Web Analytics Made Easy - Statcounter

در آیین اختتامیه نخستین جشنواره ایده‌های برتر فناوری‌های نرم و صنایع خلاق فرهنگی، از ۳۱ ایده برتر تقدیر شد.

به گزارش ایسنا، نخستین دوره جشنواره ایده‌های برتر فناوری‌های نرم و صنایع خلاق فرهنگی با هدف شناسایی ایده‌هایی که تاکنون فرصت ظهور در عرصه تولید را نداشتند، برگزار شد.

در مجموع ۵۲۰ ایده به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد و پس از داوری آثار ارسالی، ۳۱ اثر به عنوان ایده‌های برتر معرفی و عصر امروز (۲۲ شهریورماه) در مراسمی مورد تقدیر قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

(تئاتر) سید آرش شریف زاده با ایده کتاب تئاتر سایه -  ایمان میقانی: مینی سینما

(مد و لباس) معصومه ملکی با ایده خطکش زاپاس گذاری سریع و آسان - امیرحسین خلیل زاده با ایده طراحی و تولید برند عطر بر مبنای نگرش هومیوپاتیک - زینب پوراسکندریان با ایده توسعه و بهبود زیورآلات با الهام از نقوش کهن ایران و سنگسر؛

(آموزش)حمیدرضا نکویی با ایده کتابخانه پلتفرمی دیجیتال کودک و نوجوان بوم - حامد اسحاقی ابرقویی لا ایده تولید محتوای آموزشی زبان فارسی برای کودکان ایرانی خارج از کشور - حسین اکبری نسب با ایده کارآفرینانه نمایشگاه گردانان کوچک

(صنایع دستی) زینب آئینی با ایده استفاده از صنایع دستی در طراحی رینگ و اجزای داخلی خودرو ملی - لیلا کرامتیان با ایده توسعه استفاده کاربردی از قلم‌زنی روی فلزات - رضا راشد با ایده معماری روستیک، چرخه تولید فرش دستباف به طور متمرکز و غیر متمرکز - بهرام سهیلی با ایده ریتون

(کارآفرینی و نوآوری های اجتماعی) مصطفی جوادی: آموزش و فرهنگ سازی تفکیک زباله از مبدا، ساخت اپلیکیشن و سایت مرتبط - مهدی گلدانی با ایده توانمندسازی زنان آسیب پذیر با سیکل کامل اثر بخشی - رکسانا اربابی نژاد با ایده اپلیکیشن هوشمند ورزش کودکان تیله - امین الله نجاتی: تجاری سازی محصولات لبنی عشایر ایل سنگسر (گام نخست ، تنقلات لبنی)

(معماری) سید حسین  هاشمی با ایده دیوار حرارتی ترومب و نرم افزار محاسباتی آن - شهریار خدابنده: سامانه طراحی و خرید لوازم و ملزومات (خانگی، اداری) با بهرگیری از تکنولوژی AR / VR /Ai/ (sass) - زکریا کریمی: چهارباغ یادگیری؛ طراحی و اجرای مدارس نوین در شهرها و روستاهای استان سیستان و بلوچستان

(گردشگری) حسین خصاف مفرد با ایده گردشگری تخصصی گیاهان دارویی و معطر - فرشید کریمی حصاری با ایده اپلیکیشن جامع راهنمای گردشگری عمونوروز

(هنرهای تجسمی) مجتبی دلخوشیان با ایده مُدوپُد؛ پلتفرم شبیه سازی محصولات فیزیکی و فروش آنلاین محصولات متنوع با طرح های هنرمندان - پارسا انصاری با ایده خیال راحت

(طراحی صنعتی) جواد سجادیان با ایده کانکس تاشو

(بازی) سید هانی حسینی مقدم با ایده بازی تئاتر "راز گنجور" - حسن رایگان: بازی فکری هزارماز - علی محمدی: تماشاخانه خانگی - بهاره جریریان: برنامه چی با ایده (بازاریابی) محمدرضا پاسداری با ایده هم تگ

(انیمیشن) مجتبی حبیب الهی با ایده جام جهانی در جنگل - مسلم شهسواری با ایده درخت زندگی تقدیر شدند.

همچنین از ۲۶ داور که آثار ارسالی به بخش‌های مختلف جشنواره را داوری کرده‌ بودند، تقدیر شد. 

