Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-05@03:25:21 GMT

تلاش آمریکا برای بازداشت من بارها شکست خورد

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۹۹۱۸۶

تلاش آمریکا برای بازداشت من بارها شکست خورد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، «ذبیح الله مجاهد»، سخنگوی طالبان که پس از ورود این گروه به کابل، برای اولین بار در انظار عمومی ظاهر شد، مدعی شده که در ۲۰ سال گذشته در کابل زندگی کرده است.

وی در گفتگو با یک روزنامه پاکستانی گفت: آمریکا و دولت قبلی افغانستان فکر می‌کردند که ذبیح الله مجاهد یک نام خیالی است و یک نفر نه بلکه چند نفر این نقش را بازی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی، همین نام خیالی به او بسیار کمک کرده که در کابل زندگی کند، به گوشه و کنار افغانستان برود و از حملات طالبان گزارشاتی به دست بیاورد.

آمریکا به دنبال بازداشت من بود، اما بار‌ها عملیات آن‌ها شکست خورد

مجاهد همچنین مدعی شد که نیرو‌های آمریکایی به خاطر ردیابی او، به مردم پول پرداخت کرده و صد‌ها بار بر اساس گزارشات اطلاعات و با آرزوی بازداشت او، عملیاتی را راه اندازی کردند و موفق نشدند تا او را بازداشت کنند.

سخنگوی طالبان افزود که پس از بازداشت سخنگوی قبلی طالبان به این سمت تعیین شده است.

گفتنی است که ذبیح الله مجاهد امروز به مزار شریف سفر کرده است.

سخنگوی ارشد طالبان درباره زندگی شخصی خود نیز به تریبون گفت: در شهر گردیز مرکز شهر پکتیا به دنیا آمده و به این دلیل که از تقویم قمری استفاده می‌شود تاریخ دقیق تولد وی مشخص نیست، اما درحال حاضر ۴۳ سال سن دارد.

وی درباره تحصیلات خود نیز گفت که وی دوران ابتدایی را در مدارس محلی درس خوانده و سپس در مدرسه مذهبی ادامه تحصیل داده است. تحصیل در مدارس مذهبی پای وی را به جلال آباد، خوست و گاهی اوقات به پاکستان کشانده است.

مجاهد گفت که در رشته فقه اسلامی از حوزه علمیه حقانی در نوشهر، خیبر پختونخوا تخصص گرفته است.

پیش از این برخی رسانه‌ها گفته بودند که وی در انگلیس تحصیل کرده است.

از ۱۶ سالگی علیه نیرو‌های خارجی سلاح به دست گرفتم

مجاهد همچنین درباره حضور و پیوستن به طالبان نیز گفت: «از نوجوانی برای مبارزه با نیرو‌های خارجی دست به سلاح بردم و از سن ۱۶ سالگی در مناطق مختلف افغانستان علیه نظامیان خارجی مبارزه کرده و به مدت ۶ ماه نیز در یکی از زندان‌های افغانستان دوران حبس را طی کردم.»

وی همچنین درباره نقش خود به عنوان سخنگوی طالبان نیز گفت: این بخش از همکاری من با طالبان به عنوان نویسنده بخش دری در مجله ساراک آغاز شد و همچنین مدتی نیز به عنوان مجری رادیو طالبان در پکتیا خدمت کردم و تا سال ۱۹۹۹ به عنوان مجری برنامه‌های رادیو به زبان دری و پشتو مشغول به کار بودم.

مجاهد کار خود را به عنوان سخنگوی طالبان پس از دستگیری دکتر حنیف، سخنگوی وقت طالبان آغاز کرد.

وی گفت زمانی که دکتر حنیف سخنگوی طالبان بازداشت شد، شورای طالبان با توجه به سوابق وی به عنوان نویسنده و همچنین مهارت در ارتباط گرفتن با دیگران او را به عنوان سخنگوی جدید طالبان معرفی کرد.

مجاهد در بخش دیگری از این مصاحبه گفت که ازدواج کرده و در حال حاضر ۴ فرزند دارد. در سال ۱۹۹۹ نامزد کرده و به دلایل شرایط کاری پس از دو سال مراسم ازدواج خود را برپا کرده است.

