Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@08:33:35 GMT

استاندار: خیران در ایجاد اشتغال در خوزستان ورود کنند

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۰۱۶۵۷

استاندار: خیران در ایجاد اشتغال در خوزستان ورود کنند

به گزارش ایرنا صادق خلیلیان روز دوشنبه در نشست شورای فرهنگی و اجتماعی خوزستان در سرسرای استانداری بیان کرد: نرخ بیکاری در خوزستان بالاتر از متوسط کشوری است و هرگونه اقدام در کاهش این نرخ در توسعه استان و کشور بسیار تاثیر گذار است.

وی گفت: باید همانگونه که برای جذب سرمایه گذار تلاش می‌شود شرایط را برای خیران کارآفرین در خوزستان فراهم کرد تا برای ایجاد اشتغال در استان ورود کرده و خوزستان را از معضل بیکاری نجات دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خوزستان ادامه داد: باید تمامی بخش‌هایی که باعث توسعه خوزستان می‌شوند به صورت متوازن رشد و حرکت کنند چرا که رشد متوازن تمامی این بخش‌ها منجر به پیشرفت استان می‌شود.

خیلیان افزود: خوزستان باید از نظر فرهنگی و اجتماعی یک استان پیشرفته باشد چرا که ارتقای مسایل فرهنگی و اجتماعی در استان باعث توسعه خوزستان می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به موضوع پاسداشت زبان فارسی بیان کرد: باید از زبان غنی و اصیل فارسی پاسداری کرد؛ زبان فارسی نمودی از اتحاد بین اقوام است.

۳۰ هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در خوزستان وجود دارد

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان نیز در این نشست با بیان اینکه متاسفانه ۳۰ هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل در خوزستان وجود دارد گفت: این افراد فرصتی برای فراگیری زبان فارسی را در مدرسه نداشتند و تنها با زبان محلی خود آشنا هستند.

مهرداد موسوی افزود: ضروری است دبیرخانه‌ای در خوزستان برای زبان فارسی، و تقویت و پاسداشت از زبان رسمی کشور تشکیل شود تا در زمینه ترویج زبان فارسی در استان فعالیت بیشتری انجام شود.

وی گفت: به دلیل حضور شرکت‌هایی از کشورهای مختلف که در گذشته در خوزستان حضور داشتند، به ویژه حضور نیروی کار از کشور انگلستان به ویژه در شهرهای صنعتی استان مثل شهرستان آبادان، زبان بیگانه بسیار نمود پیدا کرد و مردم این مناطق زبان فارسی را در کنار زبان بیگانه استفاده می‌کنند این در حالی است که زبان فارسی زبان رسمی کشور است و باید زبان بیگانه را از زبان رسمی کشور پاک کرد.

موسوی با تاکید بر پاسداشت و ترویج زبان رسمی کشور ادامه داد: متاسفانه در برخی مناطق هیچگونه آشنایی با زبان فارسی ندارند که این مورد جای نگرانی است و باید به این موضوع با جدیت رسیدگی شود.

در این نشست مصوب شد تا دبیرخانه‌ای برای حمایت از زبان فارسی به عنوان زبان رسمی کشور در خوزستان تشکیل شود.

برچسب‌ها بیکاری اشتغال زایی خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیکاری اشتغال زایی خوزستان بیکاری اشتغال زایی خوزستان زبان رسمی کشور زبان فارسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۰۱۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه‌های خارجی جنبش دانشجویی آمریکا را وارونه سازی می‌کنند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، سینا قربانی تحلیلگر و کارشناس مسائل رسانه در گفتگو با بخش خبری ساعت ۲۰ صدا و سیمای مازندران، گفت: رسانه‌های فارسی‌زبان خارجی که ظاهرا به نابینایی مطلق هم دچار شدند، تظاهرات چند صدهزار نفری در آمریکا، لندن و دیگر کشور‌های غربی، علیه نسل کشی رژیم صهیونیستی را نمی‌بینند، اما اعتراض یک نفره در فلان گوشه ایران که در یک پارک برای دقایقی انجام شده را ضریب می‌دهند.

این کارشناس مسائل رسانه، افزود: برای توصیف وضعیت استیصال گردانندگان رسانه‌های ضد ایرانی باید این مثال معروف را گفت که می‌گویند: فلانی از سر لا علاجی به گربه میگه خانباجی.

او افزود: در همین چند روز گذشته میزان اخبار منفی و گمراه‌کننده رسانه‌های فارسی‌زبان خارجی افزایش چند برابری داشته و دلیل این افزایش نیز این است که می‌خواهند اهمیت اعتراضات دانشجویی و رفتار‌های خشن نیرو‌های امنیتی آمریکا را سانسور کنند و اهمیت آن را برای مخاطبین کاهش بدهند.

سینا قربانی، گفت: همین رسانه‌های فارسی زبان خارجی که سال‌ها است مدعی اجرای حقوق بشر و احترام به اعتراضات را تبلیغ می‌کنند و مدام با بمباران اطلاعاتی وضعیت ایران را سیاه و وضعیت غرب را سفید جلوه می‌دهند امروز در شرایطی قرار گرفتند که رفتار‌های خشونت آمیز پلیس با اساتید دانشگاه را به طور کامل سانسور می‌کنند و به طور مصداقی از تاکتیک پنهان سازی واقعیت و انتشار اطلاعات بی اهمیت برای گمراه کردن مخاطبان استفاده می‌کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مردم تخلفات مربوط به صیانت از زبان پارسی را گزارش بدهند
  • مردم تخلفات مربوط به صیانت از زبان پارسی را در خراسان رضوی گزارش دهند
  • دستاوردسازی خیالی اسرائیل و رسانه‌هایش درباره رامین یکتاپرست
  • توانایی زبان فارسی در گرو این است كه زبان علم باقی بماند
  • رسانه‌های خارجی جنبش دانشجویی آمریکا را وارونه سازی می‌کنند
  • مرکز رصد فرهنگی کشور: ۶۵ درصد از مردم در خانه دیوان حافظ دارند
  • تجارت خاموش گلرنگ با «افعی تهران» در شبکه‌های فارسی زبان خارج از کشور +عکس
  • یک درگذشت، خبرهایی از حج و پخش ۳ سریال جدید از تلویزیون
  • شبکه خیریه‌ها و خیران خارج از کشور ایجاد می‌شود
  • رونمایی از آهنگ خلیج‌فارس به ۲ زبان فارسی و عربی در اراک