شایان ذکر است، آیین اختتامیه نخستین جشنواره ایده‌های برتر فناوری‌های نرم و صنایع خلاق فرهنگی با حضور دکتر محمدحسین ایمانی خوشخو، دبیر شورای هنر شورای عالی انقلاب فرهنگی و رییس پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی (جهاددانشگاهی)، دکتر سیاوش ملکی‌فر، معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، دکتر سید مهدی سادات، مشاور دبیر برنامه توسعه زیست بوم شرکت‌های خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دکتر اصغر نوراله‌زاده، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید، دکتر علی اکبر عبدالملکی، رئیس کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته اتاق بازرگانی صنایع و معادن کشاورزی ایران، دکتر سید سعید هاشمی، رییس دانشگاه علم و فرهنگ، داوران و برگزیدگان این جشنواره در سالن همایش‌های بین‌المللی دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جهاد دانشگاهی پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی ایده های برتر فناوری های نرم و صنایع خلاق فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۰۰۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت جهش نوین نشریات دانشجویی در جهت حل مساله دانشگاه‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد علی زلفی گل همزمان با برگزاری آئین اختتامیه سیزدهمین جشنواره نشریات دانشجویی (تیتر ۱۳) در دانشگاه فردوسی مشهد در پیامی به این جشنواره گفت: بدون تردید اهمیت ارتباطات در دنیای کنونی بر هیچ کس پوشیده نیست. دانشگاه‌ها به خاطر داشتن مجموعه‌های دانشجویی ظرفیت‌های زیادی برای تولید دانش و فناوری دارند. حجم و کیفیت دانش و فناوری تولید شده در سالهای اخیر در دانشگاه‌های ما به حدی هست که می‌تواند برای همه امیدآفرین و روحیه دهنده باشد و به افزایش سرمایه اجتماعی و اقتدار ملی ما منجر شود.

وی ادامه داد: انتقال و پیام رسانی این حجم از تولید دانش و فناوری زمانی به خوبی صورت می‌پذیرد که رسانه و نشریاتی باشند که با ظرفیت بومی به آن بپردازند. رسانه‌ها و نشریات دانشجویی در دانشگاه‌ها با ظرفیت کم نظیری که دارند با پویایی و بالندگی، قدرت تولید و نشر دستاوردهای علمی، پژوهشی، فرهنگی و فناوری دانشگاه‌های کشور را در مقیاس و تراز ملی دارند.

وزیر علوم افزود: رونق نشریات دانشجویی در سالهای اخیر و ورود محتوایی آنها در عرصه‌های مختلف در ساحت نشریات مکتوب و مجازی، خود گویای آن است که دانشگاه در عرصه نشریات دانشجویی با همه مسائل و تنگناهای موجود، پویا، دغدغه مند و روبه جلو است و این گواه روشنی از اهتمام دانشجویان، استادان، مدیران و کارشناسان دانشگاه‌های کشور به امر مهم رسانه و نشریات دانشجویی است.

وی ادامه داد: سیزدهمین جشنواره سراسری رسانه و نشریات دانشجویی که با حضور نشریات دانشجویی دانشگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در مشهد مقدس برگزار شده، روند رو به رشد و تعالی این عرصه مهم فعالیت دانشجویی را بازگو می‌نماید.

وی افزود: اینجانب ضمن تقدیر و تشکر از همه دانشجویان فعال در عرصه رسانه و نشریه دانشجویی که در تولید و تعالی دانایی و اطلاع رسانی دستاوردهای علمی، پژوهشی، فناوری و فرهنگی دانشگاه‌های کشور سهم جدی دارند، امید دارم که با استفاده از ظرفیت‌های ابتکاری، خلاق و هنرمندانه، با شعار "فرهنگ فناوری و فناوری فرهنگی" جهش نوینی در تولید آثار رسانه‌ای دانشجویی با رویکرد حل مساله در زمینه دانشگاه‌ها و دستاوردهای آن داشته باشند.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: در پایان از همه داوران، استادان، مدیران مسئول، سردبیرها و هییت های تحریریه نشریات دانشجویی به ویژه دانشجویان فعال برگزیده جشنواره سیزدهم، اصحاب رسانه و مطبوعات، همکاران دانشگاه فردوسی مشهد و همکاران معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و وزارت بهداشت برای برگزاری موفق این دوره از جشنواره تقدیر می‌نمایم.

کد خبر 6099543

دیگر خبرها

  • تقدیر از اقدام برجسته بانک سپه در مدیریت یارانه پرداختی دولت در حوزه آرد و نان
  • سهم ایران در اقتصاد خلاق کمتر از یک درصد است 
  • ضرورت جهش نوین نشریات دانشجویی در جهت حل مساله دانشگاه‌ها
  • ارسال ۱۱۰ ایده به رویداد ملی «طراحی، بسته‌بندی صنایع خلّاق، محصولات خانگی و صنایع‌دستی»
  • ایده‌های برتر رویداد ملی طراحی و بسته‌بندی محصولات معرفی شدند
  • ۴۰ درصد شرکت‌های خلاق مرتبط به کودک و نوجوان است
  • طهرانچی: معماران دانشگاه آزاداسلامی پروژه مسکن دانشگاه را طراحی می‌کنند
  • پانزدهمین جشنواره گل غلتان نوزادان امیریه دامغان برگزار می‌شود
  • ظرفیت های گردشگری گرمی در قالب جشنواره معرفی می شود
  • سالنامه پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی منتشر شد