Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-04@04:41:31 GMT

حماس: طرح اقتصادی اسرائیل وعده پوچ است

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۰۲۴۸۲

حماس: طرح اقتصادی اسرائیل وعده پوچ است

به گزارش ایسنا، به نقل از الخلیج الجدید، حازم قاسم، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس در سخنانی به طرح اقتصادی پیشنهادی رژیم صهیونیستی برای نوار غزه در ازای آتش بس در این باریکه واکنش نشان داد.

وی در این باره گفت: طرح اقتصادی اسرائیل وعده‌هایی "دروغین" و "پوچ" است که قابلیت اجرایی شدن را ندارند.

حازم قاسم ادامه داد: واضح است که رژیم اشغالگر واقعیت ملت فلسطین را درک نمی‌کند و معتقد است که برخی راه حل‌های مصنوعی در زمینه‌های اقتصادی می‌تواند جایگزین دستیابی به اهداف آزادی و بازگشت مردم ما شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: ما صاحبان یک مسئله ملی بوده و به دنبال استحقاق حقوق مردم خود برای آزادانه زندگی کردن در سرزمین و خود هستیم.

قاسم همچنین تصریح کرد: اشغالگری با حماقت خود تلاش می‌کند واقعیت منازعه میان ملت ما و استعمار را پنهان کند و این درگیری مبارزه بر سر زمین، آزادی و عزت است.

همچنین محمد اشتیه، نخست‌وزیر دولت تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به این طرح گفت: مشکل غزه یک مشکل سیاسی است و این همان مشکلی است که همه سرزمین‌های فلسطین از جمله قدس با آن مواجه هستند. یک مسیر سیاسی جدی و واقعی بر اساس مشروعیت بین‌المللی و قوانین بین المللی لازم است که به اشغالگری پایان دهد.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی امروز گفت که اسرائیل باید در ازای توقف حملات، یک طرح اقتصادی چندساله به غزه ارائه دهد. این ایده را با رهبران جهان از جمله وزیران خارجه روسیه و آمریکا و مسئولانی در مصر، اتحادیه اروپا و کشورهای حوزه خلیج فارس بررسی کرده است.

وی در این کنفرانس گفت: "ما باید یک حرکت چند ساله در غزه انجام دهیم: اقتصاد در مقابل آتش بس".  هدف از این طرح ایجاد ثبات و آرامش در مرز بین رژیم صهیونیستی و غزه در سطوح امنیتی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی است.

منبع: الف

کلیدواژه: طرح اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۰۲۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: برای رسیدن به توافق به قاهره می‌رویم

جنیس حماس اعلام کرد هیأت فلسطینی روز شنبه با «نیت مثبت» و به‌منظور حصول توافق درباره آتش‌بس و تبادل اسرا راهی مصر خواهد شد.

به گزارش ایسنا، همزمان با برگزاری مذاکرات غیرمستقیم درباره آتش‌بس و همچنین تبادل اسرا میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی، حماس روز جمعه اعلام کرد هیأت این جنبش با هدف حصول توافق راهی قاهره خواهد شد.

این در حالی است که یک مقام آمریکایی به رویترز گفته ایالات متحده معتقد است در گفت‌وگوهای قاهره بر سر آتش‌بس و تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی پیشرفت‌هایی حاصل شده اما «منتظر خبرهای بیشتری هستیم».

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا نیز «ویلیام برنز» مدیر سیا را روانه مصر کرده تا در مذاکرات آتش‌بس شرکت کند.

حماس در بیانیه‌ای درباره مذاکرات اعلام کرده است: «در پرتو تماس‌ها با برادران میانجی در قصر و مصر، هیأت حماس روز شنبه و برای تکمیل گفت‌وگوها راهی قاهره می‌شود».

در ادامه بیانیه حماس آمده است: «ما بر نیت مثبت که رهبری جنبش پس از بررسی پیشنهاد اخیر آتش‌بس به آن پاسخ داده است، تاکید می‌کنیم. ما با همین نیت و برای رسیدن به توافق به قاهره می‌رویم».

مقاومت فلسطین همچنین تاکید کرده است: «مصمم هستیم تا به توافقی برسیم که مطالبات مردم ما برای توقف تجاوزات، عقب‌نشینی اشغالگران، بازگشت آوارگان، آغاز بازسازی و تبادل اسرا را تامین کند». 

برگزاری این مذاکرات در حالی است که کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به‌شدت از طرف خانواده‌های اسرای اسرائیلی برار حضول توافق تحت فشار قرار گرفته است.

مقاومت فلسطین نیز بارها اعلام کرده بدون تحقق شروط خود، به توافق رضایت نخواهد داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حماس: برای رسیدن به توافق به قاهره می‌رویم
  • حمله بی سابقه از خاک عراق به تل آویو/ نگرانی شدید آمریکایی‌ها درباره وقوع جنگ داخلی/ اعلام تعلیق روابط اقتصادی ترکیه با اسرائیل/ حمله پهپادی گروه مقاومت بحرینی به فلسطین اشغالی
  • حماس خواستار قطع روابط کشور‌ها با رژیم صهیونیستی شد
  • جزئیات جدید توافق سه مرحله ای حماس و اسرائیل منتشر شد/شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۵۹۶ نفر رسید
  • استقبال حماس از قطع روابط کلمبیا با رژیم صهیونیستی
  • متن پیشنهادی اسرائیل برای توافق با حماس منتشر شد+ جزئیات/ حملات سنگین حزب‌الله و سرایا القدس به مواضع ارتش اسرائیل/شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۵۶۸ نفر افزایش یافت
  • وزیر خارجه آمریکا وارد اسرائیل شد
  • افزایش 6 درصدی حمایت نسل Z از فلسطین و حماس
  • بایدن: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه است
  • آتش‌بس نزدیک است؟