Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-29@10:32:45 GMT

ده کشور پر بازدید جهان

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۱۰۲۳۴

ده کشور پر بازدید جهان

در این مقاله به معرفی ده کشور برتر در زمینه جذب گردشگر و پربازدید تا سال 2019 می پردازیم.

بنابر اطلاعاتی که با عنوان گزارش سالانه از سمت سازمان جهانی گردشگری منتشر می شود، رشدی 7 درصدی در ده سال گذشته نسبت به سفرهای توریستی اندازه گیری شده است. سهم قاره اروپا در این اندازه گیری 51% می باشد. این در حالیست که در جایگاه دوم قاره آسیا و اقیانوسیه با 24% به چشم میخورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میزان درآمد اقتصادی حاصل از سفرهای توریستی حدودا 1430 میلیارد دلار بوده است که سهم اعظم آن بین قاره های اروپا، آسیا و اقیانوسیه و آمریکا تقسیم میشود.

 ده کشور برتر در زمینه سفرهای توریستی

در بین قاره های اعلام شده برخی از کشورها به دلیل جاذبه های مختلفی که دارند، نسبت به سایر کشورها نرخ بالاتری از سفرهای توریستی را جذب می کنند. در این لیست به ده کشور در این زمینه پرداخته شده است.

10-بریتانیای کبیر: 36 میلیون بازدید کننده

چای های عصرگاهی، لهجه منحصر به فرد و همچنین جاذبه های مختلف گردشگری، بریتانیا را به یک نماد ظرافت در صنعت گردشگری تبدیل کرده است. از کشورهای ولز و اسکاتلند گرفته تا کشور ایرلند شمالی، تماما با محیط های تاریخی و آثار باستانی متعددی مزین شده اند.

به عنوان مثال کشور اسکاتلند از طبیعت بکر و وحشی بهره می برد و سراسر این کشور پر از دژها و قلعه هاییست که زمانی محل جنگ های متعددی بوده است. کشور انگلیس نیز از جاذبه های مختلفی چون کاخ باکینگهام و استون هنج بهره می برد که محلی برای دلباختگان آثار باستانی به شمار می رود.

9-آلمان: 39.5 میلیون بازدید کننده

ممکن است اولین چیزی که با شنیدن نام آلمان به ذهن ما خطور کند وقایع جنگ جهانی و نازی ها باشد اما این کشور مهد بسیاری از متفکران، مخترعان و سازندگانی است که عصر جدید را پایه گذاری کرده اند. از موزه های خودرو مختلف موجود در این کشور گرفته تا معماری های امروزی می توان ردپای فرهنگ این کشور را مشاهده کرد.

در صورتی که با نگاه عمیق تر به این کشور نگاه کنید می توانید با عبور از مناطق شهری برلین، مونیخ و هامبورگ، به مناطق روستایی نشین این کشور نگاهی بیاندازید.

8-تایلند: 39.7 میلیون بازدید کننده

کشور تایلند علاوه بر سواحل بسیار زیبایی که در این کشور وجود دارد، از معبدهای نورانی که ریشه در باستان و سنت بودایی این کشور دارد نیز بهره می برد. علاوه بر نماهای باستانی، وجود غارها، آبشارها و مزرعه های شالی کاری و تپه های قد و نیم قد از مناظر تماشایی این کشور به حساب می آید.

سواحل این کشور نیز بسیار تماشایی و دیدنی است. وجود هزاران جزیره ریز و درشت و همچنین داشتن نهنگ و وال های در حال شنا میتواند منظره های خاطره انگیزی را ایجاد کنند. به تمامی این مراحل، ماساژهای ساحلی و آرامش بخش را هم اضافه کنید تا لذت کامل را از سفر به این کشور ببرید.

7-مکزیک: 45 میلیون بازدید کننده

زمانی که نامی از کشور مکزیک برده می شود، ناخداگاه یاد تمدن مایاها و شیوه ساخت و ساز مرموز معابدشان میافتیم. علاوه بر این جو شاد موجود در خیابان های این کشور و پایکوبی در خیابان های این کشور زبانزد است. همچنین، وجود جنگل های متنوع ، آتشفشان، کویر و ساحل این کشور، طبیعت نامحدود مکزیک را به محلی برای گشت و گذار و پیاده روی تبدیل می کند.

