Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، وی در آغاز به کار شورای حقوق بشر گفت: همانطور که این تهدیدهای زیست محیطی تشدید می شوند، بزرگترین چالش واحد به حقوق بشر در عصر ما ایجاد می شود.

وی با اشاره به وقایع مرگبار و خطرناک آب و هوایی اخیر همچون سیل در آلمان و آتش سوزی در کالیفرنیا افزود: باید موانع را بلندتر قرار دهیم، در واقع آینده مشترک ما به آن بستگی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین حال، صندوق بین المللی پول از کشورهای جهان خواست برای کاهش اثرات سو تغییرات اقلیمی، قیمت جهانی کربن را افزایش دهند.

«کریستالینا جورجیوا» مدیرعامل صندوق بین المللی پول در نوشتاری تاکید کرد که سیاست های عرضه سبز می تواند به افزایش ۲ درصدی تولید ناخالص داخلی جهانی در این دهه منجر شود و میلیون ها شغل ایجاد کند.

در این میان، «مارک کارنی» رئیس سابق بانک انگلستان گفت که دولت ها باید دست به دست هم دهند و افشاگری های مالی مرتبط با محیط زیست را اجباری و حمایت کنند.

این مقام انگلیسی یادآور شد که کارهای بسیاری برای کاهش خطرات اقلیمی باید انجام شود.

هفته گذشته، مطالعه ای منتشر شده نشان داد که تغییرات بی وقفه آب و هوایی باعث خشکسالی تابستان در نقاط گرم اروپا تا پایان قرن می شود و مشکل از دست دادن منابع طبیعی را برجسته می کند.

در این گزارش از فرانسه، آلپ، مدیترانه و شبه جزیره ایبری به عنوان مناطقی با نگرانی خاص نام برده شده که ممکن است بیش از افزایش ۵۰ درصد در فراوانی خشکسالی شدید تابستانی را رقم زنند.

برچسب‌ها سازمان ملل متحد تغییرات اقلیمی مدیترانه حقوق بشر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ملل متحد تغییرات اقلیمی مدیترانه سازمان ملل متحد تغییرات اقلیمی مدیترانه حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۰۰۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش واحد های شن و ماسه شهرستان چایپاره

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  باقر مهرعلیلو گفت: در این پایش وضعیت زیست محیطی واحدها از جمله نحوه مدیریت پساب تولیدی واحد، استفاده از سیستم آبپاش در فرایند تولید، میزان فضای سبز و  میزان ذرات محیطی واحدها مورد بازدید و بررسی قرار می گیرند.

وی افزود: ۷ واحد شن  و ماسه در شهرستان چایپاره فعال هستند و بر اساس ماده 27 قانون مالیات بر ارزش افزوده ، در صورت عدم رعایت استانداردهای زیست محیطی مشمول یک درصد عوارض سبز می شوند.
 

دیگر خبرها

  • دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده است
  • تغییرات اقلیمی دشمن پنهان کارگران است
  • پایش واحد های شن و ماسه شهرستان چایپاره
  • گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی
  • برنامه دولت انگلیس برای مقابله با تغییرات اقلیمی غیرقانونی اعلام شد
  • گزارش چند سازمان حقوق بشری در مورد رابطه رهبران کشور‌ها با مطبوعات
  • سخنگوی طالبان گزارش یوناما را تکراری و تبلیغاتی خواند
  • بررسی عوارض زیست محیطی معدن مس دره زرشک به کجا رسید؟
  • چالش های اتحادیه اروپا در خاورمیانه چیست؟/ نگاه بروکسل به پرونده هسته ای ایران با اسرائیل متفاوت است/ اتحادیه اروپا می تواند با ایران در مقابله با تهدیدهای مشترک همکاری کند
  • تأثیرات گوناگون تغییرات اقلیمی بر زندگی انسان