Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-28@22:01:44 GMT

ویزای عراق لغو نشده ولی رایگان است

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۰۰۶۹۰

ویزای عراق لغو نشده ولی رایگان است

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، روز گذشته در سفر الکاظمی، نخست وزیر عراق به ایران، حذف ویزا بین ایران و عراق هم مطرح شد و حتی سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه عنوان کرد که در این جلسات درباره تسهیل روادید تردد اتباع دو کشور و زوار اربعین توافقاتی صورت گرفت.

بر همین اساس، در رسانه‌ها خبر لغو ویزای اربعین امسال مطرح شد و بسیاری از عاشقان زیارت اربعین تصور کردند که دیگر برای اربعین امسال نیازی به اخذ ویزا نیست و می‌توانند خودشان با تهیه بلیت به عراق سفر کنند و حتی در مراسم پیاده‌روی اربعین حضور یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امید کوثری، مدیر اجرایی ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه لغو ویزای عراق موضوعی است که مدت‌ها مطرح شده است، گفت: بر اساس توافق صورت گرفته امسال همه زائران و خادمان اربعین باید قبل از سفر به عراق، ویزا بگیرند و طرف عراقی هم بدون ویزا اجازه ورود به این کشور را نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه ویزای اربعین رایگان است و درخواست هزینه برای صدور ویزا تخلف محسوب می‌شود، افزود: روند و برنامه‌ریزی برای اعزام به کمیته اعزام که متولی آن سازمان حج و زیارت است، سپرده شده است و از امروز هم سامانه سماح برای پیش ثبت‌نام زائران باز شده است. بر همین اساس از مشتاقان زیارت اربعین می‌خواهیم که برای اعزام حتما در سامانه سماح ثبت‌نام کنند تا روند صدور ویزای آنها از سوی سازمان حج و زیارت پیگیری شود. چرا که ما هیچ اعزامی خارج از سامانه سماح نخواهیم داشت.

هنوز در حالی که کمتر از یک هفته تا آغاز اعزام زائران به عراق مانده است، نحوه صدور ویزا مشخص نیست و کمیته اعزام نیز در انتظار ابلاغیه از سوی عراق است تا روند صدور ویزا را انجام دهد.

پربیننده ترین مسجد هزار ساله در اصفهان +عکس قیمت جدید تور ازمیر + جدول سامانه سماح از دسترس خارج شد آغاز پیش ثبت‌ نام برای اعزام به اربعین از دوشنبه هرکس زودتر ثبت‌نام کند به کربلا اعزام می‌ شود

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اربعین سامانه سماح صدور ویزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۰۰۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام زائران کرمانی به سرزمین وحی پس از ۹سال + تصاویر

محمد علی ایرانمنش گفت: با تلاش و پیگیری‌های انجام شده به همت سازمان و حج و زیارت، وزارت امور خارجه و اعلام شرکت هواپیمایی ایران‌ایر مبنی بر موافقت با مجوز‌های پروازی، اعزام زائران عمره  در کرمان پس از ۹ سال امروز انجام شد.

وی افزود: برای استان کرمان، ۳ کاروان ۸۵ نفره در قالب یک پرواز تخصیص داده شد و توزیع این کاوران‌ها براساس امتیاز و تعداد زائران ثبت نامی که زودتر واریز وجوه داشتند به شهر‌های کرمان یک کاروان، رفسنجان یک کاروان و زرند یک کاروان صورت پذیرفت که براساس لیست ابلاغی سازمان با زائران مشمول تماس گرفته شد و این زائران در کاروان‌های بیان شده ثبت نام شدند.

مدیر حج و زیارت استان کرمان تصریح کرد: با برنامه ریزی به عمل آمده و پس از صدور روادید، اعزام زائران کرمانی به حج عمره در قالب یک پرواز از ایستگاه پروازی کرمان انجام شد.

وی بیان داشت: مدت سفر حج عمره، ۱۰ روزه و هزینه سفر، بین ۴۲ تا ۴۳ میلیون تومان است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • ۳۹ کاروان از گلستان برای مناسک حج تمتع اعزام می شوند
  • اعزام زائران کرمانی به سرزمین وحی پس از ۹سال + تصاویر
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • اعزام نخستین کاروان حج عمره استان سمنان
  • ۱۰۵۵ قزوینی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • اعزام ۱۷۰ نفر به حج عمره پس از ۹ سال
  • اعزام ۲ کاروان ۸۵ نفره از کرمانشاه به حج عمره