Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در آستانه آغاز سال تحصیلی تجهیزات مناسب ورزشی و بهداشتی تحویل نواحی و مناطق آموزش و پرورش شد تا در مدارس استان اردبیل توزیع شود.

به گزارش برنا از اردبیل، منصور صاحب ۲۲ شهریورماه در مراسم ارسال کاروان تجهیزات ورزشی و بهداشتی به مدارس استان اردبیل اظهار کرد: در حالی که 10 روز به آغاز سال تحصیلی باقیمانده در کنار آماده‌سازی مدارس برای شروع سال تحصیلی و انجام مراحل مختلف ثبت‌نام و توزیع کتب درسی، ما نیز در حوزه تربیت بدنی و سلامت سعی کردیم تا با تهیه امکانات و تجهیزات مناسب به مدارس در شروع سال تحصیلی کمک کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ارزش تجهیزات و امکانات خریداری شده در حوزه بهداشتی و ورزشی را بالغ بر یک میلیارد و 700 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: همه این اقلام و وسایل ساخت داخل کشورمان است و قطعا در جهت ارتقا سلامت، رفاه، پویایی و نشاط دانش‌آموزان در مدارس مورد استفاده قرار می‌گیرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح کرد: 21 خودرو این تجهیزات و امکانات را به 19 ناحیه و منطقه آموزش و پرورش منتقل می‌کنند که برای نواحی یک و دو اردبیل که 50 درصد دانش‌آموزان استان را شامل هستند، دو دستگاه خودرو شامل تجهیزات و امکانات ورزشی و بهداشتی در نظر گرفته شده است.

صاحب افزود: قرار است با اولویت مدارس محروم و روستایی توزیع این امکانات انجام شود تا شرایط مناسبی را در شروع سال تحصیلی در حوزه ورزش و بهداشت شاهد باشیم.

وی از ابلاغ دستورالعمل بهداشتی برای آغاز سال تحصیلی در مدارس به شکل ترکیبی اشاره کرد و ادامه داد: در قالب این دستورالعمل مدارس موظف شدند تا آغاز سال تحصیلی ایرادات خود را برطرف و نسبت به تدارک تجهیزات مورد نیاز حوزه بهداشتی اقدام کرده تا در شرایط کرونایی وضعیت مناسبی را در تحصیل حضوری دانش‌آموزان مهیا کنیم.

صاحب به واکسیناسیون معلمان و ارتقا ایمنی جامعه فرهنگیان اشاره کرد و گفت: در دوز اول 85 درصد فرهنگیان واکسینه شده‌اند و 45 درصد معلمان دوز واکسن را دریافت کرده و به سرعت کار واکسیناسیون فرهنگیان به اتمام خواهد رسید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: قطعا بدون داشتن کارت واکسن امکان حضور معلمان در سر کلاس‌ها و مدارس فراهم نخواهد آمد و انتظار داریم در هفته‌های‌ آینده معلمان با مراجعه به مراکز تجمیعی واکسیناسیون نسبت به دریافت دوز دوم واکسن اقدام کرده و به سرعت به این کار کمک کنند.

صاحب اضافه کرد: همکاران ما از ساعت هشت صبح تا 9 شب در مراکز تجمیعی، خانه‌های بهداشت و مراکز جامع سلامت کار واکسیناسیون را انجام می‌دهند و در هفته‌های آینده با افزایش ساعات کار مراکز واکسیناسیون سعی خواهیم کرد تا با اخذ مجوز از ستاد کرونا لغو تردد شبانه را نیز شاهد باشیم.

وی بیان کرد: افراد بالای 18 سال بدون ثبت‌نام در سامانه می‌توانند در واکسیناسیون عمومی شرکت کرده و کار واکسینه کردن دانشجویان نیز از چند روز پیش شروع شده و در یک مرکز اختصاصی این کار انجام می‌شود.

صاحب ادامه داد: در صورت نیاز از ظرفیت مدارس، سالن‌های ورزشی و مساجد نیز برای واکسیناسیون در محلات مختلف استفاده خواهیم کرد ولی در حال حاضر هفت مرکز تجمیعی در شهر اردبیل با تأمین نیروی ماهر کار واکسیناسیون را با سرعت انجام داده و قطعا تعداد مراکز واکسیناسیون روز به روز بیشتر خواهد شد.

وی به تأمین واکسن مورد نیاز به تعداد جمعیت استان اشاره کرد و گفت: عمده واکسن‌های تزریقی سینوفارم و برکت است و 30 هزار نفر در نوبت تزریق دوز دوم واکسن کره‌ای قرار دارند که امیدواریم با تأمین دوز دوم،‌ واکسیناسیون این افراد نیز انجام شود.

