Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهترین خبر این روز‌ها ورود محموله‌های جدید واکسن و افزایش روند واکسیناسیون در کشور است و این موضوع اتفاقی است که بسیاری از مردم مدت‎ هاست چشم انتظار آن بودند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، فاطمه آزموده _ این روز‌ها هنوز هم بیماری کرونا به عنوان دغدغه‎‌ی اصلی زندگی مردم ایران شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئله‎‌ای که نزدیک به دو سال است کل جهان را درگیر کرده و نفس‌های زیادی را قطع کرده است، اما در ماه‌های اخیر این ویروس در برخی از کشور‌ها از جمله ایران قدرتمندتر از سایر نقاط جهان خودنمایی کرده باشد.

بسیاری از کشور‌ها توانستند با افزایش روند واکسیناسیون، تا حدی با شیوع بالای بیماری کرونا مقابله کنند، اما روند کند واکسیناسیون در ایران تا کنون مانع از کنترل بهتر بیماری شده است.

البته در چند روز اخیر اخبار خوبی در مورد پیشروی روند واکسیناسیون عمومی و ورود محموله‌های جدید واکسن به کشور شنیده ایم و در واقع یکی از مهم‌ترین دستاورد‌های وزارت بهداشت و درمان دولت جدید تاکنون، ثبت رکورد تزریق بیش از یک میلیون دز واکسن در روز بود که امیدواریم این رقم افزایش یابد.

 

تزریق بیش از یک میلیون دز واکسن در کشور!

رکورد تزریق واکسن طی روزهای اخیر در کشور افزایش خوبی داشته است و این اتفاق نتیجه اقدامات دولت جدید برای ورود محموله‌های متعدد واکسن کرونا از مبادی رسمی و معتبر مختلف است.

در حال حاضر روزانه بیش از 1 میلیون دز واکسن در کشور برای گروههای تعیین شده تزریق می‌شود و خوشبختانه مباحثی چون واکسن هراسی نیز کمرنگ شده و مردم از تزریق واکسن استقبال می‌کنند.

 

شاید بهترین خبر این روز‌ها ورود محموله‌های جدید واکسن و افزایش روند واکسیناسیون در کشور باشد. اتفاقی که بسیاری از مردم مدت‎ هاست به دنبال وقوع آن بودند. در هفته اخیر امکان واکسینه شدن گروه‌های زیادی از جمله دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی فراهم شده است و بسیاری از رده‌های سنی که از این فرآیند جا مانده بودند موفق به تزریق نخستین دز واکسن خود شدند.

در مجموع تا ظهر روز پنجشنبه ۱۸ شهریور ماه ۳۲ میلیون و ۴۰۹ هزار و ۶۲۷ هزار نفر موفق به تزریق واکسن در ایران شده اند که از این میان ۲۱ میلیون و ۱۲۸ هزار و ۹۲۹ نفر دز نخست واکسن و ۱۱ میلیون و ۲۸۰ هزار ۶۹۸ نفر نیز دز دوم را دریافت کرده اند.

شاید این اتفاق شروع خوبی برای آغاز به کار بهرام عین الهی، وزیر جدید وزارت بهداشت و دست اندرکاران او در وزارتخانه باشد. عین الهی در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله نیز، درحضور فرماندهان سپاه نیز از بابت ذخیره‌ی واکسن اظهار اطمینان خاطر کرد. وی در این مورد عنوان کرد که در حال حاضر حدود ۲۰ میلیون دز واکسن در کشور ذخیره کرده ایم و تا پایان شهریور ماه قرار است محموله‌هایی سنگین که در مجموع شامل ۴۰ تا ۵۰ میلیون دز واکسن است وارد کشور شود.

 

نیاز مبرم به افزایش روند واکسیناسیون سراسری

در حال حاضر مهم‌ترین اقدام افزایش سرعت واکسیناسیون در کل کشور است. البته این مسئله نیازمند همکاری گروه‌های بسیاری است. بالا گرفتن سرعت واکسیناسیون، علاوه بر نیاز به ورود محموله‌های متعدد، نیازمند فعالیت گسترده‌ی نیرو‌های ماهر جهت تزریق واکسن به مراجعه کنندگان است. البته انوشیروتن محسنی بندپی، استاندار تهران در سخنانی خبر از دو شیفت شدن مراکز واکسیناسیون در استان تهران خبر داد. اما با این حال این، این روند باید در تمام استان‌های کشور مورد استفاده قرار گیرد. در کنار این موضوع، یکی دیگر از اقدامات مهم نظارت بر روند درست واکسیناسیون در کشور است. چرا که در این مدت شاهد وقوع اشتباهاتی، چون تزریق اشتباه دز اول به دریافت کننده‌ی دز دوم واکسن یا حوادث دیگری از قبیل حمله به ماشین حمل واکسن و به سرقت رفتن واکسن‌ها بوده ایم.



با وجود تمام حرف‌ها مبنی بر واردات محموله‌های سنگین واکسن و آماده شدن واکسن‌های ایرانی می‌توان امید داشت که روند واکسیناسیون در روز‌های آینده بیش از پیش شتاب بگیرد و سایر گروه‌های جا مانده از مراحل پیشین، موفق به دریافت واکسن شوند. اما بازهم با این حال تمام این سخنان به تنهایی کافی نیست و در کنار این حرف‌ها نیازمند اقدام جمعی بسیاری از مسئولان و مدیران هستیم تا بتوانیم از این سد سنگین کرونا در کشور عبور کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: واکسیناسیون کرونا تزریق واکسن برکت افزایش روند واکسیناسیون میلیون دز واکسن ورود محموله روز ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۰۳۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد ۱۰۰ متر آزاد شنای ایران شکسته شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، سامیار عبدلی سریع‌ترین شناگر ایران موفق شد نخستین رکوردشکنی خود در سال ۱۴۰۳ را به ثبت برساند.

عبدلی در جریان ماده تیمی مسابقات مسافت بلند شنا قهرمانی کشور آلمان که در شهر برلین برگزار می‌شود بعنوان نفر اول تیم به آب زد و ۱۰۰ متر کرال سینه را در مدت زمان ۰۰:۵۰.۴۵ شنا کرد و رکورد این ماده را بهبود بخشید. رکورد این ماده با زمان ۰۰:۵۰.۵۲ پیش از این توسط علیرضا یاوری در مسابقات اسپیدو آمریکا در سال ۲۰۲۳ به ثبت رسیده بود که عبدلی موفق به جابجایی آن شد.

ماده ۱۰۰ متر آزاد مسافت بلند:
رکورد پیشین :

علیرضا یاوری – مسابقات اسپیدو آمریکا/ سال ۲۰۲۳ / ثبت زمان ۰۰:۵۰.۵۲

رکورد جدید:

سامیار عبدلی – مسافت بلند شنا قهرمانی کشور آلمان/ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ثبت زمان ۰۰:۵۰.۴۵

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • رکورد فروش روزانه سینما شکسته شد
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • رکورد میکس ریکرو ایران شکسته شد
  • رکورد ۱۰۰ متر آزاد شنای ایران شکسته شد