Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-02@14:41:57 GMT

سیاست‌هایی که باعث خلق فقر می‌شود را باید اصلاح کرد

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۰۹۹۲۳

سیاست‌هایی که باعث خلق فقر می‌شود را باید اصلاح کرد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در حوزه اقتصادی، سیاست‌های کلانی که خلق فقر می‌کنند را باید اصلاح کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «حجت الله عبدالملکی» در آئین معارفه و تکریم معاونین امور اقتصادی و فرهنگی اجتماعی این وزارتخانه اظهار کرد: بر همه مجموعه‌ها، شرکت‌ها، هلدینگ‌ها و بنگاه‌های اقتصادی وابسته، نظارت اساسی و عملیاتی خواهیم داشت و همه زیرمجموعه‌ها مکلف هستند با معاونت اقتصادی همراهی و همکاری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سامانه‌های اطلاعاتی و نظارتی خوبی ایجاد شده که باید تقویت و تکمیل شوند، معاونت اقتصادی هم باید به ارتقای بهره‌وری و سودآوری در این مجموعه‌ها کمک کند، ضمن اینکه این معاونت باید در ارتقا سودآوری مجموعه‌ها سهم داشته باشد و انتظار داریم به لحاظ سیستم‌های مدیریتی مجموعه‌های ما در مرز دانش قرار گیرند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر همکاری زیرمجموعه‌های این وزارت با معاونت امور اقتصادی گفت: برای اجرای نظامات مدیریتی در مجموعه‌های وابسته مثل هلدینگ ها و شرکت‌ها یک نهاد حاکمیتی بالادست نیاز است که معاونت اقتصادی این کارها را انجام خواهد داد و تمام مجموعه‌ها و زیر مجموعه شرکت‌ها و هلدینگ‌ها موظف هستند که در این زمینه با معاونت اقتصادی وزارتخانه همکاری و هماهنگی کامل داشته باشند، البته این ورود قطعاً حاکمیتی و مدیریتی است و به معنای عزل و نصب نخواهد بود.

عبدالملکی ادامه داد: نظارت بر قواعد حقوق و دستمزد در این مجموعه‌ها اجرا شده است نیز باید کامل‌تر شود از این رو برای اصلاح نظامات مدیریتی و حاکمیتی از همه ظرفیت‌های داخل و خارج باید استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه نتیجه و ثمره کار باید به خود مردم برسد، گفت: این وزارت خانه جایی است که همیشه افرادی از سنخ مردم در آن خدمت کرده اند، لذا باید در دست مدیرانی باشد که به مردم، مردم گرایی و مردمداری اعتقاد دارند، همچنانکه تا الان نیز اینگونه بوده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: اگرچه این وزارتخانه، اقتصادی نیز هست اما درصدد هستیم بخش فرهنگی و اجتماعی آن را نیز ارتقا دهیم.

عبدالملکی افزود: با توجه به اینکه بسیاری از موضوعات رفاهی، مسکن کارگران، بازنشستگان، اشتغال و… در حوزه فعالیت این وزارتخانه قرار می‌گیرد باید در حوزه فرهنگی نیز اقدامات اساسی انجام داد چرا که فرهنگ عمومی، فرهنگ انقلابی و فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی به طور ویژه باید مورد توجه قرار گیرد و مخاطب ما همه مردم ایران هستند.

به گفته وی، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، بیشترین سطح تماس و ارتباط را با مردم دارد از همین رو باید به حوزه فرهنگ عمومی توجه لازم صورت گیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در همین زمینه به ارتقای فرهنگ سلامت نیز اشاره کرد و گفت: بیشتر از موضوع درمان باید به فرهنگ سلامت بپردازیم، قطعاً اگر برای فرهنگ تغذیه، ورزش و تندرستی سرمایه‌گذاری کرده بودیم بسیاری از بیماری‌ها کاهش می‌یافت.

عبدالملکی با بیان اینکه باید به فرهنگ انصاف توجه کرد گفت: چرا باید در معدنی که به قول مالکان و بهره‌برداران آن، سالانه ۹۰۰ میلیارد تومان سود خالص دارد، حمام برای کارگران آن وجود نداشته باشد؟

وی تصریح کرد: این مؤلفه‌های اصلی و اساسی است که تمدن ساز است و در دین مبین اسلام هم آمده و باعث پیشرفت بشر در طول تاریخ شده و بزرگان دین هم آن را ترویج کرده‌اند.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه موضوعات مختلفی در حوزه‌های فرهنگی وجود دارد، گفت: ظرفیت‌های بسیار خوبی در این حوزه‌ها داریم، با استفاده از شبکه سازمانی خود در وزارتخانه می‌توانیم در این زمینه به خوبی عمل کنیم.

عبدالملکی افزود: مجموعه‌های بسیاری از جمله صدا و سیما، رسانه‌ها، دانشگاه‌ها، روحانیت و مبلغان در سراسر کشور وجود دارند که می‌توانند پیام رسان فرهنگ و ترویج کننده آن باشند.

وی تصریح کرد: در حوزه اجتماعی هم ۲ مبحث مسکن و ورزش کارگری برای ما بسیار کلیدی است؛ تفاهم نامه‌ای با وزارت مسکن و شهرسازی برای ساخت ۲۰۰ هزار مسکن کارگری امضا شده که ما هم این تفاهم نامه را با طرح جهش در تولید مسکن ترکیب کرده‌ایم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: باید موضوع مسکن کارگران، افراد دارای معلولیت و به طور کلی همه کسانی که جامعه مخاطب ما هستند را تسهیل کنیم همچنین باید فرهنگ عمومی در حوزه ورزش برای ذینفعان، مخاطبان، کارگران، بازنشستگان و افراد دارای معلولیت که در پارالمپیک خوش درخشیدند مورد توجه ویژه قرار گیرد.

عبدالملکی به موضوع مسئولیت اجتماعی شرکت‌های وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز پرداخت و گفت: مسئولیت‌های اجتماعی را نظام مند خواهیم کرد، بخشی از مخارج شرکت‌ها در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی باید در صندوقی مجتمع شود.

وی در خصوص وظایف معاونت امور اقتصادی وزارتخانه نیز تاکید کرد: وظیفه این معاونت صرفاً حوزه شرکت‌ها و هلدینگ‌ها نیست و به موضوعات مربوط به حوزه رفاه نیز باید بپردازد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در بحث بنگاه داری نیز انتظار می‌رود این معاونت بر تمام زیر مجموعه‌های اقتصادی تا پایین‌ترین سطوح شرکت‌ها و هلدینگ ها اشراف داشته باشد.

عبدالملکی افزود: همه زیر مجموعه‌های صندوق بازنشستگی و هلدینگ‌های مرتبط با آنها باید بر اساس نظام مدیریتی و حاکمیت سلسله مراتبی عمل کنند.

به گفته وی، در حوزه علم و فناوری، هسته‌ای و علوم فضایی در مرز یا نزدیک به مرز دنیا هستیم نباید در شرکت‌داری و بنگاهداری، با دانش‌های روز فرسنگ‌ها فاصله داشته باشیم.

کد خبر 522045

منبع: ایمنا

کلیدواژه: فقر خلق فقر خط فقر فقرزدايي خط فقر امروز وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق کار و رفاه اجتماعی معاونت اقتصادی هلدینگ ها وزیر تعاون مجموعه ها شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۰۹۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس دوازدهم به وضعیت معیشتی و مشکلات اقتصادی رسیدگی کند

به گزارش خبرگزاری مهر، پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

«فضل‌الله رنجبر» از حوزه انتخابیه خدابنده به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» در دور دوم انتخابات پیوست. متن گفت‌وگوی وی با خبرگزاری مهر را در ادامه می‌خوانید:

در مجلس آینده تقسیم بندی حزبی و سیاسی را چگونه پیش بینی می‌کنید؟

- شناختی از ترکیب منتخبین فعلی ندارم و نگاهم صرفاً خدمت به مردم است.

مهم‌ترین موضوعی که با توجه به حوزه تخصصی شما باید بیشتر در مجلس آینده مورد توجه قرار بگیرد، چیست؟

در مجلس دوازدهم وضعیت معیشتی و مشکلات اقتصادی به ویژه اشتغال، تورم و مبارزه با فقر و آسیب اجتماعی باید مورد توجه قرار گیرد.

اولویت شما در مجلس آینده برای حضور در کدام کمیسیون خواهد بود؟

کمیسیون عمران و یا امنیت ملی و سیاست خارجی

مهمترین چالش استان خود را چه می‌دانید و برای حل آنچه راه‌کاری دارید؟

نرخ بالای فلاکت، مشکل بیکاری و تورم و آسیب‌های اجتماعی / ‏‬ بهترین راهکار برای حل این مشکلات هم افزایی بین مجمع نمایندگان استان کرمانشاه و تاثیرگزاران در استان است که باید برای جذب و تسهیل سرمایه گذاری در استان و بهبود فضای کسب و کار در کنار امنیت سرمایه گزاری و کاهش هزینه‌های تولید و حجم واسطه‌ها انجام شود و همچنین بهبود سیستم توزیع و نظارت از ذیگر لازمه‌های در کرمانشاه است.

استفاده از ظرفیت‌های خوب در استان کرمانشاه در زمینه اقتصاد مرز، گردشگری، و کشاورزی باید به طور ویژه در دستور کار قرار گیرد.

کرمانشاه برای برون رفت از مشکلات نیاز به یک نگاه ویژه ملی از سوی دولتمردان مرکز دارد؛ نمایندگان باید تلاش کنند تا این نگاه ویژه ملی به استانی که به فرمایش مقام معظم رهبری سینه ستبر ایران اسلامی نامیدند، ایجاد شود.

برای آسیب‌های اجتماعی بهرتین راهکار بر اساس تجربه کاری ام تلاش برای ردیف اعتباری ویژه و اختصاصی در قانون بودجه سالیانه کشور است؛ همچنین استفاده از ظرفیت‌های گروه‌های مردمی و جهادی و ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد و نیروهای متخصص حوزه فرهنگی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی در جهت اجرای طرح‌های مناسب در محلات جامعه هدف است.

کد خبر 6081582

دیگر خبرها

  • اتاق فکر سیاست‌های اقتصادی با حضور بخش خصوصی تشکیل شود
  • دور دوم انتخابات بسیار تعیین‌کننده است/ لزوم اصلاح ساختار بودجه
  • با گذشت دو سال از ابلاغ سیاست‌های تأمین اجتماعی خبری از اجرایی شدنشان نیست
  • مجلس دوازدهم به وضعیت معیشتی و مشکلات اقتصادی رسیدگی کند
  • پیشنهاد اصلاح موادی از قانون کار برای حمایت از کارگران
  • اصلاح قانون کار امنیت شغلی کارگران، بزودی
  • کاهش ۹ درصدی حوادث ناشی از کار در کشور
  • مرتضوی: اصلاح قانون کار و دائمی شدن قرارداد کارگران در نوبت رسیدگی هیات دولت
  • احساس امنیت، پایداری واحدهای اقتصادی را به‌دنبال دارد
  • فعالیت اقتصادی ۲۴۰ هزار بیمه شده کارگری در سیستان وبلوچستان