Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خانه ملت، شب گذشته (یکشنبه، 21 شهریورماه) همزمان با روز ملی سینما،  جمعی از اعضای هیئت مدیره خانه سینما و روئسای انجمن‌های صنفی مختلف این حوزه و تعدادی از سینماگران با دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و به بیان دغدغه‌ها و مطالبات خود پرداختند.
 رئیس مجلس در ابتدای این دیدار صمیمانه که با بیان مطالبات، گلایه ها و مشکلات حوزه سینما همراه بود، ضمن تبریک این روز به اهالی سینمای ایران گفت: نقشی که فرهنگ و هنر در عرصه های مختلف تربیت، ایجاد نشاط در جامعه، استقلال، شادابی و پیشرفت و توسعه دارد بر هیچ کس پوشیده نیست و در تاریخ هنرمندان به اشکال مختلف این اثرگذاری را از خود به جای گذاشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قالیباف با تاکید بر اینکه خیلی بیشتر از این نیازمند هستیم که فعالان عرصه فرهنگ و هنر با مدیران و مسئولان به هم نزدیک باشند، ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر فاصله زیادی بین هنرمندان و مسئولان وجود دارد و این فاصله به جامعه نیز تعمیم داده می شود. در واقع آغاز فواصل موجود در جامعه از نخبگان هنری و مدیریتی نشئت می گیرد و آثار آن را در جامعه نیز می بینیم.

وی با اذعان به اینکه حتما این اشکال را می پذیرم که مقصر اصلی ما مدیران هستیم، اظهار کرد: از سوی دیگر خواهش من این است که فعالان عرصه فرهنگ و هنر نیز باید در میان خود کنکاش کنند که آیا آن ها در به وجود آمدن این فاصله سهمی دارند یا ندارند.

رئیس قوه مقننه یادآور شد: یکی  از غصه های من در 15 ماه گذشته که در مجلس مسئولیت دارم این بود که چرا هیچ فرصتی مثل این جلسه حتی یک بار هم رخ نداده تا با فعالان عرصه فرهنگ و هنر و فعالان حوزه اجتماعی بحث و گفت وگو کنیم در حالی که اگر به سوابق مدیریتی من مراجعه کنید می بینید در همان اولین روزهایی که مسئولیتی در هر ارگانی داشتم یکی از اولین گروه هایی که آن ها را دعوت کرده ام تا هم اندیشی داشته باشیم فعالان عرصه فرهنگ و هنر بوده است. از سوی دیگر هم اندیشی با فعالان حوزه فناوری نیز در اولویت کاری من بوده است.

رئیس مجلس با تاکید بر اینکه بدون به کارگیری این دو بخش یعنی عرصه فرهنگ و فناوری هیچ تحولی امکان پذیر نیست، تصریح کرد: زمانی که در نیروی انتظامی مسئولیت داشتم، با صراحت عنوان کردم که بین رویکرد امنیت محوری و جامعه محوری رویکرد جامعه محوری را انتخاب خواهم کرد و در همان دوران دریافتم که هنر در این عرصه می تواند چه تحول و معجزه ای ایفا کند به طوری که ارتباط با مردم، آموزش و فرهنگ سازی می تواند با استفاده از این دو حوزه محقق شود.

وی اضافه کرد: این باور باید در تک تک مدیران کشور برای موفقیت و توسعه ایران وجود داشته باشد و در این مسیر نقش تک تک شما هنرمندان کم نظیر است، هیچ گاه نباید از این منظر ناامید شوید.

قالیباف با یادآوری اینکه در دوران نیروی انتظامی مقاومت هایی در خصوص به کارگیری از ظرفیت هنر در این عرصه وجود داشت، گفت: اما ما با به کارگیری این ظرفیت آثار احساس امنیت، رابطه نزدیک مردم با پلیس و تغییر نظر مردم نسبت به نیروی انتظامی را ملاحظه کردیم.

