Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - مدیرکل صداوسیمای آذربایجان شرقی از آغاز اجلاس هجدهم پیرغلامان حسینی از فردا در تبریزخبر داد و گفت: آیین عزاداری "عجم" و "شاخسی" تبریز ثبت ملی می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز ، مرتضی صفری در نشست خبری هجدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی که در استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد، با اشاره به اینکه از دو ماه پیش کارهای اجرایی اجلاس آغاز شد، اظهار داشت: ریاست این ستاد بر عهده استاندار آذربایجان شرقی است و هفت کمیته در ذیل این ستاد فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تلاش کردیم اجلاس هجدهم بعد از یکسال تعطیلی به‌خاطر کرونا در شان تبریز و آذربایجان برگزار شود، افزود: فضاسازی خوبی در استان و کشور در پیشواز این اجلاس ایجاد شد.

مدیرکل صداوسیمای آذربایجان شرقی اجلاس را فرصتی برای نمایش آیین‌های دینی و مذهبی دانست و گفت: در این مدت تاریخ و فرهنگ تبریز و آذربایجان به ایران و دنیا معرفی خواهد شد.

وی از ورود میهمانان اجلاس خبر داد و خاطرنشان کرد: افتتاحیه اجلاس عصر فردا ساعت 17:30 در محوطه روباز مسجد تاریخی کبود برگزار می‌شود.

صفری از رونمایی از ثبت ملی آیین عزاداری عجم و شاخسی به عنوان آیین عاشورایی تبریز خبر داد و افزود: برگزاری روضه‌های خانگی، وبینار شهریار و آیین‌های عاشورایی، عزاداری در دانشگاه هنر، شعرخوانی چله عشق از دیگر برنامه‌های اجلاس در تبریز است.

پیرغلامان ذخایر ناب حسینی هستند 

مرتضی محمدزاده، مدیرکل سیاسی استانداری آذربایجان شرقی و دبیر اجلاس هیجدهم، با تاکید بر اینکه این اجلاس به صورت بین‌دستگاهی برگزار می‌شود، گفت: خادمان و پیرغلامان حسینی ذخایر ناب و مروج فرهنگ حسینی هستند و باید به صورت شایسته تجلیل شوند.

تجلیل عضو شورای شهر از هیئت آنلاین/ مجموعه مستند "پیرغلامان" تولید می‌شود گزارش تسنیم از دیدار مسئولان با پیرغلامان استان مرکزی/ پیرغلامان جلوه محبت و اراده دیرینه جامعه ایرانی به امام حسین(ع) +تصاویر گزارش ویدئویی| مراسم عاشقی در هیئت انصارالحسین(ع)/ کودکانی که پا‌به‌پای پیرغلامان به عزا نشستند فیروز زیرک‌کار از پیرغلامان تبریز درگذشت

وی با بیان اینکه تبریز و آذربایجان خاستگاه علمای بزرگ و خادمان حسینی است، تصریح کرد: این اجلاس باید به صورت شایسته نام و فرهنگ تبریز و آذربایجان برگزار شود. 

انتهای پیام/111/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تبریز و آذربایجان آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۰۲۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| عملیات تعقیب و گریز برای کشف محموله‌های قاچاق چوب در آذربایجان‌شرقی

فیلم| عملیات تعقیب و گریز برای کشف محموله‌های قاچاق چوب در آذربایجان‌شرقی

دیگر خبرها

  • ۵۰۰ برنامه فرهنگی در هفته معلم در آذربایجان غربی برگزار می شود
  • ۵۰۰ برنامه فرهنگی در هفته گرامیداشت مقام معلم در آذربایجان غربی برگزار می‌شود
  • قابل احیا بودن ۱۴ درصد مساحت محوطه ربع رشیدی تبریز
  • بازگشت «افسانه بروسلی» و «پوآرو» به تلویزیون
  • سفر حسین حسینی به تبریز با وجود محرومیت
  • حضور اسکواش باز البرزی در اردوی تیم ملی دختران جوان و نوجوان
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • فیلم| عملیات تعقیب و گریز برای کشف محموله‌های قاچاق چوب در آذربایجان‌شرقی
  • وکیل در آذربایجان شرقی