Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مدال‌آوران کشتی آزاد آمریکا در المپیک توکیو همچون تیم ملی کشتی آزاد کشورمان بدون برگزاری مسابقه انتخابی مجوز حضور در پیکارهای جهانی را کسب کرده بودند.

این در حالی است که هر پنج ملی‌پوش کشتی آزاد آمریکا در المپیک توکیو صاحب مدال شدند. این تیم فقط در وزن ۶۵ کیلوگرم سهمیه المپیک نداشت.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم گیبل استیوسون که طلای المپیک را کسب کرد از دنیای کشتی خداحافظی کرد و به ورزش پردرآمد رزمی ترکیبی رفت و با سازمان معتبر UFC قرارداد امضا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا، حضور توماس گیلمان در وزن ۵۷ کیلوگرم و دارنده مدال برنز المپیک‌، کایل دیک در وزن ۷۴ کیلوگرم دارنده مدال برنز المپیک، دیوید تیلور در وزن ۸۶ کیلوگرم دارنده مدال طلای المپیک و کایل اسنایدر در وزن ۹۷ کیلوگرم دارنده مدال نقره در پیکارهای جهانی قطعی شد و رقابت‌های انتخابی در وزن‌های  ۶۱، ۶۵، ۷۰، ۷۹، ۹۲ و ۱۲۵ کیلوگرم برگزار شد.

طبق قوانین داخلی فدراسیون کشتی امریکا مدعیان در فینال انتخابی باید ۲ پیروزی از ۳ مبارزه کسب کنند قانونی که در برخی از مسابقات انتخابی کشتی کشورمان از استفاده می‌شود.

در وزن ۷۹ کیلوگرم، جردن باروز که به اجبار بعد از شکست مقابل کایل دیک در انتخابی المپیک، حضور توکیو رو از دست داد، برای رسیدن به جهانی نروژ از ۷۴ به ۷۹ کیلوگرم تغییر وزن داد و در مبارزه فینال، الکس درینگر را شکست داد.

در وزن ۹۲ کیلوگرم جی‌دن کاکس با برتری برابر کالین مور یکبار دیگر مسافر پیکارهای جهانی شد.

از نکات جالب توجه در تیم ملی کشتی آزاد امریکا که مدعی قهرمانی جهان نیز است، شکست ناپذیری جردن باروز، دیوید تیلور و جی‌دن کاکس مقابل حریفان ایرانی است.

به طور حتم مبارزه چهارم حسن یزدانی برابر دیوید تیلور از حساس‌ترین مبارزه‌های جهانی نروژ خواهد بود. جایی که یزدانی به طور حتم برای انتقام به روی تشک خواهد رفت. یزدانی ۳ مرتبه در جام جهانی ۲۰۱۷ کرمانشاه، جهانی ۲۰۱۷ فرانسه و المپیک توکیو برابر تیلور شکست خورده است.

باروز نیز پیش از این برابر همه حریفان ایرانی همچون صادق گودرزی، عزت‌الله اکبری، مرتضی رضایی‌قلعه، علیرضا قاسمی و پیمان یاراحمدی را شکست داده و حال باید ببینیم محمد نخودی نماینده وزن ۷۹ کیلوگرم کشورمان در صورت رویارویی با او می‌تواند به طلسم شکست‌ناپذیری او پایان دهد.

جی‌دن کاکس نیز چندین مرتبه موفق به شکست علیرضا کریمی در وزن ۹۲ کیلوگرم شده است. کامران قاسمپور آزادکار وزن ۹۲ کیلوگرم ایران در پیکارهای جهانی است.

رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی سال ۲۰۲۱ جهان روزهای ۱۰ تا ۱۸ مهر در شهر اسلو پایتخت نروژ برگزار خواهد شد.

ترکیب نهایی تیم ملی کشتی آزاد آمریکا در نروژ از این قرار است: 

وزن ۵۷ کیلوگرم: توماس گیلمان
وزن ۶۱ کیلوگرم: دیتون فیکس
وزن ۶۵ کیلوگرم: یانی دیاکومیهالیس
وزن ۷۰ کیلوگرم: جیمز گرین
وزن ۷۴ کیلوگرم: کایل دیک
وزن ۷۹ کیلوگرم: جردن باروز
وزن ۸۶ کیلوگرم: دیوید تیلور
وزن ۹۲ کیلوگرم: جی دن کاکس
وزن ۹۷ کیلوگرم: کایل اسنایدر
وزن ۱۲۵ کیلوگرم: نیک گویازدوفسکی

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: کشتی آزاد تیم ملی کشتی آزاد ایالات متحده آمریکا تیم ملی کشتی آزاد کشتی آزاد پیکارهای جهانی وزن ۹۲ کیلوگرم دیوید تیلور دارنده مدال ۷۹ کیلوگرم جی دن کاکس کشتی آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۰۰۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوری: تصمیم نهایی کادرفنی درباره حسن یزدانی

به گزارش "ورزش سه"، بعد از گمانه‌زنی‌های بسیار در خصوص انتخابی وزن 86 کیلوگرم جهت شرکت در المپیک 2024 پاریس و با توجه به مصدومیت حسن یزدانی، بالاخره تصمیم نهایی کادرفنی در این خصوص اعلام شد.

در متنی که فدراسیون کشتی منتشر کرده، آمده است:
به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، نظر به سوابق قهرمانی و افتخارآفرینی آقای حسن یزدانی و با توجه به انجام عمل سنگین کتف، تصمیمات کادر فنی در خصوص منتخب وزن 86 کیلوگرم با توجه موارد فوق و مفاد چرخه انتخابی به شرح ذیل اعلام می‌گردد.
1- با توجه به اینکه رقابت‌های رنکینگ مجارستان آخرین میدان جدی است که 50 روز پیش از المپیک پاریس برگزار می‌شود، آقای حسن یزدانی که 9 ماه به دلیل عمل جراحی سنگین بر روی کتف از میادین دور بوده، به تنهایی به مسابقات اعزام خواهد شد و درصورتی‌که ایشان از سلامت بدنی و آمادگی جسمانی لازم جهت حضور در مسابقات برخوردار باشد و این موضوع مورد تأیید کادر فنی نیز قرار بگیرد، ایشان ملی پوش ایران در وزن 86 کیلوگرم به جهت حضور در المپیک پاریس خواهد بود.
2- در صورتی‌که شرایط درج شده در بند 1 حاصل نشود، کادر فنی به اقتضای شرایط موجود، تصمیمات جدیدی در مورد انتخاب ملی پوش این وزن اتخاذ می‌نماید.

دیگر خبرها

  • کامران قاسم‌پور کجای ماجراست؟
  • کامران تا لحظه آخر ناامید نمی شود!(عکس)
  • حسن یزدانی در المپیک پاریس برابر قاتل تیلور؛ اشتباه یا احترام؟
  • شرط اعزام حسن یزدانی به المپیک پاریس اعلام شد
  • تعیین تکلیف حسن یزدانی برای المپیک پاریس
  • رسمی؛ حسن یزدانی بدون مسابقه به المپیک پاریس می رود
  • فوری: تصمیم نهایی کادرفنی درباره حسن یزدانی
  • حالا آرون بروکس، تیلور جوان آمریکایی‌هاست؛ نه بزرگش کنیم نه دست کمش بگیریم
  • اماواگر‌های ۲ مسابقه حساس در مسیر پاریس-آلبانی برای برادران گرایی؛ انتخابی با پایانِ باز!
  • واکنش فدراسیون کشتی به حذف داور المپیکی و جلسه دبیر و یزدانی