Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@08:04:00 GMT

تسریع در دیجیتال‌سازی موزه آستان قدس رضوی

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۰۷۱۹۸

تسریع در دیجیتال‌سازی موزه آستان قدس رضوی

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، عادل مطوری مسئول امور موزه دیجیتال سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی از دیجیتال‌سازی ۲۱۱۴ اثر موجود در موزه آستان قدس در مرداد ماه امسال خبر داد و گفت: با توجه به محدودیت‌های کرونایی در ماه‌های اخیر، دیجیتال‌سازی آثار موزه‌ای و گسترش موزه دیجیتال با سرعت بیشتری ادامه دارد؛ تاکنون نیز امکان بازدید مجازی از گنجینه‌های قرآن و نفایس، هدایای مقام معظم رهبری، تالار آثار استاد فرشچیان و موزه فرش فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در مرداد ماه گذشته، ۹۸۷ بازدید از موزه مجازی صورت گرفته است. کار دیجیتال‌سازی آثار موزه‌ای از ماه‌ها قبل آغاز شده است. تا کنون ۴۰۷ برگ اسکناس، ۱۶۷۷ برگ تمبر، ۸۰۰ اثر منتخب خزانه کل و موزه تاریخ حرم رضوی و همچنین ۳۰ اثر پروژه مستندسازی در این مدت دیجیتال‌سازی شده است.

مسئول امور موزه دیجیتال سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی تهیه محتوا برای شبکه‌های اجتماعی با هدف معرفی آثار و رویداد‌های موزه‌ای را از جمله اقدامات صورت گرفته در موزه دیجیتال آستان قدس رضوی عنوان و ادامه داد: تنها در یک ماه اخیر بیش از ۳۳۰ پست در شبکه‌های اجتماعی سروش پلاس، گپ، ایتا، بله، اینستاگرام و واتساپ بارگذاری شده و همچنین بارگذاری استوری و ویدیو در اینستاگرام و آپارات از دیگر اقداماتی است که در فضای مجازی با جدیت دنبال می‌شود.

مطوری بیان کرد: با توجه به شرایط کرونایی، علاقه‌مندان می‌توانند از طریق آدرس اینترنتی https://digimuseum.razavi.ir بخشی از گنجینه‌های موزه آستان قدس رضوی شامل موزه قرآن و نفایس، گنجینه هدایای مقام معظم رهبری (مدظله)، تالار آثار استاد فرشچیان و موزه فرش را به صورت مجازی بازدید کنند.

انتهای پیام//ف.ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آستان قدس رضوی موزه آستان قدس آستان قدس رضوی موزه دیجیتال دیجیتال سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۰۷۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا آذریان اظهار کرد: مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی در راستای انجام وظایف اجتماعی و عام المنفعه خود به ارائه خدمات رایگان مشاوره‌ای در نقاط کم برخوردار مشهد می‌پردازد.

مدیر مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی بیان کرد: مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی بنا مسئولیت‌های خود، اقدام به توسعه خدمات روان شناختی در مناطق کم برخوردار مشهد کرده است.

وی افزود: این مرکز علاوه بر ایجاد کلینیک‌های ۴ گانه در حرم مطهر رضوی (باب الهادی علیه السلام)، غدیر (حرم مطهر- ورودی بازار غدیر)، بعثت (بلوار شهید منتظری مشهد) و مؤسسه تربیت بدنی، اقدام به توسعه خدمات به صورت عام المنفعه در ۱۷ پایگاه کم برخوردار شهر مشهد کرده است.

آذریان تصریح کرد: مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی به منظور آموزش و پیشگیری از مداخلات روانی و کاهش مشکلات روحی ساکنین مناطق کم برخوردار مشهد از آبان ماه سال ۱۳۹۹ توسعه خدمات روان شناسی و مشاوره در دستور کار قرار داده و ارائه خدمات در حال حاضر در ۱۷ پایگاه به ارائه خدمات مشغول است.

مدیر مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی بیان کرد: ارائه بیش از ۶ هزار خدمت در سال ۱۴۰۲ به مخاطبان حاشیه شهر به صورت مشاوره فردی و آموزش‌های گروهی در موضوعات خانواده، تربیتی و تحصیلی با مشارکت کتابخانه های آستان قدس رضوی، مدارس، مساجد و حسینیه‌ها و همچنین پایگاه‌های بسیج انجام پذیرفته است.

کد خبر 6090632

دیگر خبرها

  • با عشق به ایران در ارمنستان
  • رونمایی از نسخه برگردان روزنامه «ادب» قدیمی‌ترین روزنامه مشهد
  • نایب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان مدال خود را به موزه رضوی اهدا کرد
  • آماده سازی کتیبه‌های دست نویس ایوان های صحن انقلاب و آزادی ویژه دهه کرامت
  • موزه نادر، خانه‌ای برای ادب‌ورزی/ مهمانی هر روز هفته با یار مهربان
  • اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در دهه کرامت
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در دهه کرامت
  • یادگارهایی از «خلیج‌فارس» در آستان مبارک رضوی
  • خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد