Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@22:15:37 GMT

مدیران از «خود شیفتگی» دوری کنند/ تحول گرایی ضروری است

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۹۸۸۴۰

مدیران از «خود شیفتگی» دوری کنند/ تحول گرایی ضروری است

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش در یازدهمین جشنواره مالک اشتر، با بیان اینکه هدف از اشراف، نظارت بر عملکرد مدیران است، اظهار داشت: یکی از عناصر اثرگذار یک مجموعه و جامعه مدیریت صحیح است که باعث به فرجام سعادت رسیدن سازمان می‌شود و برای اینکه بار سنگین مدیریت و مسئولیتی که بر عهده مدیران است به سر منزل مقصود برسد باید مدیران آمادگی روحی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: منظور از آمادگی روحی در اینجا توسل جستن به خداوند و نیایش، ذکر، تقوا و ترس از مواخذه الهی است و پیامبر اکرم (ص) در خصوص مدیریت می‌فرماید، اگر دستگاه مدیریت سالم و صالح باشد خطاهای متن جامعه قابل اغماض است، اما اگر مدیر از رأس صلاح و سلامت و تقوا و عدل دور باشد حتی اگر صلاحی وجود داشته باشد آن صلاح نمی‌تواند سازمان را به سر منزل مقصود برساند.

امیر نصیرزاده با اشاره به ویژگی‌های مدیر صالح گفت: برای ایجاد یک مدیریت صالح و سالم چند اصل نیاز است اولین اصل همان آمادگی روحی و دومین اصل، رفتار مدیران است که باید از خودشیفتگی و خودبسندگی دوری کنند؛ گام سوم اهمیت دادن به بحث نظارت‌ها و دیگری تحول گرایی است که یک مدیر باید کیفیت کار را به صورت مداوم افزایش داده و در کار خود همیشه اعتدال را نگه دارد و رفتار مدیریتی او بر اساس احکام الهی باشد تا هم خداوند از او راضی وخشنود باشد و هم جامعه سالم و صالح بر اساس قوانین اسلامی داشته باشیم.

حجت الاسلام سید احمد قاضی رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش نیز در این مراسم با اشاره به آیه اول سوره حجرات، گفت: در این آیه خداوند تقدم جستن از رهبر جامعه اسلامی را به شدت نهی کرده است، زیرا کسی که در کارهایش از خدا و پیامبر پیشی می‌گیرد، در مدیریت نظام اسلامی خلل وارد می‌کند و جامعه را به هرج ومرج می‌کشاند و در حقیقت نظام قانون گذاری را بازیچه تمایلات خود قرار می‌دهد.

وی افزود: عمل به این آیه، جلوی بسیاری از خطاها را می‌گیرد، زیرا گاهی خواسته مردم، پیروی انسان از حدس و تخمین یا میل به ابتکار و نوآوری و یا قضاوت عجولانه و یا گمان آزاد اندیشی، انسان را وادار به گفتن، نوشتن و یا گرفتن تصمیماتی می‌کند که ناخودآگاه از خواسته خدا و رسول جلو می‌افتد. همان گونه که گروهی به گمان عبادت، قاطعیت و زهد و ساده زیستی، از خدا و رسول پیشی گرفتند.

حجت الاسلام قاضی اظهار کرد: پذیرش و عمل به آن دسته از آداب و عادات و رسوم اجتماعی و یا مقررات و قوانین بشری که ریشه در قرآن و حدیث ندارد و برخاسته از عقل و فطرت نیست، نوعی پیش افتادن از خدا و رسول است.

وی با بیان اینکه مالک اشتر یکی از انسان‌های با بصیرت دنیای اسلام بود، گفت: مقام معظم رهبری نام‌گذاری جشنواره به نام جناب مالک‌اشتر از فرماندهان و یاران امیرالمومنین علی (ع) را آموزنده توصیف و فرمودند: مالک‌اشتر در «بصیرت و شناخت صراط مستقیم»، «عزم راسخ»، «احساس مسئولیت و آمادگی برای مجاهدت»، «شجاعت و قدرت فرماندهی» و در عین حال در «معنویت، عبادت، تقوی و تواضع» برجسته و الگوست و فرماندهان نیروهای مسلح باید بیش از دیگران، این حالات و روحیات عالی را در خود تقویت کنند.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی نهاجا در ادامه خاطر نشان کرد: طبق بیانات گوهر بار رهبر معظم انقلاب و همچنین به منظور پیشبرد اهداف سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و با توجه به شرایطی که وجود دارد باید با قدرت در این مسیر حرکت کنیم و برای حراست از انقلاب و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی از مالک اشتر این یار بزرگ حضرت علی (ع) سرمشق و الگو بگیریم.

