Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-06@00:06:54 GMT

چگونه از ایجاد جوش‌ های پوستی جلوگیری کنیم؟

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۰۲۱۱۲

چگونه از ایجاد جوش‌ های پوستی جلوگیری کنیم؟

به گزارش اقتصادآنلاین، ازآنجاکه جوش‌ها معمولاً توسط هورمون‌های آندروژن و در بعضی موارد ژنتیک ایجاد می‌شوند، هیچ روش مطمئنی برای جلوگیری از ایجاد آن‌ها وجود ندارد. بااین‌حال، روش‌های زیادی برای کاهش شدت و کنترل آن‌ها وجود دارد. ۱۴ مورد از این روش‌ها را با هم می‌خوانیم:

۱. صورت خود را مرتب بشویید

برای جلوگیری از ایجاد جوش‌های پوستی، پاک‌کردن صورت از چربی اضافی، آلودگی‌ها و تعریق روزانه امری حیاتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بااین‌حال شستن صورت بیش از دو بار در روز ممکن است باعث بدتر شدن جوش‌ها شود.

از شستن صورت خود با تمیز‌کننده‌های تند و ناملایم خودداری کنید، زیرا باعث خشکی پوست می‌شوند. می‌توانید از یک تمیز‌کننده بدون الکل استفاده کنید. ​

نحوه شستشو:

۱. از شستن صورت با آب داغ خودداری کنید و حتماً با آب ولرم شستشو را انجام دهید.

۲. ​ ​از یک پاک‌کننده ملایم مقداری بر روی پوست خود اعمال کرده و با انگشت به‌آرامی ماساژ دهید. ​ به یاد داشته باشید که فقط با انگشتان خود این کار را انجام دهید و از لیف استفاده نکنید. ​

۳. صورت را کاملاً شستشو دهید و به‌آرامی خشک کنید.

۲. نوع پوست خود را بشناسید

فرقی ندارد چه نوع پوستی داشته باشید، جوش درهرصورت می‌تواند ایجاد شود. پوست‌های چرب بیشتر در معرض ایجاد جوش هستند. این امر به دلیل تولید بیش از حد روغن توسط غدد چربی است.

نوع دیگری از پوست که ممکن است در معرض جوش باشد، پوست ترکیبی یا مختلط است. پوست ترکیبی به این معنی است که پوست فرد هم دارای نواحی چرب و هم خشک است.

 قسمت‌های چرب بیشتر در نواحی پیشانی، بینی و چانه هستند که به آن منطقه T می‌گویند. دانستن نوع پوست به شما کمک می‌کند محصولات مراقبت از پوست مناسب خود را انتخاب کنید.

به‌عنوان‌مثال، اگر پوست شما چرب است، باید از محصولات غیر کمدوژنیک استفاده کنید که برای جلوگیری از منافذ بسته شدن پوست ساخته شده‌اند.

۳. پوست را مرطوب کنید

استفاده از مرطوب‌کننده‌ها باعث می‌شود که پوست هیدراته بماند. اما برخی از مرطوب‌کننده‌ها حاوی روغن، عطر مصنوعی و یا دیگر موادی هستند که ممکن است باعث تحریک پوست و ایجاد جوش شوند.

 ​ ​بعد از شستن صورت و یا موقعی که احساس می‌کنید پوست شما خشک است، می‌توانید از مرطوب‌کننده‌های بدون عطر و غیر کمدوژنیک استفاده کنید.

۴. از دارو‌های مخصوص درمان آکنه و جوش استفاده کنید ​ ​ ​

استفاده از دارو باعث درمان سریع جوش و جلوگیری از ایجاد آن می‌شود. بیشتر این دارو‌ها حاوی بنزوئیل پروکسید، سالیسیلیک اسید و یا گوگرد هستند. ​ ​برای جلوگیری از عوارض جانبی مانند قرمزی، سوزش و خشکی، دقیقاً از دستورالعمل گفته شده پیروی کنید. ​

۵. بدن خود را هیدراته نگه دارید

اگر بدن دچار کم‌آبی شود، سیگنال‌هایی به غدد چربی فرستاده می‌شوند تا چربی بیشتری تولید کنند. کم‌آبی همچنین به پوست ظاهری مات می‌دهد و التهاب و قرمزی را افزایش می‌دهد.

برای هیدراته نگه‌داشتن بدن خود، روزانه حداقل ۸ لیوان آب بنوشید. ​ ​بانوان باردار و شیرده، افرادی ورزشکار و افرادی که در مناطق گرم و شرجی زندگی می‌کنند باید آب بیشتری مصرف کنند.

۶. آرایش کردن را محدود کنید

استفاده از آرایش برای پوشاندن جوش‌ها امری رایج است. بااین‌حال، انجام این کار باعث می‌شود منافذ پوست مسدود شود و جوش‌های بیشتری ظاهر شوند.

​تا جایی که می‌توانید نچرال بمانید. ​ از آرایش سنگین خودداری کنید و از مواد آرایشی غیر کمدوژنیک، شفاف و بدون عطر استفاده کنید. شامپو‌های روغنی و چرب، بدن شو‌ها، کرم اصلاح و حالت‌دهنده‌های مو همگی می‌توانند باعث ایجاد جوش‌ها پوستی شوند.

برای جلوگیری از این موارد، مطمئن شوید که از محصولات بدون روغن و غیر کمدوژنیک استفاده می‌کنید. ​ ​

۷. به‌صورت خود دست نزنید

دستان شما به طور مداوم در طول روز با کثیفی‌ها و باکتری‌های مختلف آلوده می‌شوند و هر بار که صورت خود را لمس می‌کنید، ممکن است برخی از این آلودگی‌ها به‌صورت راه‌یافته و منافذ پوست را مسدود کنند. درهرحال، مطمئن شوید که دستان خود را به طور مرتب می‌شویید و تا حد ممکن از برخورد دست با صورت خودداری کنید.

​۸. قرارگرفتن در معرض آفتاب را محدود کنید

​قرارگرفتن در معرض برخی از اشعه‌ها ممکن است در کوتاه‌مدت جوش‌ها را خشک کند اما در طولانی‌مدت مشکلات عمده‌ای ایجاد می‌کند. قرارگرفتن مکرر در معرض نور خورشید پوست را خشک می‌کند که در طول زمان باعث می‌شود که پوست بیشتر روغن تولید کند و در نتیجه منافذ را مسدود کند. ​

 ​​​​​فراموش نکنید که استفاده از کرم ضدآفتاب برای جلوگیری از سرطان پوست امری حیاتی است. بااین‌حال، بسیاری از ضدآفتاب‌ها روغنی هستند. هم برای محافظت در برابر آفتاب و هم برای محافظت در برابر جوش‌های پوستی، از کرم‌های ضدآفتاب بدون روغن و غیر کمدوژنیک استفاده کنید. ​

9. جوش را نکنید

کندن جوش باعث خونریزی، زخم‌های عمیق و عفونت می‌شود. هم چنین ممکن است التهاب و مسدود شدن منافذ اطراف جوش را افزایش دهد و مشکل را بدتر کند. ​

۱۰. استفاده از روغن درخت چای

روغن درخت چای یک راه درمان رایج و محبوب در بین مردم است. برای استفاده از روغن درخت چای برای جوش، چند قطره به ناحیه ملتهب بمالید. همچنین می‌توانید چند قطره به تمیز‌کننده و یا مرطوب‌کننده خود اضافه کنید. ​

قبل از استفاده از روغن درخت چای، یک تست بر روی ناحیه از بدن انجام دهید تا ببینید آیا پوست شما را تحریک می‌کند یا خیر. چند قطره پشت‌گوش و یا روی ساعد خود بمالید و چند ساعت منتظر بمانید.

اگر تحریک رخ داد، از نصف روغن درخت چای و نصف دیگر یک رقیق‌کننده را باهم ترکیب کنید و سپس اعمال کنید.

۱۱. استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها

آنتی‌بیوتیک‌ها به کاهش التهاب و باکتری روی پوست کمک می‌کنند. ​​​​آنتی‌بیوتیک‌ها ممکن است به‌صورت موضعی بر روی پوست شما استفاده شوند و یا به‌صورت خوراکی مصرف شوند.

 آن مواردی که به‌صورت خوراکی درمان می‌شوند، معمولاً آخرین چاره برای افرادی هستند که آکنه آن‌ها شدید است و یا درمان‌های دیگر جواب‌گو نیستند. استفاده طولانی‌مدت از آنتی‌بیوتیک خطر مقاومت به آن را افزایش می‌دهد.

 اگر پزشک متخصص درمان آنتی‌بیوتیکی را برای درمان جوش توصیه می‌کند، دقت کنید که با آن‌ها در مورد خطرات و عوارض جانبی صحبت کنید. ​ ​

۱۲. استفاده از خاک رس سبز فرانسوی

خاک رس سبز فرانسوی یک گل رس جاذب و غنی از مواد معدنی با قابلیت بهبود است. بر اساس تحقیقات به‌عمل‌آمده، خاک رس سبز فرانسوی خواص ضدباکتریایی قوی دارد.

به بیرون کشیدن ناخالصی‌ها، کاهش التهاب و جذب روغن اضافی که ممکن است منجر به جوش شود، کمک می‌کند. خاک رس سبز فرانسوی به شکل پودری که بتوان آن را با آب مخلوط کرد و ماسک صورت ساخت، در دسترس است. هم چنین می‌توانید دیگر مواد تسکین‌دهنده پوست مانند ماست و یا عسل را نیز به آن اضافه کنید.​

۱۳. ​ از مصرف برخی غذا‌ها خودداری کنید

​طبق بررسی‌های صورت‌گرفته، مصرف خوراکی‌هایی که باعث افزایش قند خون می‌شوند ممکن است باعث آکنه شوند. غذا‌ها و نوشیدنی‌های با قند بالا مانند چیپس، غذا‌های پخته شده با آرد سفید و نوشیدنی‌های بدون الکل سطح قند خون را بالا می‌برند و اغلب نسبت به غذا‌هایی با قند پایین، از ارزش کمتری برخوردارند. این مطالعه همچنین نشان داد که خوردن لبنیات ممکن است باعث بروز جوش شود.

۱۴. کاهش استرس

استرس باعث جوش نمی‌شود اما ممکن است آن‌ها را بدتر کند. تحقیقات نشان داده‌اند که وقتی شما استرس دارید، بدن شما هورمون‌های محرک روغن بیشتری تولید می‌کند. ​ ​برخی از مواردی که به شما در مدیریت استرس کمک می‌کنند عبارتند از:

یوگا

مدیتیشن

​نوشتن وقایع روزانه

ماساژ

رایحه‌درمانی

بسیاری از راه‌های جلوگیری از جوش نیز می‌توانند به شما در مدیریت آن‌ها کمک کنند. به‌عنوان‌مثال، خوردن درست، کاهش استرس و عدم کندن جوش ممکن است به محدودکردن آن‌ها و کاهش مدت ماندگاری آن‌ها کمک کند.

​اگر با وجود برداشتن گام‌هایی برای پیش ​گیری از جوش‌های پوستی، مشکل برطرف نشد، ممکن است درمان تجویزی بتواند کمکتان کند

مانند:

رتینوئید‌های موضعی (‌دارای ویتامین A) برای جلوگیری از مسدود شدن منافذ پوستی

استفاده از قرص‌های ضدبارداری یا دارو‌های ضد آندروژن برای کاهش هورمونی که تولید چربی را افزایش می‌دهد.

ایزوترتینویین خوراکی (‌آکوکتانه) ، یک رتینوئید است که از مسدود شدن منافذ پوست جلوگیری می‌کند و تولید چربی، التهاب و باکتری‌های پوست را کاهش می‌دهد.

درمان تجویزی ممکن است باعث عوارض جانبی جدی شود. متخصص پوست می‌تواند به شما کمک کند که نکات مثبت و منفی را بسنجید و تشخیص دهید که کدام درمان برای شما مناسب است. ​ ​

پربیننده ترین نکات جالب در مورد واکسن سینوفارم با تزریق آسترازنکا به سندروم گیلن‌ باره دچار می شوید! پاکسازی کبد با یک رژیم ۵روزه جهش کرونا به سمت کودکان +عکس آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۶/۲۲)

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: جوش صورت برای جلوگیری روغن درخت چای ممکن است باعث استفاده کنید خودداری کنید آنتی بیوتیک مرطوب کننده منافذ پوست ایجاد جوش بااین حال شستن صورت کننده ها پوست شما صورت خود غذا ها جوش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۰۲۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) چهره عجیب محمدرضا گلزار حین انجام ماسک پوست صورت

منبع: خبر آنلاین

tags # محمدرضا گلزار سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • (عکس) چهره عجیب محمدرضا گلزار حین انجام ماسک پوست صورت
  • درمان سرمازدگی حیوانات + بررسی علائم و اقدامات لازم
  • دلیل خال قرمز روی پوست + علائم خطر
  • هر آنچه که باید در مورد استفاده از «وازلین» بدانید
  • وازلین برای پوست؛ خوب است یا بد؟
  • آیا وازلین پوست را سفید میکند؟
  • نمونه‌برداری غیرتهاجمی‌تر از خون با الهام گرفتن از زالو
  • چگونه در گرما از پاها مراقبت کنیم؟
  • چگونه در گرما از پا‌ها مراقبت کنیم؟
  • نمونه‌برداری غیرتهاجمی‌تر از خون با الهام از زالو