Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-01@08:52:04 GMT

تزریق واکسن در کشور باید هر ۶ ماه یک‌بار انجام شود

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۹۹۸۰۱

تزریق واکسن در کشور باید هر ۶ ماه یک‌بار انجام شود

نادر توکلی معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه حوزه بهداشت و درمان کشور برای واکسیناسیون، زیرساخت‌های خیلی خوبی در مراکز مخصوص این کار فراهم کرده است، گفت: با دو شیفته شدن مراکز واکسیناسیون در تهران، تعداد تزریق واکسن روزانه افزایش‌یافته است.

وی با تصریح بر اینکه تأمین واکسن در دستور کار نخست وزارت بهداشت و درمان است، اظهار کرد: این وزارت‌خانه پیگیر تأمین واکسن از برندهای متنوع موجود از کشورهای مختلف و همچنین استفاده از واکسن‌های تولید داخل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تأمین این واکسن‌ها قطعاً در تسریع واکسیناسیون اثر بسیار زیادی خواهد گذاشت و گروه‌های سنی زیادی را واکسینه خواهیم کرد.

توکلی درباره تزریق دوز سوم بیان کرد: یکی از برنامه‌های ملی در وزارت بهداشت و درمان واکسیناسیون است و این مهم حداقل باید تا دو سال آینده انجام شود. در حقیقت بین 6 تا 9 ماه یک‌بار، کل کشور باید واکسینه شوند.

وی گروه سنی 40 تا 60 سال را گروه مولد و سازنده جامعه عنوان کرد و افزود: مرگ‌ومیر در این گروه سنی تبعات اجتماعی، اقتصادی و خانوادگی دارد و به همین جهت تمرکز اصلی افزایش سرعت واکسیناسیون عمومی در جامعه است.

توکلی در پاسخ به این سؤال که متولی واردات واکسن چه سازمانی است، گفت: سازمان دارو و غذا و معاونت بهداشت وزارت بهداشت و درمان متولی پیگیری مجوزهای واردات هستند. البته بعضی از واکسن‌ها از طریق هلال‌احمر وارد می‌شوند از جمله سینوفارم که از این طریق صورت می‌گیرد.

وی درباره واردات واکسن بخش خصوصی اظهار کرد: آنچه اهمیت دارد این است که واکسن به شکل ایمن و مطمئن، بدون اینکه زنجیره سرمایش آن دچار اشکال شود به مردم برسد و تزریق شود. واکسنی که از زنجیره سرما خارج شود بعد از چند ساعت اثر خود را از دست می‌دهد. تضمین کاملی وجود ندارد که زنجیره سرما در واکسن‌هایی که بخش خصوصی وارد می‌کنند رعایت شود.

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در تهران درباره تزریق دوز سوم عنوان کرد: یکی از برنامه‌های ملی در وزارت بهداشت و درمان واکسیناسیون است و این مهم حداقل باید تا دو سال آینده انجام شود. در حقیقت بین 6 تا 9 ماه یک‌بار، کل کشور باید واکسینه شوند.

منبع: الف

کلیدواژه: وزارت بهداشت و درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۹۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل ازدیلی میل، به زودی وصله هایی کوچک جایگزین تزریق واکسن برای کودکان می شود. پزشکان امیدوارند این گزینه های بدون درد جایگزین تزریق واکسن با سرنگ شوند تا به این ترتیب والدین بیشتری به واکسینه کردن فرزندانشان ترغیب و از شیوع بیماری های مذکور جلوگیری شود. نیازی نیست وصله های گفته شده توسط پرسنل پزشکی آموزش دیده به بدن کودکان منتقل شوند.

آنها به نام وصله های میکروآرایه نیز معروف هستند به وسیله مجموعه ای از برجستگی های میکروسکوپی که به لایه رویی پوست نفوذ می کنند، دارو را به بدن می رسانند و دیگر نیاز به تزریق نیست.

از سوی دیگر واکسن های مایع حتما باید در یخچال نگهداری شوند و پرسنل آموزش دیده آنها را تزریق کنند و در کنار این موارد باید ایمنی و دور انداختن سرنگ ها نیز در نظر گرفته شود. اما وصله های جدید در مقابل حرارت مقاوم هستند، حمل ونقل آنها ساده تر است و انتقال آنها به بدل به آموزش کمی نیاز دارد. طبق نتایج تحقیق که در نشریه لنسنت منتشر شده، این امر سبب می شود انتقال واکسن به مناطق دور افتاده در انگلیس و همچنین سراسر جهان ساده تر باشد.

در آزمایش مذکور ۱۲۰ کودک ۹ تا ۱۰ ماهه، ۱۲۰ کودک نوپا ۱۵تا ۱۸ ماه و ۴۵ بزرگسال ۱۸تا ۴۵ ساله در گامبیا شرکت کردند. وصله ریز سوزن که روی بازوی آنها قرار گرفت واکنش ایمنی در بدنشان ایجاد کرد به اندازه واکنش ایمنی حاصل از تزریق واکسن های معمول قدرتمند بود.

آزمایش انتقال یک دوز از واکسن به وسیله وصله ریز سوزن نشان داد از هر ۱۰ کودک بیش از ۹ نفر در مقابل ابتلا به سرخک محافظت و تمام نوزادان پس از دریافت درمان در مقابل سرخجه نیز ایمن شدند.

کد خبر 6093759 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان
  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران
  • ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران تخصیص یافت
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده پرستاران
  • قلیان اکسیژن؛ یک پک عمیق به سمت ناکجا؟!
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان