Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه گروه دانشگاه و آموزش ایرنا از پایگاه اینترنتی اسپیس، این آزمایش که در پد ۳۹A در مرکز فضایی کندی ناسا انجام شد، یکی از آخرین مراحل مهم آزمایشی پیش از انجام اولین ماموریت تاریخی اسپیس ایکس در روز چهارشنبه ۱۵ سپتامبر (۲۴ شهریور ) است.

شرکت فضایی «اسپیس‌ایکس» قصد دارد این هفته گام تاریخی جسورانه‌ دیگری بردارد و چهار مسافر خصوصی را که فضانورد حرفه‌ای محسوب نمی‌ شوند با کپسول «کرو دراگون» و سوار بر موشک «فالکون ۹» اسپیس‌ ایکس به مدار زمین ببرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نخستین مأموریت فضایی خصوصی تمام شهروندی تاریخ خواهد بود. 

با ادامه آماده سازی، پرسنل پرتاب کننده نیز شرایط آب و هوایی را تحت نظر دارند که در حال حاضر شانس پشتیبانی پرواز را ۸۰ درصد ارائه می دهد.

این آزمایش که آزمایشی معمول پیش از پرتاب محسوب می شود، شمارش معکوس را برای پرواز مورد انتظار که اولین ماموریت فضایی مداری به نام Inspiration۴ آغاز کرد.

Inspiration۴ نام مأموریتی است که قرار است یک گام تاریخی برای بشریت در زمینه‌ سفرهای فضایی رقم بزند.

برای نخستین بار در تاریخ این مأموریت به‌طور کامل توسط بخش خصوصی پیش خواهد رفت و شرکت‌ های دولتی یا نهادهای نظامی در آن مشارکت ندارند.

به این ترتیب چهار خدمه‌ آن هم فضانوردانی غیرحرفه‌ای و شاغل در شغل‌های دیگر از پزشکی گرفته تا سیستم‌ های پرداخت مالی هستند.

در این پرواز فضاپیمای «کرو دراگون» شرکت خصوصی اسپیس ایکس این چهار سرنشین را به ایستگاه بین المللی فضایی نمی برد، بلکه در عوض برای مدت سه روز  به دور زمین پرواز می کند و بعد در آب های ساحل فلوریدا فرود می آید. 

این آزمایش همان طور که انتظار می رفت در ساعات قبل از ظهر روز دوشنبه به وقت محلی، درست دو روز قبل از تاریخ شروع برنامه ریزی ماموریت Inspiration۴ انجام شد.

با روشن شدن موتور موشک Merlin ۱D ، دود و آتش مختصری بلند شد. احتراق کوتاه که به عنوان آزمایش آتش ثابت شناخته می شود، بخشی استاندارد از مراحل قبل از پرتاب است و یکی از آخرین مراحل مهم قبل از بلند شدن محسوب می شود.

در جریان این  آزمایش، موشک فالکون ۹ روی پد نگه داشته شد این در حالی است که ۹ موتور مرحله اول آن مختصری روشن شدند. این آزمایش به خدمه اطمینان می دهد که همه سیستم ها به درستی کار می کنند و موشک آماده پرواز است.

کمی بعد از این آزمایش، اسپیس ایکس اعلام کرد که آزمایش آتش ثابت با موفقیت انجام شد و این شرکت قصد دارد ۱۵ سپتامبر ساعت ۲۰:۰۲ بعد از ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی،  پنجره پنج ساعته را برای این پرتاب باز کند.

برچسب‌ها فضاپیما ناسا اکتشافات فضایی ایستگاه فضایی بین المللی برگزیدگان علم اسپیس ایکس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فضاپیما ناسا اکتشافات فضایی فضاپیما ناسا اکتشافات فضایی ایستگاه فضایی بین المللی برگزیدگان علم اسپیس ایکس اسپیس ایکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۰۵۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین فضاپیمای سرنشین‌دار بوئینگ به مدار می‌رود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، شرکت بوئینگ هفته آینده نخستین فضاپیمای سرنشین‌دار خود را به مدار می‌فرستد و فضای رقابت این شرکت با اسپیس‌ایکس را که متعلق به ایلان ماسک است و رونق بخش مهمی از صنعت فضایی آمریکا به دستانش گره خورده فراهم کند.

ماموریت آزمایشی استارلاینر یک نقطه عطف برای شرکت بوئینگ به شمار می‌آید؛ پرتای این کپسول با سال‌ها تاخیر وبیش از یک میلیارد دلار هزینه بیشتر همراه بوده؛ استارلاینر فضانوردان ناسا را برای انجام سفر‌های معمول فضایی به ایستگاه فضایی بین‌المللی همراهی می‌کند.

ناسا در سال‌های اخیر از نسل‌های جدید فضاپیما‌های خصوصی حمایت کرده و باور دارد شرکت‌های خصوصی می‌توانند فضانوردان و سایر مشتریان شرکت‌های فضایی از جمله ناسا را به ایستگاه فضایی بین‌المللی و تحت برنامه بلندپروازانه‌تر این سازمان، آرتمیس، به ماه و در نهایت مریخ برسانند. 

جیم فری، معاون ناسا در یک کنفرانس خبری که پیش از پرتاب استارلاینر تدارک دیده شده بود به خبرنگاران گفت: "نخستین پرواز سرنشین‌دار یک فضاپیمای جدید نقطه عطف کاملاً حیاتی برای آن است، اما جان اعضای خدمه استارلاینر که دو فضانورد ناسا هستند نیز در خطر است. 

ویلیامز، فضانورد ناسا، ۵۸ سال دارد و خلبان آزمایشی سابق نیروی دریایی با تجربه پرواز بر فراز ۳۰ هواپیمای مختلف است و از نخستین پرواز خود در سال ۲۰۰۷، بیش از ۳۲۲ روز را در فضا گذرانده است. ویلمور، فضانورد دیگر ناسا ۶۱ سال دارد و کاپیتان بازنشسته نیروی دریایی است که ۱۷۸ روز در فضا حضور داشته است. نخستین ماموریت فضایی وی در سال ۲۰۰۹ بوده است.

استارلاینر با فضایی برای حداکثر هفت فضانورد، نمادی از مبارزات بوئینگ برای رقابت با رقبای فضایی جدید مانند اسپیس ایکس است که فضاپیمای سرنشین‌دار آن نهستسن ماموریت خدمه خود را در سال ۲۰۲۰ انجام داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نخستین فضاپیمای سرنشین‌دار بوئینگ به مدار می‌رود
  • سفر فضاپیمای چینی به قسمت دوردست ماه آغاز شد
  • هفتمین سفر فضایی «ویرجین گلکتیک» ماه آینده انجام می‌شود
  • شمارش معکوس برای تقسیم تهران /استان های غربی و شرقی با محوریت کدام شهرها تشکیل می شود؟
  • کاوشگر سمت دور ماه به قمر می‌رود
  • آغاز دور جدید اکتشافات چین در نیمه پنهان ماه
  • شمارش معکوس آغاز نمایشگاه کتاب تهران و درگذشت پل آستر
  • سال پر پرتاب فضایی ایران با ماهواره‌های طلوع ۳، ظفر ۲ و کوثر
  • شمارش معکوس برای آغاز حج تمتع / نخستین کاروان عمره‌گزاران امروز بازمی‌گردد
  • شمارش معکوس برای آغاز حج تمتع / اولین کاروان عمره‌گزاران امروز بازمی‌گردد