Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-30@11:49:26 GMT

چرا «احمد مددی» باید از استقلال برکنار شود؟

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۰۸۰۲۹

چرا «احمد مددی» باید از استقلال برکنار شود؟

«استقلال به الهلال می‌بازد، اما خدا کند بد نبازد»، این جمله‌ای بود که قبل از دیدار نماینده ایران و عربستان از زبان هواداران، کارشناسان و پیشکسوتان فوتبال به ویژه استقلالی‌ها بار‌ها بر زبان آمد. پرسش این است که این ذهنیت از کجا نشات گرفته بود که بخش قابل توجهی از اهالی فوتبال این جمله را تکرار می‌کردند و اعتقاد داشتند استقلال برابر الهلال شکست خواهد خورد و شانس اندکی برای صعود به مرحله بعد دارد؟

شکست در جام حذفی و پریدن یک جام

آبی‌های ایران که فصل بیستم لیگ برتر را با حاشیه‌ها و نوسانی زیادی به پایان بردند امیدوار بودند پس از عبور از پرسپولیس در جام حذفی و رسیدن به فینال بتوانند عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دهند، اما شکست برابر فولاد رویای آن‌ها را بر باد داد تا شرایط به همان سختی بماند که در پایان لیگ برتر باقی مانده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اختلاف مددی و مجیدی و لطمه به استقلال

مدیرعامل و سرمربی استقلال در طول فصل بیستم لیگ برتر رابطه خوبی با هم نداشتند و فرهاد مجیدی بار‌ها از نحوه مدیریت احمد مددی انتقاد کرد. اختلاف نظر این دو آنقدر طول کشید و آنقدر عمیق شد که هر هواداری به آن پی برد و بزرگترین لطمه را به آبی پوشان زد. این کار تا جایی پیش رفت که مجیدی بدون توجه به باشگاه از طریق دوستانش پاداش‌های دندان گیر به خاطر برد‌ها به بازیکنانش پرداخت کرد.

آشتی به خاطر نقل و انتقالات یا ...

مدیرعامل و سرمربی استقلال، اما در طول فصل نقل و انتقالات رفتاری کاملا برعکس گذشته داشتند. این دو دور یک میز می‌نشستند و با بازیکنان جدید و آن‌هایی که قرارداد داشتند برای تمدید صحبت می‌کردند. حتی مددی و مجیدی برای نهایی کردن کار مهدی قایدی راهی امارات شدند و هر چند انتقال او را در ابتدا تکذیب کردند، اما وقتی فیلم حضور مهاجم آبی‌ها در تمرین الاهلی منتشر شد ناچار به تایید شدند. با «دوست» شدن مددی و مجیدی این پرسش مطرح شد که دلیل این اتفاق فصل نقل و انتقالات و جذب بازیکنان است یا انتقال قایدی به امارات؟

تدبیر مجیدی برای دیدار با الهلال

سرمربی استقلال برای این که بتواند کمبود‌های فنی تیمش را برطرف کند چند روز مانده به بازی با الهلال آبی‌ها را به امارات برد تا در فضایی آرام تمرینات خود را دنبال کنند. با وجود این که برخی بازیکنان تازه به جمع تیم اضافه شده بودند و هماهنگی کافی با سایرین نداشتنند، اما در اردوی امارات به شرایط بهتری رسیدند. این بهترین تدبیر فرهاد مجیدی برای نزدیک کردن بازیکنان قدیم و جدید استقلال بهم بود.

ضربه‌ای که استقلال از خودش خورد

آبی‌های ایران در حالی به مصاف الهلال رفتند که از نام و «ساز و برگ» حریف برای این دیدار ترسیده بودند. ترس از جذب بازیکنان چند میلیون دلاری و تیمی که با تبلیغات زیاد خودش را مدعی قهرمانی در آسیا معرفی کرد. شاید این پاسخ همان پرسشی باشد که استقلال را یک تیم بازنده می‌دانستند. اما وقتی سوت پایان بازی زده شد همه آن‌ها متوجه شدند الهلال را بی جهت بزرگ کرده بودند و ترس را بی مورد به جان خودشان انداختند تا ضربه را از درون بخورند نه از حریف عربستانی.

تیم‌های عربی از فوتبال ایران می‌ترسند

هر چند هم که تیم‌های عربی بازیکنان بزرگ دنیا را به خدمت بگیرند و بخواهند در آسیایی آقایی کنند باز هم دلیل نمی‌شود که از فوتبال ایران نترسند. این اتفاق بار‌ها ثابت شده و بازیکنان و مربیان رقیبان هم بر این نکته تاکید کرده اند که ایران یکی از قدرت‌های برتر آسیاست و بازی کردن با آن‌ها بسیار سخت است.

بررسی شرایط تیم‌های عربی که بازیکنان بزرگ دنیای فوتبال را هم جذب کردند نشان می‌دهد آن‌ها در اکثر دیدارهایشان برابر تیم‌های ایران شکست خورده اند. السد قطر با ژاوی هرناندز اسپانیایی چند بار مغلوب تیم‌های ایرانی شد؟ الهلال و دیگر تیم‌های عربستانی و تیم‌های اماراتی چند بار؟

با وجود این که باید تاکید کرد تجهیزات، تدارکات و امکانات همه این تیم‌ها حتی در برخی موارد بالاتر از استاندارد‌های دنیاست، اما در داخل زمین فوتبال ایران برتر از آنهاست. اما آنچه باعث باخت و ناکامی ایرانی‌ها می‌شود، اثرات منفی ناشی از فکر کردن به همین تجهیزات و امکانات و بازیکنان میلیون یورویی است. این را استقلال در اکثر دقایق بازی با الهلال ثابت کرد و نشان داد اگر از خودش لطمه و ضربه نمی‌خورد، الهلال نمی‌توانست نماینده ایران را شکست دهد.

چرا می‌گویند احمد مددی باید برود؟

بعد از شکست استقلال برابر الهلال اکثر هواداران و پیشکسوتان استقلال در اظهار نظر‌ها و پیام هایشان تاکید کردند که این تیم مشکل مدیریتی دارد و حمید سجادی باید فکری به حال مدیریت استقلال کند و یک مدیر قدرتمند را به جای احمد مددی انتخاب کند.

پرسش این است که چرا این عده معتقدند که احمدی مددی باید برود؟

مددی در طول حضورش در استقلال توانسته بخشی از بدهی‌های این باشگاه را بدهد، قرارداد تعدادی از بازیکنان را با کمک فرهاد مجیدی تمدید کرد، منابع مالی پرداخت مطالبات بازیکنان را فراهم کرد و تیم تحت مدیریت او فینالیست جام حذفی شد و در لیگ هم به عنوان سوم رسید. با این حال نظر اکثریت این است که او باید برود.

مدیرعامل به چه مواردی متهم است؟

مددی متهم است که در فصل نقل و انتقالات نتوانسته قرارداد چند بازیکن تاثیرگذار را مدیریت کند تا آبی‌ها بدون این بازیکنان به مصاف الهلال بروند و بازنده شوند. مسعود ریگی و فرشید اسماعیلی از جمله مهمترین آنهاست. مدیرعامل استقلال متهم است که در انتقال مهدی قایدی به الاهلی امارات صداقت و شفافیت لازم را با هواداران و کادر فنی نداشته و با وجود این که در جریان انتقال این بازیکن بوده، اما آن‌ها را انکار کرده است!

احمد مددی متهم است که رابطه خوبی با کادر فنی نداشته و نتوانسته شرایط و آرامش لازم برای تمرکز روی مسائل فنی را برای فرهاد مجیدی فراهم کند تا سرمربی آبی‌ها خودش وارد عمل شده و مشکلات تیم را حل کند. مددی، اما همه این اتهامات را رد می‌کند و از زبان معاونش می‌گوید که همه چیز درست انجام شده است.

مجیدی هم در شکست مقصر است

همین تناقض‌ها و اختلاف نظر‌هایی که در این موارد وجود دارد عاملی شده است که همه بگویند مددی باید برود و سجادی باید یک مدیر قوی برای استقلال انتخاب کند تا فصل آینده اتفاقات تلخ فصل قبل تکرار نشود و آبی‌های تهران به آرامش برسند. شکست برابر الهلال این خواسته را تشدید کرد، اما همه تقصیر‌های شکست گردن مددی نیست و فرهاد مجیدی هم به اندازه‌ای که نتوانست تیمش را از نظر روانی برای نترسیدن از الهلال آماده کند مقصر است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: استقلال فرهاد مجیدی احمد مددی نقل و انتقالات فرهاد مجیدی احمد مددی باید برود تیم ها آبی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۰۸۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمید مطهری: گل‌محمدی فنی‌ترین مربی است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ حمید مطهری در نشست خبری قبل از بازی با استقلال تهران، اظهار داشت: ما به حمایت هواداران نیاز داریم. طرفداران‌ و تیم همه باید یکدل و همدل باشیم و نشان بدهیم روی سکو و داخل زمین به معنای واقعی یک تیم هستیم. استقلال تیم قابل احترامی است. اگر بتوانیم حمایت و احساسات را با کیفیت فنی ترکیب کنیم، تیم فوق العاده‌ای خواهیم بود. از آقای زنوزی تشکر می‌کنم. این تیم را همه جوره حمایت می‌کنند. همه به صورت یک تیم و همدل مثل سربازهای جنگجو برای تراکتور می‌جنگیم. امیدوارم فردا یک روز خیلی خوب برایمان باشد و هواداران را با دل شاد راهی خانه‌هایشان کنیم.

وی در خصوص برنامه‌های تراکتور برای بازی فردا، گفت: پنجمین روز است که به تبریز آمده‌ام. قبل از بازی با ذوب آهن حداکثر تلاش را انجام دادیم تا تیم از نظر روحی و ذهنی به شرایط خوب بازگردد. باتوجه به نتایج هفته‌های اخیر، تراکتور از نظر روحی شرایط خوبی نداشت که با مدنظر قراردادن محدودیت زمانی از نظر تعداد جلسات تمرینی، سعی کردیم تیم را از نظر فنی و ذهنی آماده یک بازی بزرگ کنیم.

مطهری با تأکید بر اینکه تراکتور تیم با اصالت و بزرگی است، عنوان کرد: استقلال تیم با انگیزه‌ای بوده و در صدر جدول برای کسب عنوان قهرمانی تلاش می‌کند؛ اما نباید فراموش کنیم، ما هم همواره تیم خیلی بزرگی هستیم.

مربی تراکتور در خصوص حساسیت بازی با استقلال و مسئولیتی که بر عهده گرفته است، بیان کرد: من در کنفرانس خبری قبلی هم گفتم. صادقانه آمده‌ام کار کنم و دنبال پست و مقام نیستم. وضعیت سختی بود، شاید خیلی‌ها در آن شرایط قبول مسئولیت نمی‌کردند. از بازیکنان و مدیران تیم‌هایی قبلاً کار کرده‌ام بپرسید. همواره در نهایت تعهد کار را جلو برده‌ام. در حال حاضر مسئولیت فنی تیم را عهده‌دار هستم و کار کردن در تراکتور برایم افتخار است. به عنوان کادر حرفه‌ای کار خودمان را پیش می‌بریم. همیشه به هواداران احترام می‌گذاریم. بازی قبلی در رختکن گفتم شما بجنگید و تلاش کنید، هوادار هم پشت‌تان می‌آیند؛ البته اصلاً نمی‌دانستم آن صحبت‌هایم ضبط می‌شود. ما باید ارتباط خوبی با هواداران داشته و به معنی واقعی یک تیم باشیم تا در نهایت تراکتور نتیجه بگیرد.

مطهری در پاسخ به این سوال که با تفکر خودتان پیش می‌روید یا نکات فنی از سوی آقای گل‌محمدی به شما منتقل می‌شود؟ بیان کرد: آقای گل‌محمدی عزیز بنده، مربی بزرگ و فنی‌ترین مربی است. من همیشه هر جا بودم با ایشان ارتباط داشتم و اکنون نیز در ارتباط هستیم، ولی الان مسئولیت فنی تیم با من است.

وی درباره ضعف تراکتور روی ضربات ایستگاهی، گفت: نهایت تلاش را انجام می‌دهیم تا از این ناحیه ضربه نخوریم؛ البته کمی موضوع زمان‌بر است. استقلال روی ضربات ایستگاهی تیم خوبی بوده و در جلسه فنی و تمرینات تلاش می‌کنیم تا از این نقطه، آسیب نخوریم. همه تیم‌ها نقاط ضعف و قوت دارند و سعی می‌کنیم نقاط ضعف را به حداقل رسانده و نقاط قوت را تقویت کنیم.

مربی تراکتور در خصوص محرومان و مصدومان تراکتور برای دیدار با استقلال، توضیح داد: بعد از بازی با ذوب آهن ریکاوری خوبی داشتیم و توانستیم انرژی بازیکنان را بازسازی کنیم. مصدومیت یکی از بازیکنان 50 – 50 بوده و وضعیت او عصر امروز مشخص می‌شود.

وی در خصوص نقش دیدار تراکتور و استقلال در تعیین قهرمان امسال، بیان کرد: تراکتور تیم بزرگی بوده و برای حیثیت و آبروی خودمان می‌جنگیم و نگاهی به جدول نداریم. ملوان پشت سرمان در جدول قرار دارد و با تمام انرژی می‌خواهیم در این بازی برای کسب پیروزی تلاش کنیم.

مطهری در رابطه با نبود برخی بازیکنان استقلال در مصاف با تراکتور، بیان کرد: برخی از این بازیکنان در هفته‌های گذشته هم نبودند. این نفرات همچون آقای سید حسینی، بازیکنان بزرگ و قابل احترامی هستند. ما آنان را آنالیز کرده‌ایم و تمرکزمان روی تیم خودمان است. استقلال نفرات جایگزین خوبی دارد و سعی می‌کنیم بهترین نمایش تراکتور را داشته باشیم.

وی در رابطه با نتایج تراکتور مقابل تیم‌های مدعی و همچنین سبک بازی استقلال، گفت: من روزی که آمدم از آقای خمز و کادرشان تشکر کردم. با گذشته کاری نداریم و رو به جلو نگاه می‌کنیم. سبک‌های مختلفی در فوتبال وجود دارد و من به عنوان مربی به تمامی سبک‌ها احترام می‌گذارم. فوتبال تخریبی و دفاعی یک نوع سبک بازی بوده و به من مربوط نیست. استقلال تیم قابل احترام بوده و سعی می‌کنیم بهترین نتیجه را کسب کنیم تا دل هواداران را شاد کنیم.

مطهری در خصوص سبک بازی تراکتور و صحبت‌های سرمربی ذوب‌آهن مبنی بر رو آوردن تراکتور به بازی مستقیم، گفت: مالکیت توپ ما مقابل ذوب‌آهن خیلی بیشتر از حریف بود و فوتبال کلاسیک ارایه دادیم. برخی روزها برد برای تیم حیاتی است و مجبور می‌شویم از فلسفه‌مان دور شده و به دنبال آیتم‌های دیگر باشیم. ما در بازی با ذوب‌آهن به اجبار از این سبک استفاده کردیم و جواب داد. با تغییر مربی، تغییر سبک رخ می‌دهد و در دیدار با ذوب‌آهن می‌خواستیم تیم غیرقابل پیش‌بینی باشیم و نتیجه داد و توانستیم برنده شویم.

وی در رابطه با اولویتش از نظر فنی و سورپرایزهایش برای بازی فردا، بیان کرد: تا فردا صبر کنید. امیدوارم بهترین اتفاقات رخ دهد. همواره از سوالات فنی استقبال می‌کنم و بعد از بازی در خصوص موضوعات فنی پاسخ خواهم داد.

وی در رابطه با میزان آمادگی حسین ‌پورحمیدی برای بازی فردا، گفت: میزان آمادگی پورحمیدی در بازی با ذوب‌آهن مشخص بود. او دروازه‌بان بزرگی است و در تیم ملی هم حضور داشت. او با عملکردش این موضوع را اثبات کرد. دوست دارم هواداران تیم را حمایت کرده و یکدل باشیم. اینکه هواداران روی سکو با تیم همدل باشند، خیلی مهم بوده و برای شادی آنان تمام تلاش‌مان را به‌کار می‌گیریم. بازیکنان از هواداران انرژی می‌گیرند؛ چرا که تیم متعلق به آنان بوده و سعی می‌کنیم پیروز شده و آن را به هواداران تقدیم کنیم. ما به عنوان افراد حرفه‌ای تلاش می‌کنیم کارمان را انجام داده و هواداران را خوشحال کنیم.

مطهری در خصوص نوع قراردادش با تراکتور، گفت: من به عنوان مسئول فنی تیم مسئولیت پذیرفته‌ام. خیلی از عناوین همچون سرمربی و مربی، مهم نیست. شما من را نفر آخر تیم بدانید. من برای کمک به تراکتور آمده‌ام. نمی‌دانم دنبال چه موضوعی هستید. اینکه سرمربی می‌آید یا نه، از مدیریت باشگاه بپرسید. من یک خدمتگزار در تراکتور هستم و نهایت تلاش را انجام می‌دهم؛ فرقی ندارد نفر اول باشم یا صدم.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901398

دیگر خبرها

  • حمید مطهری: گل‌محمدی فنی‌ترین مربی است
  • ورود نماینده هلدینگ خلیج فارس به باشگاه استقلال
  • ۱۵ درصد از مطالبات بازیکنان استقلال پرداخت شد
  • با ورود هلدینگ خلیج فارس؛ اختیارات خطیر در استقلال محدود شد
  • اختیارات «خطیر» در استقلال محدود شد؛ نماینده هلدینگ همه کاره شد
  • استقلالی‌ها پولدار شدند
  • تصمیم مهم مالک جدید در خصوص علی خطیر |‌ باد به پرچم نکونام می‌وزد
  • اختیارات «خطیر» در استقلال محدود شد/ نماینده هلدینگ همه کاره شد
  • فرزاد مجیدی: فرهاد جذاب‌ترین گزینه ایران و امارات است
  • بازگشت احمد شهریاری به استقلال