رئیس قوه مقننه یادآور شد: در دوره شهرداری نیز متمرکز بر حوزه های فرهنگی، اجتماعی و هنری بودیم و تلاش کردیم فرهنگ سازی ها با کمک هنرمندان رقم بخورد. در همان دوران بسیاری از کارها پیش رفت و اذهان به هم نزدیک شد. برخی از عزیزان حاضر در این جلسه نیز در بزنگاه هایی با ما همکاری داشتند.

قالیباف تاکید کرد: هیچ گاه و هیچ موقع در حوزه مسائل فرهنگی و هنری که با اصحاب فرهنگ و هنر همکاری داشتیم در حوزه های سیاسی و مدیریتی هیچ توقعی از هیچ کس و در هیچ مقطعی نداشتم ولی همواره مطالبه من ازهنرمندان این بود که جامعه، مردم و کشورمان را دریابیم.  

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دوره های مختلف مسئولیتم تلاش کردم تا جایی که می شود نسبت به توسعه هنر و سینما اقدامات موثری انجام دهم، گفت: یکی از اقدامات موثر در نظر گرفتن تخفیف برای مراکز تجاری که در آن ها سالن سینمایی احداث شود، بود.

وی یادآور شد: امروز که در محل ریل گذاری و سیاستگذاری قرار داریم می توان کارهای بزرگ تری انجام داد اما حتی دوستانی که ما را می شناسند نیز همواره با یک نگاه نقادانه با بار منفی به تحولات می نگرند و در بسیاری از مسائل گفت وگو شکل نمی گیرد درحالی که برای تحول در کشور به گفت وگوی با یکدیگر نیازمندیم.

وی با اشاره به شرایط سخت اقتصادی و کرونایی کشور، تصریح کرد: در چنین شرایطی ضرورت دارد از فشارهای روحی و روانی مردم کاسته و روحیه مردم را ارتقاء داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سینماگران نیز در دوران کرونا وضعیت سختی را پشت سر گذاشتند، تصریح کرد: در این شرایط باید دست به دست هم دهیم و از این مقطع زمانی به سلامت عبور کنیم.

قالیباف با تاکید بر اینکه امروز باید بیش از هر زمان دیگری کنار هم باشیم، تصریح کرد: ما امروز از نداری دچار مشکل نیستیم بلکه از فاصله ها و ضعف در مدیریت دچار مشکل شده ایم. متاسفانه کمتر فرصت را به مردم و جوان ها می دهیم و همین مسائل است که ضعف ما را دو چندان می کند.

وی حل مشکلات در سه حوزه بیمه هنرمندان، مالیات و تشکیل یک کارگروه فنی و علمی برای ریل گذاری در این عرصه را قول و قرار خود با سینماگران برشمرد و افزود: انتظار داریم ظرف مدت یک ماه پیشنهادات سینماگران به مرکز پژوهش های مجلس واصل و در این زمینه بتوانیم راهکارهای عملیاتی  پیش بینی کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب نیز در مسائل فرهنگی به ویژه در حوزه هنر و سینما حساسیت ویژه ای دارد و این فرصت برای تعالی سینما بسیار مغتنم است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۹۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتگو با رتبه اول مستندنگاری جشنواره پژواک

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، ­ حیدرزاده در گفتگو با شبکه خبر در بخشی از سخنانش درباره موضوع پژوهش گفت: موضوع برنامه و مستندی که قرار است طبق این متن آماده شود، سقط جنین است و آشفتگی آماری که در این حوزه مشاهده می‌شود که ما آمار متقنی نداریم که در دست سیاست گذاران و برنامه ریزان باشد برای اینکه بتوانند برای پیشگیری و کم کردن آمار سقط جنین برنامه ریزی کنند، ­­این مستند به این آشفتگی آماری می‌پردازد.

وی افزود: مجموعه مستند «کوچک، بزرگ و بزرگتر» که از طرف رادیو معارف ساخته می‌شود یک مجوعه مستند ۱۵ قسمتی است و این پژوهش یکی از ۱۵ قسمتی است که ساخته می‌شود و قرار است، ­اواخر تابستان از رادیو معارف پخش شود.

