Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی قرارداد احداث مجموعه کارخانجات تولید کاتد مس در مجتمع مس آذربایجان با حضور محمدی مدیرعامل شرکت مس ایران، پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی، شاه چراغی نماینده‌ای از قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و سایر مسئولان استانی و شهرستانی در محل مجتمع مس سونگون ورزقان منعقد شد.

این قرارداد EPC (مهندسی، تدارکات و اجرا) امروز سه شنبه، ۲۳ شهریورماه، مابین شرکت مس ایران مس و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا امضا شده و شامل مجموعه کارخانجات ذوب، پالایش، اسید، اکسیژن و فلوتاسیون سرباره مس می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مجموعه سالانه ۱۰۰ هزار تن کاتد مس با گرید LME_A تولید شده  و قابلیت افزایش ظرفیت به ۲۰۰ هزار تن کاتد مس را دارد.

به گزارش ایسنا، مجموعه کارخانجات کاتد مس سونگون شامل کارخانه ذوب مس به ظرفیت ۱۲۰ هزار تن مس آندی در سال، کارخانه پالایشگاه مس به ظرفیت تولید ۱۰۰ هزار تن کاتد مس در سال، کارخانه اسید سولفوریک به ظرفیت تولید ۴۰۰ هزار تن اسید سولفوریک با درصد خلوص ۹۸.۵ درصد در سال، کارخانه اکسیژن به ظرفیت ۱۶ هزار NM۳/H اکسیژن با خلوص ۹۵ درصد و کارخانه فلوتاسیون سرباره با ظرفیت ورودی ۹۰۰ تن در روز می‌شود.

اجرایی شدن این قرارداد منجر به اشتغال زایی مستقیم ۵۰۰ نفر و اشتغالزایی غیرمستقیم ۳۰۰۰ نفر خواهد شد.

علی بیات ماکو، مدیرعامل مجتمع مس سونگون روز سه شنبه در آیین عقد این قرارداد، اظهار کرد: این موفقیت و میمنت با زحمات و تلاش‌های بسیار مسئولان کشوری و استانی حاصل شد.

وی با قدردانی از همراهی حجت الاسلام آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، پورمحمدی استاندار و سایر مدیران استانی برای تحقق این قرارداد، افزود: امیدواریم این پروژه منشا برکات و خیرهای بسیاری برای منطقه و کشور باشد و منجر به توسعه اقتصادی، فرهنگی و ... که همگی به صورت زنجیروار به یکدیگر متصل هستند، شود و شاهد اتفاقات بسیار خوبی در استان و مجتمع مس سونگون باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی مجموعه کارخانجات مس سونگون مجتمع مس کاتد مس هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۰۶۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۱۰۳ درصدی تولید در پتروشیمی ایلام

ایسنا/ایلام مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام از تحقق ۱۰۳ درصدی تولید مجتمع پتروشیمی ایلام در فروردین سال ۱۴۰۳خبر داد.

«سیدغلام‌حسن گرشاسبی» با بیان اینکه بر اساس برنامه مصوب سال ۱۴۰۳ میزان تولید فروردین ۷۴ هزار و۲۹۰ تن بود که با همت همکاران این میزان به بیش از ۷۶ هزار و پانصد تن افزایش یافت.

وی افزود: در فروردین سال ۱۴۰۳ نسبت به فروردین سال ۱۴۰۲ تولید در مجتمع پتروشیمی ایلام ۳۵ درصد رشد داشته است.
نایب رئیس هیات مدیره پتروشیمی ایلام با اشاره به نامگذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری به نام «جهش تولید با مشارکت مردم»ادامه داد: در تلاش هستیم در سال ۱۴۰۳ رکورد ۱۰۰ درصد تولید محقق شود.
گرشاسبی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۶۸۰ هزار تن محصول شامل اتیلن، پلی‌اتیلن سنگین، پروپیلن، بنزین پیرولیز، CFO و DMDS CHAVAR65 تولید شده است.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعطای نشان درجه یک اقتصاد مقاومتی به مدیرعامل پاکسان
  • پیشرفت ۴۰ درصدی رمپ خروجی پل امام خمینی (ره)
  • تحقق ۱۰۳ درصدی تولید در پتروشیمی ایلام
  • لزوم استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • ممنوعیت ورود چای سنواتی به بازار مصرف/ کارخانجات چای به موقع بازگشایی شود
  • احداث آسفالت بازیافتی تا پایان سال/تولید ۱.۵ میلیون تن آسفالت برای ۱۴۰۳
  • یک گرم چای سنواتی هم تاکنون در چرخه مصرف قرار نگرفته است
  • چای سنواتی تاکنون در چرخه مصرف قرار نگرفته است
  • شهرک بازیافت در قم احداث می شود