Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@17:28:42 GMT

چطور بعد از ۴۰ سالگی وزن کم کنیم؟

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۰۷۶۳۱

چطور بعد از ۴۰ سالگی وزن کم کنیم؟

به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  با افزایش سن، شما توده عضلانی خود را از دست می‌دهید و سوخت و ساز بدن‌تان کند می‌شود. برای همین است که کاهش وزن بعد از ۴۰ سالگی برای خانم‌ها کار سختی است. شما در این سن در معرض خطر بیشتری از بیماری‌ها از جمله افسردگی، فشار خون بالا و دیابت هستید. شما باید روش کاهش وزن خود را در این دوره تغییر دهید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه به معرفی این روش‌ها خواهیم پرداخت.

بیشتربخوانید

کاهش وزن در خواب!

وزنه بزنید
وزنه زدن به زنان در حفظ تراکم استخوان‌هایشان در دوران یائسگی کمک می‌کند. یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش حجم عضلات، بلند کردن وزنه است. نگران نباشید وزنه زدن ظاهری بزرگ و حجیم به شما نمی‌دهد. درعوض ماهیچه‌های شما سفت می‌شود و ظاهر لاغرتری خواهید داشت. از بلند کردن وزنه‌های سنگین ترسی نداشته باشید، اما سعی کنید حرکات با وزنه را زیر نظر مربی انجام دهید تا به کمر خود آسیب نرسانید.

غذای سالم بخورید
حذف غذا‌های فراوری شده می‌تواند یکی از بزرگ‌ترین تأثیرات بر وزن شما باشد. رژیم‌های عجیب و غریب را کنار بگذارید و غذای کامل بخورید.

غذا‌های کامل غذا‌هایی هستند که بیش از حد فراوری نشده اند یا افزودنی‌ها یا مواد مصنوعی به آن‌ها اضافه نشده است. به عنوان مثال، از قطعات مرغ نیمه‌آماده و منجمد صرف نظر کنید و یک سینه مرغ ساده کبابی را انتخاب کنید. نوشابه‌ها و نوشیدنی‌های شیرین را کنار بگذارید و به جای آن آب بنوشید. نیازی نیست از خوردن لبنیات دوری کنید. تحقیقات فعلی نشان می‌دهد که میزان بالای مصرف لبنیات به جلوگیری از افزایش وزن در زنان میان سال کمک می‌کند.

حجم غذا
با افزایش سن، در واقع بدن‌تان به کالری کمتری نیاز دارد، اما شما تمایل دارید غذا‌های همیشگی را به همان میزان قبل بخورید. باید بدانید ۱۰۰ کالری اضافی در روز می‌تواند باعث افزایش وزن شما شود. یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای محدود کردن حجم وعده‌های غذایی در خانه، استفاده از بشقاب‌های شام کوچک‌تر است؛ بنابراین از این به بعد سعی کنید اندازه بشقاب‌های خود را به بزرگی همیشه انتخاب نکنید.

پیاده روی‌های طولانی
پیاده روی بعد از غذا، به کاهش وزن کمک و سطح گلوکز خون را کنترل می‌کند. علاوه بر این، پیاده روی می‌تواند به تسکین درد‌های بدن کمک کند. برای زنان میان سال پیاده روی بهترین روش برای کاهش وزن است و حتی آثار پیری را کاهش می‌دهد.

مکمل‌ها
مواد مغذی در بدن زنان، در طول فرایند زایمان از بین رفته است. به هر دلیلی، افزودن ویتامین به رژیم غذایی می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. اسید‌های چرب امگا ۳ مانند اسید‌های چرب موجود در روغن ماهی دارای مزایای قابل توجهی برای سلامتی از جمله بیماری‌های قلبی است. با افزایش سن، نیاز به کلسیم برای جلوگیری از پوکی استخوان بیشتر می‌شود. مکمل کلسیم به کاهش وزن کمک می‌کند.

۸ ساعت بخوابید
۶۱ درصد زنان یائسه دچار بی خوابی هستند. نوسانات هورمونی می‌تواند خواب را مختل و حتی فرد سحرخیز را به فردی که شب‌ها بیدار است تبدیل کند. این تغییرات در الگو‌های خواب منجر به میل شدید به مصرف غذا‌های حاوی کربوهیدرات بالا می‌شود.

