Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@09:25:45 GMT

دهمین طرح ملی تلاوت شباب‌الرضا(ع) برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۰۶۵۶۷

دهمین طرح ملی تلاوت شباب‌الرضا(ع) برگزار می‌شود

ایسنا/خراسان رضوی مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی گفت: دهمین دوره طرح ملی تلاوت شباب‌الرضا(ع) با شرکت نوجوانان از ۲۸ استان کشور برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین میریان در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص اتمام ثبت نام و شروع این دوره اظهار کرد: با شرکت نوجوانان از ۲۸ استان کشور ثبت نام دهمین دوره طرح ملی تلاوت به پایان رسید که هم اکنون پیش نیاز این طرح از ۱۰ شهریور ماه تا ۱۰ مهرماه ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: با پیش‌بینی و برنامه ریزی که انجام شده است مؤسسات مجری بیش از ۶۰ کلاس آموزشی را در کشور و استان‌ها برگزار خواهند کرد.

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی با اشاره به برنامه‌ریزی ۱۲ جلسه دوره پیش نیاز اضافه کرد: اولین جلسه برنامه توجیهی با خانواده‌ها بر مبنای کتاب راهنمای خانواده طرح که بر ۶ فصل برنامه‌ریزی و چاپ شده است و توسط دبیر طرح اجرا می‌شود.

میریان ادامه داد: دو جلسه آموزشی بر مبنای کتاب پیش نیاز طرح برای یادگیری اصول صحیح تقلیدی‌خوانی که یک جلسه تئوری و توضیحات پنج محور اصلی اصول تقلیدی‌خوانی و یک جلسه عملی با حضور قرآن آموزان و نحوه صحیح اجرای این اصول توسط آموزش ستاد اجرایی برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: پس از این جلسات قرآن‌آموزان با یادگیری نحوه انتخاب استاد الگو و نحوه تقلیدی‌خوانی یکی از اساتید را برای تقلید انتخاب و بخش اول را تمرین می‌کنند. بر مبنای انتخاب الگوی تلاوت، قرآن‌آموزان دختر ۲ الگو از جمله استاد مصطفی اسماعیل و عبدالباسط و پسران علاوه بر ۲ استاد گفته شده استاد منشاوی و استاد شحات را نیز می‌توانند انتخاب کنند.

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی بیان کرد: کلاس‌ها در ۶ جلسه به صورت تمرین و اجرای تلاوت در بستر وبینار و طبق کتاب پیش‌نیاز طرح بر سه محور حفظ، مفاهیم و تلاوت برنامه‌ریزی و توسط موسسات مجری و اساتید استان‌ها برگزار می‌شود.

میریان تصریح کرد: پس از برگزاری کلاس‌ها یک جلسه محفل برای قرآن‌اموزان برنامه‌ریزی شده است که باید تمام تلاوت تقلیدی را بخوانند و اساتید ایرادات نهایی و تکمیلی را ضمیمه کار قرآن‌آموزان کنند و تا آن‌ها برای تلاوت نهایی آماده شوند.

وی تشریح کرد: در نهایت تمام قرآن‌آموزان بر مبنای تلاوت استاد تقلیدی، تلاوت خود را ضبط کرده و برای ستاد اجرایی ارسال می‌کنند که پس از ارزیابی و کارشناسی اساتید ستاد اجرایی طرح ملی تلاوت شباب‌الرضا(ع)، نفرات برگزیده برای شرکت در دوره اصلی طرح ملی تلاوت منتخب و اعلام می‌شوند.

مدیرمرکزقرآن کریم آستان قدس رضوی ادامه داد: برنامه اعلامی که در دستور کار قرار داده شده است شامل دوره دوساله اول طرح است که در اواسط مهر ماه آغاز می شود و تا پایان تابستان سال ۱۴۰۱ ادامه می‌یابد و دوره یک ساله اول برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود که در این مدت هر نخبه قرآنی ۳ ترم از طرح ملی تلاوت را می‌گذراند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آستان قدس رضوی حرم مطهر رضوي قرآن کريم تلاوت قرآن قرآن کریم آستان قدس رضوی طرح ملی تلاوت قرآن آموزان برنامه ریزی پیش نیاز بر مبنای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۰۶۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت 21 هزار کرمانی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛ محمدرضا وحیدی،افزود: این آزمون صبح روز جمعه 14 اردیبهشت همزمان با سراسر کشور در 57 حوزه امتحانی معرفی شده در استان کرمان برگزار می‌شود.   رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی استان کرمان گفت: آزمون استخدامی آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی مشاغل کیفیت بخشی درحوزه های امتحانی 7 شهرستان(کرمان-بم-جیرفت-رودبارجنوب-زرند-سیرجان-کهنوج) برگزار خواهد شد.   وحیدی، تصریح کرد: در این آزمون که توسط سازمان جهاد دانشگاهی و با نظارت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برگزار خواهد شد در مجموع  21169 نفر نام نویسی کرده و به رقابت خواهند پرداخت.  

دیگر خبرها

  • رقابت 21 هزار کرمانی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • یادمان دهمین سالروز کوچ قلندر موسیقی ایران در گرگان برگزار شد
  • تقدیر از ۱۰۰ استاد در نخستین دوره اعطای جایزه شیخ مفید
  • اجتماع امام رضایی‌ها در کرج برگزار می‌شود
  • فیلم/ تلاوت قرآن کریم قبل از بیانات رهبر انقلاب
  • آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات قرآن دانش آموزی در کازرون
  • اولویت امروز پایش تهدیدات و برنامه ریزی برای مقابله است
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • حنجره خود را در کرسی های تلاوت قرآن در سرزمین وحی، وقف خدا کنید