6-ترکیه: 51 میلیون بازدید کننده

کشور پرشور ترکیه با توجه حضور تمدن عثمانی در این کشور، از مناطق باستانی آفتاب خورده متعددی بهره مند است. این کشور که گاها توسط رومی ها، بیزانس ها و عثمانی ها اداره می شد از استانبول گرفته تا حاشیه دریای مدیترانه داستانی مختص به خود را دارد.

در این کشور وجود صخره های بلند می تواند نمایی اعجاب انگیز را برای بازدید ایجاد کند، کشتزارهای زیتون، سواحل دیدنی و همچنین بناهای تاریخی این کشور باعث حضور گردشگران بیشماری طی سال ها می شود. علاوه بر این موارد وجود بازارهای جهانی و آداب و رسوم مردم این کشور نیز یکی دیگر از دلایل جذب گردشگر به شمار می رود. از سوغاتی ها و غذاهای این کشور نیز نمیتوان صحبت به میان نیاورد؛ کباب های لذیذ و باقلوا های مختص این کشور می تواند دهن هر توریستی را آب بیاندازد.

5- ایتالیا: 65 میلیون بازدید کننده

زمانی که حرف از هنر به زبان میاید مطمئنا اولین کشوری که ذهن به سمت آن می رود ایتالیاست. متاثر از معماری بیزانسی ها، مجسمه حضرت داوود مایکل آنجلو و نقاشی های داوینچی ، این کشور میتواند همه قشر از علاقه مندان به تاریخ و تمدن را به خود جذب کند. بعد از بازدید از مناظری چون کولوسئوم و یا برج کج پیزا می توان برای تجربه مزه واقعی پیتزا به رستوران های واقع در خیابان های این کشور مراجعه کرد.

4-چین: 66 میلیون بازدید کننده

کشور چین اگرچه جمعیت بسیار بالایی دارد اما در عین حال سالانه میزبان گردشگران بسیاری نیز هست. دیوار بزرگ چین، واقع در این کشور به عنوان اصلی ترین محل بازدید گردشگران شمرده می شود. علاوه بر این موارد کاخ های قدیمی و موزه های متنوعی که در این کشور وجود دارد و همچنین ساختار خانه های این کشور و در عین حال پوشش مدرن شهری می تواند مقصد بسیاری از گردشگران از سراسر دنیا باشد.

این کشور علاوه بر تمامی موارد اعلام شده، از طبیعتی بسیار بی نظیر بهره می برد. رودخانه یانگشو، صحراها و دریاچه چینگ های وهمچنین لشگر سفالین از مناطقی هستند که میتوان از آنها دیدن نمود.

3-آمریکا: 79 میلیون بازدید کننده

کشور آمریکا همیشه یکی از اصلی ترین مقاصد برای گردشگری به حساب می آید. شهرهای مدرنی همانند نیویورک ، لس انجلس، لاس وگاس میتوانند مناطق مناسبی جهت گشت و گذار و خرید باشند.

 همچنین مناطق دیدنی مانند گرند کنیون، آسمان خراش امپایر استیت، کوه راشمور، مجسمه آزادی و یا سواحل دیدنی این کشور باعث می شود تا گردشگران از اقصی نقاط جهان برای مشاهده این جاذبه های گردشگری به این کشور سفر کنند.

2-اسپانیا: 84 میلیون بازدید کننده

مناطق دیدنی اسپانیا بسیار زیاد است اما در طی این مقاله تنها به چند مورد از این جاذبه های گردشگری اکتفا می کنیم. در صورتی که گردشگر مشتاق بازدید از آثار باستانی باشد می تواند به قصر الحمرا در گرانادا مراجعه کند و یا به بیلبائو رفته و از موزه گوگنهایم بازدید کند.

اماکن عمومی های زیبا و مشهور اسپانیا نظیر میدان پلازا مایور شهر مادرید، پارک پارک گوئل در بارسلون نیز میعادگاه بسیاری از توریستهای جهان است. سواحل آندالوسیا نیز مکان بسیار مناسبی از جهت قایق رانی، استراحت و آب تنی در این کشور می باشد که می توان از آنها بازدید کرد.

1-فرانسه:89 میلیون بازدید کننده

کشور فرانسه در صدر این لیست قرار میگیرد. این کشور در سال 2019 حدودا 89 میلیون نفر بازدید کننده و گردشگر داشته است. روستاهای جذاب و شهرهای رومانتیک این کشور به همراه قلعه های مشهوری چون ویلاندری و شنون سو می تواند دل هر گردشگری را در کسری از ثانیه ببرد.

