کار خود را آغاز کرده است و با وجود مشکلات ارزی، همکاران من اجازه نداده اند که چراغ آموزش زبان فارسی خاموش شود بلکه اقداماتی انجام داده اند که از آن جمله می توان به  تدوین ۳۰ کتاب آموزشی اشاره کرد.

حداد عادل تصریح کرد: در ده سال اخیر، آموزش زبان به عنوان یک آموزش مستقل بوده است و در حقیقت، به عنوان رشته ای شناخته شده که حدود بیش از ۳۰ سال، رشته کارشناسی و کارشناسی ارشد آن هم ایجاد شده است و بیشتر همکاران من در بنیاد سعدی، متخصص همین رشته هستند.

وی ادامه داد: تعدادی کتاب تالیف کرده ایم و تعدادی کتاب هم در دست تالیف داریم و به همین منظور، سعی کرده ایم از امکانات موجود در محدودیت ها استفاده کنیم و خوشحال هستیم که یکی از این دستاوردها، در بنیاد سعدی رونمایی می شود و بنده هم از صدا و سیما تشکر می کنم که همیشه یاور زبان فارسی بوده است. 

انتهای پیام/ 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بنیاد سعدی رونمایی از نرم افزار زمینه آموزش زبان فارسی زبان فارسی بنیاد سعدی فارسی آموز نرم افزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۷۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از برگزیدگان المپیاد زبان فارسی دانش آموزان لبنانی

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ مراسم تجلیل از برگزیدگان المپیاد زبان فارسی دانش آموزان لبنانی برگزار شد.
دراین مراسم نفرات برتر مسابقات زبان فارسی درسطح دانش آموزی مورد تجلیل قرار گرفتند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


دراین مسابقات که درسطح مدارس المهدی درمناطق مختلف لبنان برگزار شد هشت هزار دانش آموز شرکت کردند.
میزان مشارکت دانش آموزان لبنانی درمسابقات زبان فارسی امسال درمقایسه با سال گذشته دوبرابر بود.
در دور دوم این مسابقات هشتصد دانش آموز به المپیاد مرکزی راه یافتند.
هم اکنون زبان فارسی دربیست و یک مدرسه در مناطق بیروت، جنوب و شرق لبنان تدریس می‌شود.

 


--------
باصدا: مجتبی امانی - سفیرکشورمان درلبنان

دیگر خبرها

  • شاعران ۵ کشور برای عملیات وعده صادق شعر سرودند
  • ۴۰۹ متقاضی واحد صنفی در چهارمحال و بختیاری پاسدار زبان فارسی شدند
  • «شیخ اجلّ» یکی از چهار عنصر ادبی ایران است
  • راه‌اندازی مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان در دانشگاه شهرکرد
  • موافقت سازمان امور دانشجویان با راه‌اندازی و فعالیت مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان دانشگاه شهرکرد
  • ۶ خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • تجلیل از برگزیدگان المپیاد زبان فارسی دانش آموزان لبنانی
  • تصاویر دوره آموزش زبان فارسی در ارتش اسرائیل!
  • تصاویر دوره فشرده آموزش زبان فارسی اسرائیل!
  • پاسداشت زبان فارسی، پاسداشت هویت ملی و فرهنگی ایرانیان + فیلم