Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس پلیس استان خوزستان از کشف 497 قطعه ء عتیقه قیمتی و دستگیری یک قاچاقچی در شهرستان رامهرمز خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز به نقل از پلیس، سردار سید محمد صالحی امروز دوشنبه 22 شهریور ماه  ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: به دنبال دریافت یک گزارش مبنی بر حمل و قاچاق عتیقه جات و اشیاء قیمتی با خودرو پژو 405، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان رامهرمز قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: ماموران انتظامی با انجام اقدام های پلیسی و تحقیق های میدانی و با گشت زنی هدفمند خودرو مذکور را شناسایی و طی عملیاتی منسجم و ضربتی آن را متوقف کردند.

رییس پلیس استان خوزستان با بیان اینکه برابر اعلام نظر کارشناسان سازمان میراث فرهنگی ارزش ریالی عتیقه های کشف شده 40 میلیارد ریال برآورد شده، افزود: در این ارتباط یک متهم دستگیر و  به مرجع قضایی تحویل داده شد.

صالحی در پایان با اشاره به اینکه قاچاق اشیای عتیقه و آثار باستانی، تاراج فرهنگ و تاریخ کشور به شمار می‌رود از شهروندان خواست، در صورت شناسایی افراد سودجو و قاچاقچیان عتیقه، مراتب را از طریق سامانه 110 به پلیس اطلاع دهند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: میراث فرهنگی دستگیری قاچاقچی برنا خوزستان اشیاء عتیقه پلیس استان خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۰۰۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف گنج هخامنشی و ساسانی از قاچاقچی عتیقه در چالوس ؛ این اشیا هنوز قیمت گذاری نشده اند

به گزارش همشهری آنلاین ، محسن سلیمانی فرمانده انتطامی چالوس در جمع خبرنگاران در چالوس اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی قصد فروش چندین قطعه شیء تاریخی در شهرستان چالوس را دارد، موضوع در دستور کار ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: پس از هماهنگی‌های قضائی، ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی، متهم را شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ سلیمانی گفت: در این عملیات اشیا تاریخی به تعداد ۳۰۸ قطعه، شامل اقلام زینتی وزیور آلات شامل گوشواره، انگشتر، مهره‌های سنگی و مروارید متعلق به دوران ساسانی، هخامنشی و عصر اسلام کشف شد.

فرمانده انتظامی چالوس تصریح کرد: این اشیاء کشف شده توسط کارشناس میراث فرهنگی تایید شده اما هنوز قیمت گذاری نشده است.

او در ادامه با اشاره به اینکه این اشیاء بخشی از فرهنگ و تمدن کشور است، افزود: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد و موضوع در دست بررسی است.

کد خبر 848154 منبع: تسنیم برچسب‌ها تاریخ - باستان‌ شناسی خبر مهم تاریخ عمومی ایران

دیگر خبرها

  • دستگیری اراذل و اوباش سابقه‌دار در تبریز
  • ناکامی قاچاقچی در انتقال ۴۲۴ کیلو تریاک
  • دستگیری قاچاقچی با ۳۲ کارت سوخت در بم
  • از دستگیری عامل تیراندازی تا کشف ۱۶ هزار لیتر سوخت قاچاق در فارس
  • کشف اشیاء عتیقه‌ چند هزار ساله در چالوس
  • دپو بیش از ۱۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در شیراز
  • دستگیری عامل تیراندازی در خفر
  • کشف گنج هخامنشی و ساسانی از قاچاقچی عتیقه در چالوس
  • کشف گنج هخامنشی و ساسانی از قاچاقچی عتیقه در چالوس ؛ این اشیا هنوز قیمت گذاری نشده اند
  • کشف عتیقه جات چند هزار ساله در چالوس