Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اردبیل مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل گفت: با هزینه‌کرد 100 میلیارد ریالی عملیات انتقال برق از نیروگاه ژئوترمال دامنه‌های سبلان به شهر مشگین در حال انجام است.

حسین قدیمی ۲۲شهریور  در جریان انتقال برق از نیروگاه زمین گرمایی مشگین‌شهر به پست 63 کیلوولت این شهر اظهار کرد: از سال‌های پیش استفاده از حرارت زمین برای تولید انرژی مورد توجه قرار گرفت که بعد از کشور ایتالیا این روند در سایر کشورها مورد توجه قرار گرفت و در ایران نیز از دهه 50 مطالعات در دامنه‌های سبلان آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: به دلیل شرایط کوهستانی و تنگناهای مالی به دنبال حفر اولین چاه برای تولید برق از دامنه‌های سبلان این کار با اختلال و روند کندی روبه‌رو شد اما در نهایت با تلاش کارشناسان ایرانی حفر 11 حلقه چاه به انجام رسید.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل گفت: با حفر این چاه‌ها به طول سه هزار متر به همت شرکت حفاری کار تولید انرژی به شکل زمین گرمایی فراهم شده و ما نیز در شرکت توزیع برق استان سعی کردیم تا امکانات را برای انتقال برق تولید شده در این نیروگاه به پست 63 کیلوولت فراهم کنیم.

قدیمی افزود:‌ با احداث 27 کیلومتر خطوط انتقال تزریق انرژی به پست‌های شهری در حال انجام است و امیدواریم به سرعت زمینه بهره‌برداری از این نیروگاه زمین گرمایی در خود مشگین‌شهر و تأمین انرژی شهروندان و صنایع مرتبط فراهم آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: احداث نیروگاه زمین گرمایی یکی از منابع ارزشمند انرژی‌های پاک است که می‌تواند در کنار سایر انرژی‌های پاک به تقویت و توسعه انرژی پایدار در شبکه سراسری کمک کند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل اضافه کرد: تمام تلاش ما بر این است تا از ظرفیت این نیروگاه‌ها به شکل مطلوب و مناسب استفاده کرده و بیش از گذشته سرمایه‌گذاران را در این زمینه پشتیبانی و کمک کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انتقال برق سبلان استانی شهرستانها شرکت توزیع برق استان نیروگاه زمین گرمایی انتقال برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۹۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۱۳ نیروگاه برقابی در مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌ مدیر طرح‌های توسعه منابع آبی شرکت آب منطقه‌ای مازندران با بیان این‌که پارسال برای ساخت هفت نیروگاه برق‌آبی با ظرفیت ۳۳.۲۵ مگاوات و تولید انرژی سالانه ۱۳۹.۷۲ گیگاوات ساعت در مازندران سرمایه‌گذار جذب شده است گفت: مطالعات و مقدمات واگذاری ۱۳ نقطه مناسب برای ایجاد نیروگاه برقابی در مازندران انجام شده و فراخوان این ۱۳ نیروگاه نیز منتشر شده است.

محمدطاهر بابازاده افزود: ۱۰۰ نقطه در مازندران دارای پتانسیل ساخت نیروگاه برق‌آبی با ظرفیت مجموع ۴۰۰.۲۸ مگاوات شناسایی شده است که به مرور با جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی یا خرید تضمینی دولت اجرایی می‌شود.    او گفت: سال گذشته پس از انجام مطالعات و فراهم کردن مقدمات، فراخوان جذب سرمایه‌گذار برای ساخت نیروگاه در هفت نقطه از استان منتشر شد که به جذب سرمایه‌گذار انجامید.   مدیر طرح‌های توسعه منابع آبی شرکت آب منطقه‌ای مازندران افزود: مطالعات ساخت ۱۳ نیروگاه برق‌آبی دیگر نیز در استان به پایان رسیده و فراخوان این طرح‌ها نیز منتشر شده است.   بابازاده گفت: از ۱۳ نقطه‌ای که برای ساخت نیروگاه برق‌آبی در نظر گرفته شده پنج نقطه در رودخانه هراز، پنج نقطه در رودخانه سه‌هزار و سه نقطه در رودخانه دوهزار قرار دارد. این ۱۳ نیروگاه نیز در مجموع توان تولید ۳۷۲ گیگاوات ساعت برق در سال را دارند.   او با اشاره به برخی مسائل پیش روی ساخت نیروگاه‌های برق‌آبی در مازندران، افزود: برای اجرایی شدن این ۱۳ نیروگاه در حال حاضر مهم‌ترین چالش ما با سازمان حفاظت محیط زیست است.

مدیر طرح‌های توسعه منابع آبی شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: با توجه به این‌که رودخانه‌های هراز، چالوس و دوهزار رودخانه‌های حفاظت شده هستند به دریافت مجوز از اداره کل حفاظت محیط زیست نیاز است

بابازاده افزود: با پیگیری‌های مستمری که انجام شد گزارشی درباره این نقاط تهیه شده و قرار است در اداره کل حفاظت محیط زیست برای اخذ مجوز از طریق سازمان متبوع اقدام شود.

دیگر خبرها

  • ظرفیت نیروگاه‌ها پاسخگوی نیاز کشور در فصل تابستان نیست
  • تکمیل طرح‌های آبی مشگین‌شهر نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است
  • توافق گروه ۷ برای تعطیلی نیروگاه‌های زغال سوز تا ۲۰۳۵
  • روسیه در آستانه ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای ازبکستان
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • ساخت ۱۳ نیروگاه برقابی در مازندران
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریالی چینی‌ها در بخش کشاورزی مازندران
  • جریمه ۲۰ میلیارد ریالی مدرسه غیر انتفاعی در اردبیل
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است