وی درباره دشواری‌های کار و روند کار گفت: مهم‌ترین مشکلی که در این حوزه و موضوع داریم اینکه افراد خیلی خوددار هستند که اطلاعات بدهند و کسانی که غیرقانونی کار کرده اند حاضر نیستند­، جلوی دوربین مصاحبه کنند. ­

وی افزود:­ ما برای خیلی از منابع تحقیقاتی خود به صورت میدانی با افراد گفتگو می‌کنیم ­و ­مجبوریم در مناطقی که دارو‌هایی غیرمجاز این موارد خرید و فروش می‌شود، حضور داشته باشیم، خطراتی که در این زمینه است، مهم‌ترین مشکل در مسیر ساخت این مجموعه است، ما توانستیم با چند نفر از گروه‌هایی که در زمینه سقط جنین مبارزه می‌کند مرتبط بشویم که این نقص را جبران کنیم.

وی درباره فرق پژوهش رادیویی با پژوهش مکتوب گفت: برای ساخت مستند رادیویی چند مرحله وجود دارد، ­­مرحله اول باید این مستند براساس یک پژوهش انجام شود، ­­پژوهشی که براساس واقعیت‌های میدانی، تحقیق‌های دانشگاهی و غیردانشگاهی که معتبر هستند و منابع دیگر که بتوانند اطلاعاتی درباره موضوع ارایه بدهد؛ آرشیو‌های صوتی و تصویری است، ­ مصاحبه‌های مردمی است حتی مصاحبه‌های کارشناسان و افراد خبره، اما تفاوتی که با پژوهش دانشگاهی دارد این است که تکیه ما به آمار به روز خیلی بیشتر است.

درباره این موضوع سالهاست که مقاله نوشته می‌شود، رساله‌های دکتری دفاع می‌شود و مقاله‌هایی که در در نشریات علمی معتبر چاپ می‌شود ولی اینها دیگر منبع ­قابل استفاده برای مستندی که در این حوزه می‌خواهد ساخته شود، نیست و باید به روز باشد تا بتوانیم اعتماد مخاطب را جلب کنیم.

او درباره همکاری نهاد‌ها هم گفت: یک بخشی از نهاد‌های دولتی معمولا در این زمینه زیاد همراهی نمی‌کنند شاید به این علت که به نوعی نقص کار بعضی از نهاد‌ها مخصوصا در حوزه بهداشت و درمان را نشان می‌دهد، خیلی مایل نیستند در این حوزه کار کنند، ولی گروه مردمی هست که در این زمینه خیلی فعال هستند که شعبه‌های متعددی دارند و دارند در زمینه حفظ حیات جنین کار می‌کنند.

وی گفت: منظور از آشفتگی آماری سقط جنین، سقط جنین قانونی نیست، سقط جنین قانونی آمار دارد  که وزارت بهداشت و پزشکی قانونی به صورت رسمی اعلام می‌کنند اما  این آماری که آنها ­اعلام می‌کنند، با آن آماری که در جامعه اتقاق می‌افتد خیلی متفاوت است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



­
­

دیگر خبرها

  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه
  • رسانه‌ها مشکلات را با رعایت اخلاق منعکس کنند
  • لاپورتا: ژاوی ماند چون پروژه برنده‌ای داریم!
  • فرهنگ پهلوانی باید در تمام عرصه‌های ورزشی تثبیت شود
  • گفتگو با رتبه اول مستندنگاری جشنواره پژواک
  • تنش در بین اعضای هیئت مدیره بارسلونا در پی تغییر نظر ژاوی
  • اختلاف نظر مدیران بارسلونا بر سر ژاوی؛ لاپورتا رأی هیئت مدیره را نادیده گرفت!
  • دیدار طهرانچی با رئیس، مدیران و کارکنان مرکز جذب و امور هیئت‌علمی
  • مدیرعامل پرسپولیس تا پایان فصل ماندنی شد
  • ضرورت آموزش فرهنگ داوطلبی به مردم