Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: در حال بررسی این موضوع هستیم که آیا اعطای مرخصی طولانی به برخی از زندانیان طبق آیین‌نامه سازمان زندان‌ها داده می‌شود یا خارج از ضوابط و آیین‌نامه این اتفاق رخ می‌دهد.

الهام آزاد در گفت‌وگو با ایسنا درباره ورود کمیسیون اصل ۹۰ به مرخصی برخی زندانیان و بررسی طرز کار قوه قضائیه برای چنین مرخصی‌هایی، اظهار کرد: با توجه به اینکه ریاست کمیته حقوقی و قضایی کمیسیون اصل ۹۰ بر عهده بنده است مسئله زندان‌ها هم جز بحث اصلی این کمیته است و پس از بازدیدهایی که از زندان‌ها داشتیم متوجه شدیم که برخی افراد مرخصی‌های طولانی گرفته‌اند و این وظیفه کمیته حقوقی اصل ۹۰ است که به چنین موضوعاتی رسیدگی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به همین دلیل بررسی چرایی اعطای چنین مرخصی‌هایی را در دستور کار کمیسیون اصل ۹۰ قرار دادیم که آیا طبق ضوابط و آیین‌نامه سازمان زندان‌ها این مرخصی‌های طولانی داده می‌شود یا خارج از ضوابط و آیین‌نامه این اتفاق رخ می‌دهد که در حال بررسی دقیق این موضوع هستیم و جلسه‌ای را نیز با مسئولان مرتبط با این امر خواهیم داشت.

نماینده مردم نائین و خور و بیابانک در مجلس، گفت: در دوران کرونا مرخصی‌های خوبی به زندانیان واجد شرایط داده شد، اما بحث اصلی کمیسیون اصل ۹۰ و کمیته حقوقی و قضایی آن بررسی مرخصی‌هایی است که احساس می‌کنیم خارج از ضوابط به برخی از زندانیان داده می‌شود که به شکل مکتوب نتیجه بررسی‌های خود را ارائه می‌دهیم.

آزاد در پاسخ به این سؤال که آیا سلول زندان افراد سرشناس در زندان با سلول دیگر زندانیان فرق می‌کند و دارای ابعاد بزرگ‌تر و امکانات بیشتر است، اظهار کرد: در بازدیدی که از زندان اوین و بخش نسوان آن داشتیم واقعاً آن چیزی که در زندان‌های ایران می‌گذارد با ادعای برخی افراد که می‌گویند زندان‌ها شرایط مطلوبی ندارد متفاوت است به طوری که زندانیان دارای یک فضای تمیز و عالی بودند که از امکانات خوبی برخوردار بود.

این عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، خاطرنشان کرد: البته فضای سلول برخی زندانیان سرشناس را هم بازدید کردیم که کمی بزرگ‌تر و متفاوت‌تر بود که علت این موضوع را در حال بررسی هستیم که آیا اعطای این سلول‌های بزرگ‌تر به این افراد طبق ضوابط سازمان زندان‌ها است یا خیر؟

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زندانیان مرخصی زندانیان استانی سیاسی کمیسیون اصل ۹۰ حال بررسی آیین نامه زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۹۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در «جداول بودجه» به استان‌ها و مناطق محروم توجه شده است

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ گفت: در جریان بررسی جداول بودجه در کمیسیون تلفیق به استان‌ها و مناطق محروم توجه شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رحیم زارع در جلسه علنی صبح امروز _یکشنبه دهم اردیبهشت_ مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ مربوط به جداول، اظهار کرد: بعد از تصویب بخش اول لایحه بودجه در مجلس شورای اسلامی و ابلاغ آن، بخش دوم لایحه بودجه به مجلس ارائه شد و نمایندگان در کمیسیون تلفیق به بررسی آن پرداختند. با بررسی‌های صورت گرفته ردیف‌ها شفاف و دارای نظم شده و منطبق با احکام و تبصره‌ها است و از طرف دیگر به استان‌ها و مناطق محروم توجه شده است.

وی افزود: در جداول ۷۵ همت اوراق نیاز شده بود که آن را برگرداندیم، همچنین مالیات در برخی استان‌ها به صورت غیرمتعارف افزایش پیدا کرده بود که آن را تعدیل کردیم.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه تصریح کرد: برای نخستین بار است که مجلس شورای اسلامی جداول را بررسی می‌کند این تجربه اول است با توجه به این‌که سقف منابع بسته شده ما مصوبات کمیسیون‌های تخصصی را از محل جابه‌جایی ردیف‌ها اجرایی کردیم نمونه آن تقویت نیروهای مسلح است که رشد خوبی اعمال شد.

وی گفت: اعتباراتی برای حوزه فرهنگی پیش‌بینی شد، برای دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش نیز اعتباراتی آمده است به موضوع ورزش، آسیب‌های اجتماعی، قانون جوانی جمعیت و راهیان نور نیز توجه شده است. برای حوزه آموزش و پرورش جابه‌جایی در ردیف‌ها صورت گرفت تا ترمیم حقوقی برای خدمت‌گزاران این حوزه و فنی و حرفه‌ای صورت گیرد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ با بیان این‌که در حوزه سلامت پیشنهادهای کمیسیون بهداشت و درمان اعمال شد، گفت: طرح‌هایی که در جدول ۲۰ حذف شده بود را برای استان‌ها آوردیم و اعتباراتی نیز تخصیص پیدا کرد. در حوزه بهسازی روستاها و پرداخت طلب راه‌های روستایی، همچنین ساخت منازل در فراجا و کمیته امداد و سازمان بهزیستی نیز اعتباراتی مدنظر قرار گرفت.

کد خبر 749011

دیگر خبرها

  • عفو بیش از ۱۴۵۰۰۰ زندانی در سال گذشته
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • ۳۵ نفر از محکومان مالی با کمک‌های انسان دوستانه آزاد شدند
  • جشن گلریزان در شهرستان دیلم برگزار شد
  • در «جداول بودجه» به استان‌ها و مناطق محروم توجه شده است
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • چرا کودکان فرانسوی به خوش رفتار و مؤدب بودن مشهورند؟
  • کمک میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد
  • ۲۷۴ زندانی ندامتگاه قزلحصار با پابند الکترونیکی خارج از زندان هستند