کد خبر 5303821 هادی رضایی

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مالک اشتر نیروی هوایی ارتش امیر نصیرزاده مجلس شورای اسلامی دولت سیزدهم سیدابراهیم رئیسی حسین امیرعبداللهیان مصطفی الکاظمی نیروی دریایی ارتش محمد باقر قالیباف صحن مجلس وزارت امور خارجه حسین امیر عبداللهیان ایالات متحده امریکا عراق جمهوری اسلامی ایران سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی مالک اشتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۸۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند و باید از ظرفیت نظام تعلیم و تربیت بیش از این استفاده شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی عصر یکشنبه در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت مقام معلم و جمعی از کارگران و نیروهای عقیدتی، سیاسی سپاه در اردبیل، اظهار داشت: عزت، استقلال و عظمت یک کشور مرهون تحولات علمی است؛ چرا که علم سلطان است و مبدأ تغییر و تحول در جامعه به شمار می‌رود.

وی ضرورت بها دادن به نظام تعلیم و تربیت را با توجه به نقش تأثیرگذار آن در تربیت نخبگان و نیروهای کارآمد جامعه یادآور شد و تصریح کرد: با توجه به اینکه محور و اساس تحول و توسعه نیروی انسانی است، باید به نظام آموزش و پرورش بها داده شود تا بهترین و خلاق‌‌ترین نیروها در این مجموعه پرورش یافته و تحویل جامعه دهند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: معلم خیر و نیک، معلم سرشار از برکت برای جامعه و حرکت پیشرونده آن است و باید همه قدر این نیروهای ارزشی را بدانیم و در کنار آنها به تربیت و تعالی نسل آینده کمک کنیم.

عاملی جامعه، خانواده و مدرسه را سه ضلع اصلی اصول و مبانی تربیتی و تحقق نظام تعلیم و تربیت شایسته و برازنده نظام جمهوری اسلامی ایران برشمرد و افزود: باید در مسیر توسعه و پیشرفت قدر این ذخایر ارزشمند را بدانیم و در حل مشکلات معیشتی و اقتصادی معلمان تلاشی جدی‌تر انجام شود.

وی به نقش و جایگاه کارگران در تحقق شعار سال با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» اشاره کرد و ادامه داد: کارگران عنصر اصلی در تحقق این شعار هستند و باید به تقدس کار و درآمد حاصل از کار شایسته و کسب روزی حلال بهای بیشتری داده شود.

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: کارگران در حقیقت چرخ‌های توسعه کشور را با تلاش شبانه‌روزی خود می‌چرخانند و باید این نیروها مورد ارزش و تکریم بیشتری قرار گیرند.

عاملی، همچنین هفته عقیدتی، سیاسی سپاه را به تلاشگران گمنام این عرصه تبریک گفت و اضافه کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این نهاد ارزشی شکل گرفت تا بهترین نیروها در مسیر تربیت ارزشی و آسمانی قرار گرفته و بتوان تحولات خوبی را در مجموعه سپاه پاسداران و عظمت تحولی آن ایجاد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل بیان کرد: عقیدتی، سیاسی سپاه در حقیقت کانون اصلی و مرکزیت حرکت تحولی این مجموعه به شمار می‌رود و باید مخلص‌ترین نیروها در این نهاد به‌کارگیری شود.

انتهای پیام/131/

دیگر خبرها

  • تقدیر استاندار کرمان از اقدام مدیریت شهری رفسنجان/ دهه هشتادی‌ها مدیران فردای جامعه هستند
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • برگزاری جشنواره مالک اشتر در چهارمحال و بختیاری
  • ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی ضروری است
  • نیازمند تحول در نگرش عمومی جامعه در حوزه وقف هستیم
  • تحول در پایتخت با مدیریت شهری
  • سکوت جامعه آرامش قبل از طوفان است /حکومت پس از جنبش مهسا به رویه سابق برگشت / زندگی گراها فاقد توانمندی برای ایجاد سامانه های جدید قدرت هستند
  • توسعه مدیریت در نظام سلامت مبتنی بر جوان‌گرایی
  • تدبیر مدیران شهری در تحول زیرساخت‌های بوستان کوهستانی دراک
  • مسئولان از فساد دوری کنند تا بتوانند با آن مقابله کنند