Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان یک کارشناس ارشد اقتصاد در همدان انحصاری کردن تولید را برای اقتصاد مضر خواند و گفت: انحصاری کردن تولیدات به نفع اقتصاد نیست و باید دیدمان را به حقوق مصرف کنندگان عمیق‎تر کنیم.

رسول نصرالهی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: انحصاری کردن تولیدات تنها به نفع یک عده افراد بوده و مصرف کنندگان از این موضوع به طور قطعی متضرر می‌شوند، چرا که باید محصولی را خریداری کنند که از تکنولوژی‌های روز دنیا عقب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:  انحصاری کردن لوازم خانگی به ضرر مصرف کنندگان است به گونه‌ای که تولید کننده در صورت داشتن انحصار در بازار دلیلی بر افزایش کیفیت محصول خود نمی‌بیند و مصرف کنندگان مجبور به خرید همان محصول با کیفیت پایین هستند.

این کارشناس ارشد اقتصادی تصریح کرد: انحصاری کردن تولیدات لوازم خانگی از طرفی موجبات پس رفت و عقب ماندگی را در حوزه لوازم خانگی ایجاد می کند چراکه در صورت انحصاری شدن تولیدکنندگان لوازم خانگی دلیلی برای ارتقاء کیفیت محصولات خود نمی‌بینند چرا که بازار تحت محاصره آنهاست و این موضوع موجبات پس رفت را فراهم می‌کند.

نصرالهی با بیان اینکه در زمینه بازار خودور همچنان شاهد تولید خودروهای بی کیفیت در بازار هستیم و مصرف کنندگان نیز مجبور به خرید این لوازم هستند که یک عده از این وضعیت سود می برند و این در حالیست که مصرف کنندگان با هزینه گزاف مجبور به خرید خودروهای با کیفیت پایین هستند، بنابراین انحصار کردن تولیدات در هیچ حوزه ای خوب نیست.

وی با بیان اینکه انحصاری کردن تولیدات علاوه بر اینکه قیمت محصول را بالا می برد، تصریح کرد: تولید کننده در این شرایط نیازی بر رقابت در بازار ندارد چرا که در هر صورت محصولش به فروش می رسد.

این کارشناس یادآور شد: برای پیشرفت محصولات باید رقابت وجود داشته باشد، بنابراین اگر محصولی خارجی در بازار وجود داشته باشد، تولید کنندگان داخل برای افزایش کیفیت محصول خود تلاش می‌کنند و این موضوع پیشرفت محصول را به دنبال دارد چرا که تولیدکننده داخل برا بقای محصول خود مجبور به ارتقاء کیفیت است.

وی گفت: انحصار در هیچ جای دنیا و هیچ حوزه ای مفید نیست و تمامی این موارد به ضرر مصرف کنندگان است، چرا که مصرف کنندگان باید با قیمت های چندین برابر محصول بی کیفیت خریداری کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: توليد داخلي استانی اقتصادی انحصاری کردن تولید مصرف کنندگان لوازم خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۰۶۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آفریقا، هدف ویژه صادراتی روغن موتور ایران

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد امین دهقان در نشستی خبری با اشاره به بازار صادراتی روانکار، اظهار کرد: محصولات روانکار تاکنون به ۱۱ کشور شامل هند، چین، کشورهای آذری زبان و برخی کشورهای آفریقایی، عرضه شده و با استقبال خوبی روبرو شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته با رسیدن به حداکثر ظرفیت تولید، بیش از ۷۶۰ هزار تن انواع روانکار صنعتی در این شرکت تولید و افزون بر ۵۰۰ هزار تن آن، راهی بازارهای صادراتی شد، اظهار کرد: این مساله ۴۰۰ میلیون دلار ارزآوری برای کشور به همراه داشت و صددرصد ارزها وارد سامانه ارزی کشور شد.

به گفته وی با توجه به ظرفیت‌های صادراتی، در همکاری با گروه‌های دانش‌بنیان درصدد افزایش کیفیت محصولات تولیدی و تولید محصولات خاص در جهت دریافت معتبرترین گواهی‌نامه‌های استاندارد برای مقاصد صادراتی است.

عضو انجمن تولیدکنندگان روغن موتور ایران به عرضه محصول روغن موتور مگلوب شرکت نفت سپاهان به کشور امارات متحده عربی اشاره کرد و گفت: این محصول که با برخورداری از استاندارد روز اروپا برای خودروهای لوکس طراحی و تولید شده است، حضور نسبتاً موفقی در این بازار داشت و تلاش داریم امسال حضور خود را با قدرت بیشتری در این بازار ادامه دهیم.

دهقان از تولید روغن موتور سفارشی در این شرکت خبر داد و گفت: در قرارداد با شرکت ایران خودرو، هم‌اکنون روغن موتور ویژه موتور مورد نظر را تولید و به این خودروساز عرضه می‌کنیم.

وی با اشاره به ۱۵ برنامه در طرح توسعه، از تولید محصول گریس کلسیم برای نخستین بار خبر داد و افزود: ۹ محصول جدید در برنامه تولید بوده که سه مورد آن ویژه خودروهای سنگین و دیزل است.

عضو انجمن تولیدکنندگان روغن موتور ایران با بیان اینکه پروژه F.R.W هم‌اکنون با ۹۰ درصد پیشرفت با هدف افزایش کیفیت محصولات، امسال به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: پروژه دوم TDAE تولید محصول Green RPO ضمن برخورداری از قابلیت ویژه صادراتی، کشور را از واردات این محصول بی‌نیاز می‌کند

کد خبر 6092333 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی روغن موتور ایران
  • محصولات سبز نفت سپاهان امسال وارد بازار می‌شوند
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • ورود شورای رقابت به نرخ گذاری تاکسی‌های اینترنتی به صلاح نیست
  • اطلاعات پروژه جدید بهمن دیزل لو رفت!
  • کشف و ضبط لوازم خانگی قاچاق در بهار
  • رشد ۲۵ درصدی تولید لوازم خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • پهپاد ارزان قیمت راهی بازار مصرف می شود
  • اطلاعات پروژه جدید بهمن دیزل