وی همچنین درباره موافقت خانواده وی برای همکاری با طالبان نیز گفت: «همسرم از صمیم قلب تحریک طالبان را دوست دارد و فکر می‌کنم که از من بیشتر با اهداف طالبان آشنا باشد و بنابراین هیچگاه درباره طالبان و اهدافی که این گروه دنبال کرده دچار مشکل نبودیم.»

ذبیح الله نام واقعی یا مستعار

سخنگوی ارشد طالبان همچنین درباره اینکه آیا ذبیح الله مجاهد نام اصلی وی است، گفت: ذبیح الله نام اصلی من است و مجاهد عنوانی است که رهبران از آن به برای صدا کردن او استفاده می‌کنند.

به گفته وی، او به دور از تلاش برای تغییر آن، به نامی که رهبران برای او انتخاب کردند علاقه‌مند است.

ذبیح الله در رابطه با تاثیر کار با طالبان بر زندگی شخصی‌اش گفت که سعی کرده تا آنجا که ممکن است از فشار رهایی پیدا کند، اما به دلیل ماهیت این شغل، مواقعی پیش آمده تا به اندازه کافی غذا یا خواب نداشته و به صورت شبانه روزی برای اطلاع رسانی با فرماندهان ارشد در رابطه بوده است.

وی در پایان گفت: ملا محمد عمر، بنیانگذار طالبان را ندیده، اما ملا اخترمحمدمنصور و ملا هبت‌الله آخوند زاده را از نزدیک ملاقات کرده است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان طالبان ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان همچنین درباره نیز گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۹۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن آتش‌بس با حزب‌الله همزمان با ادامه جنگ در غزه را غیرممکن خواند

به گزارش رسانه‌های صهیونیستی، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به مقامات این رژیم گفته است که تا زمانی که جنگ در نوار غزه ادامه دارد، رسیدن به آتش‌بس با حزب‌الله غیرممکن است.

براساس گزارش القدس العربی، شبکه کان اعلام کرد: وزیر خارجه آمریکا تلاش کرد اسرائیلی‌ها را در مورد لزوم دستیابی به توافق با حماس متقاعد کند.

این شبکه افزود: یکی از دلایلی که بلینکن در تلاش برای متقاعد کردن اسرائیلی‌ها برای توقف جنگ به آن تکیه کرد، مسئله شمال با اشاره به رویارویی‌ها در مرز لبنان با حزب‌الله بود.

این کانال ادامه داد که آنچه بلینکن به سران صهیونیست گفته است بر اساس نتیجه گیری آموس هوخشتاین، میانجی آمریکایی  است که در ماه‌های اخیر تلاش کرد تا به یک توافق آتش‌بس بین تل آویو و حزب الله دست یابد.

روز سه شنبه، بلینکن در هفتمین سفر خود در منطقه از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه در ۷ اکتبر ۲۰۲۳، سفر خود را پس از اردن و عربستان سعودی به تل آویو آغاز کرد.

این دیدار همزمان با ارائه پیشنهاد جدید مصر برای آتش بس و تبادل اسرا بین رژیم صهیونیستی و جنبش حماس است که واشنگتن از آن حمایت می‌کند و آن را بسیار هوشمندانه می‌داند و تلاش می‌کند هر دو طرف را برای پذیرش آن تحت فشار قرار دهد.

بلینکن در جریان این سفر با اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر، یائیر لاپید سرکرده اپوزیسیون، یوآو گالانت وزیر جنگ و نمایندگان خانواده‌های اسرای این رژیم دیدار کرد.

پایگاه خبری صهیونیستی واللا درباره دیدار میان بلینکن و نتانیاهو فاش کرد که نتانیاهو به بلینکن گفته است هرگونه توافقی را که شامل پایان جنگ باشد، نمی‌پذیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • بیانیه طالبان در مورد اتفاقات بدخشان
  • طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است
  • سخنگوی طالبان گزارش یوناما را تکراری و تبلیغاتی خواند
  • تلاش سنای آمریکا برای جلوگیری از بازداشت نتانیاهو
  • گزارش یوناما درباره وضعیت افغانستان اشتباه و نادرست است
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • الکلاسیکوی قلابی: تکل، خطا، اعتراض و ...کات!
  • پرسپولیسی‌های سابق دیگر در آزادی تشویق نمی‌شوند!
  • شکست ائتلاف ضدایرانی
  • بلینکن آتش‌بس با حزب‌الله همزمان با ادامه جنگ در غزه را غیرممکن خواند