صاحب در ادامه سخنان خود اظهار کرد: به غیر از واکسن سینوفارم و برکت هیچ واکسن دیگری در استان استفاده نمی‌شود و شایعه خرید و فروش واکسن فایزر و مدرنا در استان صحت ندارد و دانشگاه علوم پزشکی تزریق آن را تأیید نمی‌کند.

وی تصریح کرد: وزارت بهداشت با ورود واکسن‌های تقلبی به ویژه از نوع فایزر، مدرنا و سایر واکسن‌ها در این حوزه جلوگیری کرده و سعی دارد تا با کیفیت‌ترین واکسن برای عموم مردم تأمین شود.

صاحب ایمنی سینوفارم و برکت را بسیار مناسب در کاهش فوتی‌ها و ابتلای کرونا اعلام کرد و افزود: به هیچ وجه شایعه تزریق واکسن سینوفارم نوع دوم که خاصیت چندانی ندارد، صحت نداشته و به هیچ وجه مورد تأیید نیست.

وی به افراد مبتلا به کرونا توصیه کرد تا بعد از گذراندن یک ماه اتمام قرنطینه و سلامتی کامل نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند و افرادی که دارو مصرف می‌کنند قبل از تزریق واکسن حتما با پزشک معالج مشورت لازم را داشته باشند.

صاحب خاطر نشان کرد: در حال حاضر 35.4 درصد متوسط تزریق دوز اول واکسن در کشور است که این رقم در استان اردبیل 37.7 دهم است که دو درصد بیشتر از میانگین کشوری می‌باشد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اردبیل اضافه کرد: افرادی که به پنی‌سیلین و سایر داروهای مصرفی حساسیت دارند، هیچ مشکلی در تزریق واکسن کرونا نداشته و تنها افرادی که داروهای خاص درمان روماتیسم و یا برخی بیماری‌های خاص را مصرف می‌کنند باید حتما از مشورت پزشکان در زمان تزریق واکسن استفاده کنند.

وی به صدور کارت هوشمند واکسیناسیون در کشور اشاره کرد و ادامه داد: افرادی که واکسن نزنند از دریافت خدمات عمومی بی‌بهره خواهند شد به طوری که به هیچ وجه بلیط هواپیما، اتوبوس، قطار و حتی بلیط کنسرت و شرکت در استادیوم‌ها و سایر مکان‌های تجمیعی برای آنها صادر نخواهد شد.

صاحب بیان کرد: انتظار می‌رود همه افراد جامعه در بحث واکسیناسیون مشارکت کرده و به تقویت ایمنی در جامعه کمک کنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اردبیل تربیت بدنی و سلامت آغاز سال تحصیلی آموزش و پرورش استان اردبیل تزریق واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۰۷۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا عرب علیدوستی، صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش موارد ابتلاء به سرخک در این شهرستان گفت: با توجه به نزدیکی استان کرمان به استان سیستان و بلوچستان و مرزهای جنوبی و شرقی، واکسن سرخک ۶ ماهگی به واکسیناسیون روتین کودکان اضافه شده است.

وی افزود: خانواده‌هایی که فرزند زیر پنج سال دارند و به هر دلیل واکسن سرخک را دریافت نکرده‌اند، تزریق آن را به تعویق انداخته‌اند یا حتی از دریافت آن مطمئن نیستند، باید به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی مراجعه و از واکسیناسیون فرزندشان اطمینان حاصل کنند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان رفسنجان با بیان اینکه بیماری سرخک سرایت‌پذیری بالایی دارد و واکسینه نکردن به‌موقع فرزندان، سلامت آنان را به خطر جدی می‌اندازد از شهروندان تقاضا کرده اهمیت واکسیناسیون فرزندان خود را جدی بگیرند و آن را به تعویق نیاندازند.

وی افزود: خانواده‌های رفسنجانی واکسیناسیون فرزندان خود علیه این بیماری را در ۱۲ و ۱۸ ماهگی با واکسن MMR انجام داده و در صورت مواجهه فرد بیمار و مشکوک به سرخک، جهت انجام نمونه‌گیری فوراً به مرکز خدمات جامع سلامت امام علی (ع) مراجعه کنند.

.

کد خبر 6094301

دیگر خبرها

  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • معلمان ورزشکار نشاط را به مدارس تزریق می کنند
  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای