Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید عبدالرزاق موسوی، دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برخی به دنبال این هستند شرایطی که در این آیین نامه قید شده کنار گذاشته شود تا راحت تر بتوانند شهردار را انتخاب کنند و یکی از استدلال‌هایی هم که مطرح می‌کنند این است که از نیروی جوان و جهادی انقلابی باید استفاده شود.
وی با اشاره به بیان رهبر معظم انقلاب در خصوص لزوم توجه به بحث جوان گرایی و انقلابی بودن در انتخاب مدیران ادامه داد: به نظر می‌رسد از این بیانات رهبری هم سوء برداشت می‌شود چرا که توصیه معظم له به معنی نادیده گرفتن و کنار گذاشتن تجربه، دانش و تخصص نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او اظهار داشت: در قانون شهرداری آمده است که شهردار مکلف است معاملات شهرداری را با رعایت صرفه و صلاح شهر و شهرداری انجام دهد و از طرفی در قانون شوراها هم آمده که شورا باید معاملات شهرداری را با رعایت آیین نامه و صرفه و صلاح شهر تثبیت کند،کسی که قرار است مسئولیت کلانشهری مانند شیراز را بر عهده گیرد مکلف است که صرفه و صلاح شهر را رعایت کند که لازمه آن داشتن تجربه مدیریت و تخصص لازم است.
موسوی گفت: اگر فردی که به عنوان شهردار انتخاب می‌شود هیچ تجربه‌ای از فعالیت در این مجموعه نداشته باشد و هیچ مراحلی را در شهرداری طی نکرده باشد، نمی‌تواند نسبت به بسیاری از اتفاقاتی که در این مجموعه رقم می خورد نگاه کلی پیدا کند.
او ادامه داد: اساسا شهرداری با دیگر ادارات متفاوت است، در شهرداری شیراز ۲۵۰ خدمت ارائه می‌شود، شهرداران کلانشهرها هرچه دانش بیشتری در حوزه مدیریت شهری داشته باشد موفق‌تر خواهند بود.
وی افزود: برخی مواقع در گزینش یک کارشناس شهرداری بسیار سختگیری می‌شود، وقتی برای یک کارشناس شهرداری تا این میزان حساسیت نشان می‌دهیم قطعا شهردار باید تجربه و دانشی بیش از آن کارشناس داشته باشد تا بتواند مجموعه خود را مدیریت کند.
رئیس شورای پنجم شهر شیراز اظهار داشت: شهردار یک کلانشهر باید یک دوره حداقلی در شهرداری طی کرده باشد و حداقل یک دوره مدیریت کلان را نیز تجربه کرده باشد تا بتواند با سایر سازمان‌ها و دستگاه‌ها ارتباط برقرار کند.
موسوی اضافه کرد: شهرداری مجموعه‌ای است که نقش افراد در آن بسیار برجسته است و مدیریت در چنین مجموعه عظیمی کار ساده‌ای نیست و بنابراین کسی که می‌خواهد شهردار کلانشهر شیراز باشد باید حتما یک دوره مدیریتی و کارشناس را پشت سر گذاشته باشد.
وی افزود: نادیده گرفتن این موارد و ایجاد تغییر در آیین نامه انتخاب شهرداران با این رویکرد که می‌خواهیم جوان‌ها را بر سر کار بیاوریم مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد.

برچسب‌ها شورای شهر شیراز سید عبدالرزاق موسوی شهرداری شیراز فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر شیراز شورای شهر شیراز شهرداری شیراز فارس آیین نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۷۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارندگی در زارچ با ثبت کمترین خسارت

 ابوالقاسم نصیری شهردار زارچ با اشاره به بارندگی‌های اخیر اظهار داشت: با توجه به برگزاری جلسات مدیریت بحران شهرستان و تأکید فرماندار در خصوص آمادگی کامل شهرداری برای مدیریت سیلاب احتمالی، مجموعه مدیریت و کارکنان شهرداری زارچ به‌صورت ۲۴ ساعته در آمادگی کامل قرار داشتند. 

وی افزود: با توجه به تجربه‌های سال‌های گذشته، در بارندگی روز‌های اخیر که از شدت بالایی نیز برخوردار بود شهروندان زارچ کمترین مشکل را متحمل شدند. 

شهردار زارچ ادامه داد: ماشین‌آلات سنگین شهرداری زارچ در اجرای طرح سیل بند در ورودی روستای چرخاب زارچ حضور فعال و مؤثر داشتند و توانستند حجم زیادی از سیلاب را کنترل و هدایت کنند تا مشکلی برای گلخانه داران روستای چرخاب پیش نیاید.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • عملکرد مدیریت شهری خوی با کلانشهرهای کشور قابل مقایسه است
  • تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است
  • تقدیر استاندار کرمان از اقدام مدیریت شهری رفسنجان/ دهه هشتادی‌ها مدیران فردای جامعه هستند
  • ۱۰۴۰ دهه هشتادی پای کار محلات رفسنجان
  • ۱۰۴۰ نوجوان دهه هشتادی پای کار محلات رفسنجان
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • شهرداران از مصائب شهری با استاندار سخن گفتند
  • شهرداری منطقه ۲ شیراز ظرفیت اقتصادی ویژه‌ای دارد
  • بارندگی در زارچ با ثبت کمترین خسارت