Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، مهر به نقل از هالیوود ریپورترنوشت: بندیکت کامبربچ یک بار دیگر درخواست خود از آمریکا برای بستن زندان نظامی در گوانتانامو کوبا را در حالی روز یکشنبه در فستیوال فیلم تورنتو حضور داشت، تکرار کرد.

ستاره سریال «شرلوک» در سخنانی که در این فستیوال کانادایی بیان کرد گفت: اگر داریم با آتش به جنگ آتش می‌رویم، اگر سعی داریم دنبال عدالت برای بی‌عدالتی عظیم یک حرکت بزرگ تروریستی باشیم، باید به دنیا نشان دهیم که بهتر از چیزی هستیم که سعی دارد ما را به وحشت بیندازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کامبربچ با نگاه به مسیر حرفه‌ای کاری خود در تلویزیون و سینما درباره نقش اولش در فیلم «موریتانی» سخن گفت. او در این فیلم در قالب شخصیت دادستان نظامی آمریکایی، کلنل استوارت کاوچ ظاهر شد. این فیلم را خود وی بر پایه کتاب «خاطرات گوانتانامو» نوشته محمدو اولد صلاحی تهیه کرده که درباره ۱۴ سال زندانی شدن این فرد در گوانتانامو بی است و جودی فاستر و طاهر رحیم هم در آن بازی می‌کنند.

کامبربچ گفت آگاه است که صحبت‌هایش با فاصله کمی پس از ۲۰ سالگی اتفاق‌های یازدهم سپتامبر ۲۰۰۱ دارد طرح می‌شود. او گفت: می‌فهمم نیازی برای به نتیجه رسیدن و جلوگیری از حمله دیگری که خیلی‌ها از آن می‌ترسیدند وجود داشت.

اما او تاکید کرد که نبرد صلاحی برای آزادی بعد از زندانی شدن بدون اتهام توسط دولت آمریکا نشان می‌دهد که او را به اشتباه و بدون عدالت محاکمه و زندانی کرده بودند. این بازیگر یادآوری کرد: مخصوصا در مورد محمدو، پاسخ‌شان اشتباه بود چون سعی داشتند آدم اشتباه را بگیرند.

کامبربچ با ایفای نقش کلنل کاوچ در نقش یک دادستان نظامی آمریکایی ظاهر شد که سعی داشت درباره حقیقت صحبت کند چون تراژدی یازدهم سپتامبر باعث ایجاد بی‌عدالتی‌های زیادی در پروسه قانونی شده بود.

وی گفت: کاوچ موقعیتی عالی برای محاکمه محمدو داشت اما در عین حال بی‌عدالتی پرونده او را دید.

کامبربچ ۲ فیلم جدید خود یعنی «قدرت سگ» جین کمپیون و «زندگی الکتریکی لوییس وین» ویل شارپ را در تورنتو برای نمایش دارد. وی همچنین قرار است در این مراسم که چهل‌ و ششمین دوره جشنواره تورنتو است، جایزه تجلیل بازیگر مرد تورنتو را دریافت کند.

کد خبر 626544 برچسب‌ها سینمای جهان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سینمای جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۰۰۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوترش خواستار ارسال سریع کمک به غزه و برقراری آتش‌بس شد

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در یک کنفرانس مطبوعاتی در نیویورک بر تعهد به تلاش برای راه‌حلی که به اشغال فلسطین پایان داده و منجر به تشکیل کشور مستقل فلسطین شود، تاکیدکرد.
 
وی همچنین از کشورهای متحد با رژیم اشغالگر صهیونیست درخواست کرد تا از آغاز عملیات نظامی زمینی در رفح در جنوب غزه منصرف شده و بر پیامدهای فاجعه بار احتمالی برای فلسطینیان در غزه تاکید کرد.
 
گوترش بر ضرورت جلوگیری از قحطی با اطمینان از هدف قرار نگرفتن تلاش‌های بشردوستانه، کاروان‌ها، امکانات و افراد تاکید کرد.
 
پیشتر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بدون توجه به نتیجه مذاکرات آتش‌بس، حمله زمینی خود را در رفح آغاز خواهد کرد.
 
شهر رفح از زمان آغاز عملیات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه محل پناهندگی بسیاری از فلسطینیان شده است.
 

دیگر خبرها

  • روسیه تحقیقات درباره گور‌های جمعی غزه را خواستار شد
  • روسیه تحقیقات درباره گورهای جمعی غزه را خواستار شد
  • کارگران اردبیلی خواستار حمایت همه‌جانبه مسئولان هستند
  • شنبه همه میادین و بازار‌های میوه و تره بار تعطیل است
  • شنبه همه میادین و بازارهای میوه و تره بار تعطیل است
  • گوترش خواستار ارسال سریع کمک به غزه و برقراری آتش‌بس شد
  • گوترش تحقیقات درباره گور‌های دسته‌جمعی غزه را خواستار شد
  • سازمان ملل خواستار تحقیقات مستقل درباره گورهای دسته جمعی در غزه شد
  • سینما‌ها عصر جمعه تعطیل می‌شوند
  • فعالان حقوقی آمریکا خواستار قطع کمک‌های نظامی به اسرائیل شدند