منبع: روزنامه خراسان 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کاهش وزن اضافه وزن کاهش وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۰۷۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک عامل مهم ابتلا به یائسگی زودرس

تحقیقات اخیر نشان می‌دهد هرچه زنان در سنین پایین و زودتر به دیابت مبتلا شوند، ممکن است زودتر وارد یائسگی شوند. از آنجا که نرخ دیابت به طور پیوسته افزایش یافته است، هدف از این تحقیق این بود که پیامدهای طولانی‌مدت دیابت پیش از یائسگی بر سلامتِ باروری زنان بررسی شود. مطالعات روی بیش از ۱۱۰۰۰ زن نشان داد که: تشخیص دیابت نوع ۱ قبل از ۳۰ سالگی یا دیابت نوع ۲ بین ۳۰ تا ۳۹ سالگی، هر دو با شروع زودرس یائسگی ارتباط دارد. از طرفی تشخیص دیابت نوع ۲ بعد از ۴۰ سالگی، در مقایسه با زنانی که به دیابت مبتلا نیستند، با یائسگی دیررس مرتبط است.

ناگفته نماند که در این میان، محققان هیچ ارتباط معناداری بین دیابت در دوران بارداری (دیابت بارداری) و سن یائسگی پیدا نکردند.

دکتر وراتی مهرا، نویسنده این مطالعه از دانشگاه تورنتو، گفت: ما در طی این مطالعات، دریافتیم ارتباطی قطعی میان تشخیص زودهنگام دیابت و یائسگی زودرس [در مقایسه با افرادی که دیابت نداشتند] وجود دارد.

او گفت: امیدواریم نتیجه تحقیقات ما، شروعی باشد برای تحقیقات مفصل در این زمینه؛ تا بتوانیم اثرات طولانی‌مدت دیابت بر بدن انسان و سیستم تولید مثل را بهتر درک کنیم و تا حد ممکن از عوارض آن پیشگیری نماییم.

همزمانی دیابت و یائسگی

دیابت و یائسگی وقتی با یکدیگر همراه می‌شوند، می‌توانند تاثیرات مختلفی بر روی بدن داشته باشند که مهم‌ترین آنها «تغییر سطح قند خون» است. در این شرایط، پاسخی که سلول‌ها به ترشح هورمون انسولین می‌دهند، تحت تأثیر دو هورمون استروژن و پروژسترون قرار می‌گیرد. انسولین هورمونی است که برای دریافت و استفاده از قند خون توسط سلول‌ها ضروری است. با تغییر سطح هورمون‌های زنانه در دوران یائسگی، سطح قند خون هم دچار نوسان می‌شود. در این دوران ممکن است متوجه شوید که قند خونتان بیشتر از قبل تغییر می‌کند، ناگهان افت می‌کند یا ناگهان بالا می‌رود. درصورتی که میزان قند خون از کنترل خارج شود، ریسک بروز عوارض دیابت در شما بالا می‌رود.

یائسگی می‌تواند کنترل قند خون را دشوار کند، با این حال می‌توان این وضعیت را مدیریت کرد؛ کافیست یک سبک زندگی سالم را انتخاب کنید؛ برنامه‌ غذایی مغذی و روزانه ۳۰ دقیقه پیاده‌روی ساده علاوه بر کنترل دیابت، در کاهش عوارض یائسگی و ایجاد حس بهتر در شما نقش دارد.

در این بین‌، اندازه‌گیری مکرر قند خون و فشار خون را فراموش نکنید.

طبق گفته کارشناسان، نتایج حاصل از تحقیق فوق، به شواهد روبه‌رشد عوارضی که دیابت بر بدن انسان وارد می‌کند، افزوده شده است. یافته‌ها نشان می‌دهند زنانی که در سنین جوانی به دیابت مبتلا می‌شوند، بیشتر مستعد پیری تخمدان‌ و یائسگی زودرس هستند.

منبع: upi

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901426

دیگر خبرها

  • یازده ستاره تیم ملی ایران که زود خاموش شدند
  • آغاز برنامه‌های «تا صد سالگی باستانی پاریزی»
  • عکس| تقدیر اسطوره‌های وزنه‌برداری از معلمان
  • هیئت وزنه‌برداری استان همدان ۱۷ نشان به دست آورد
  • یک عامل مهم ابتلا به یائسگی زودرس
  • برای 20 سالگی درگذشت گل آقا
  • قصه درخشان کاپیتان تیم ملی 18 ساله شد
  • گزینه‌های خارجی هدایت تیم ملی بسکتبال
  • (ویدئو) جشن تولد ۴۱ سالگی افسانه پاکرو
  • عکس| استایل خاص نانسی عجرم در لس‌آنجلس