برج ایفل نیز که نماد اصلی کشور فرانسه است و همچنین کلیسای نوتردام پاریس به همراه تجربه یک لیوان قهوه می تواند شبی بسیار دل انگیز را برای گردشگران ثبت کند. از موزه لوور پاریس هم نباید غافل شد! این موزه که گنجینه بی نظیر از آثار تاریخی و هنری جهان است، می تواند فرهنگ و تمدن کشورهای مختلف را به صورت یک جا به مخاطب منتقل کند.

درصورتی که میخواهید راجع به مناطق گردشگری سایر کشورها اطلاعات بیشتری کسب کنید، می توانید برای مطالعه مقالات این چنینی به وبسایت https://cartesabz.net/ مراجعه کرده و مقالات راجع به مناطق و جاذبه های گردشگری سایر کشورها را مطالعه کنید.

کد خبر 1554726

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سفرهای توریستی بهره می برد ده کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۰۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین مسجد اسلام گسترش می‌یابد

محمد بن سلمان ـ ولیعهد عربستان ـ از توسعه مسجد تاریخی «قُبا» در شهر مدینه، از زمان تأسیس آن در سال اول هجری، خبر داد.

غنی‌سازی تجربه‌های مذهبی و فرهنگی برای زائران و بهبود کیفیت زندگی تحت چشم‌انداز ۲۰۳۰ از جمله محورهای این پروژه اعلام شده است.

این پروژه، مسجد قبا را به همراه ۵۷ مکان تاریخی دیگر گسترش می‌دهد. این امر ارتباط بین این بناهای دیدنی و سایر مکان‌های میراثی را افزایش می‌دهد و یک نقطه تاریخی ایجاد می‌کند که بناهای تاریخی را به نمایش می‌گذارد.

برای این طرح، بودجه یک میلیارد دلاری در نظر گرفته شده و پس از پایان پروژه ظرفیت مسجد قبا به ۶۶ هزار نفر می‌رسد و مساحت آن نیز بالغ بر ۷۲ هزار متر خواهد بود که به بیانی دیگر ۱۰ برابر مساحت کنونی مسجد است.

مسجد قبا نخستین مسجد جهان اسلام است که در بیرون شهر مدینه قرار دارد و در روایت‌ها آمده است که نخستین سنگ‌های بنای آن توسط حضرت محمد (ص) پس از مهاجرت از مکه به مدینه گذاشته شد.

مقام‌های عربستان سعودی در راستای «راهبرد گردشگری کشور»، ‌توسعه چندین پروژه مختلف را آغاز کرده‌اند که از جمله آن‌ها به پروژه «نئوم» ‌(NEOM) می‌توان اشاره کرد که یک کلان‌شهر با بودجه ۵۰۰ میلیارد دلار است. مقام‌های این کشور امیدوارند «نئوم» و دیگر ابرپروژه‌های آنها به قطب گردشگری جهانی تبدیل شود.

گردشگری در واقع ستون «چشم‌انداز ۲۰۳۰» عربستان است که طرحی بلندپروازانه برای مدرن کردن و تنوع بخشیدن به اقتصاد عربستان و کاهش وابستگی آن به نفت به شمار می‌آید، که توسط محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در سال ۲۰۱۶ از آن رونمایی شد. هدف از این طرح، تغییر وضعیت پادشاهی نفتی با سابقه نه چندان مناسب در حوزه حقوق بشر به یک مقصد توریستی سطح بالاست.

بر اساس اعلام سازمان جهانی گردشگری، عربستان سعودی در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال ۲۰۱۹ افزایش ۵۶ درصدی در تعداد گردشگران ورودی را ثبت کرد. گزارش این سازمان همچنین حاکی از آن است که این کشور در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال ۲۰۱۹ به نرخ قابل توجه بازیابی گردشگری با ۱۵۶ درصد در تعداد گردشگران ورودی دست یافته است.

عربستان در کنار تلاش برای افزایش گردشگران سیاحتی، طرح‌های ویژه‌ای را نیز برای ترویج گردشگری مذهبی خود در دستور کار داده است و بر اساس چشم‌انداز ۲۰۲۳ این کشور، ۳۰ مسجد تاریخی در این کشور در برنامه توسعه و مرمت قرار دارند.

دیگر خبرها

  • چرا تنها سایت موزه غرب کشور عاقبت به خیر نشد
  • نخستین مسجد اسلام گسترش می‌یابد
  • قرن بیست و یکم قرن گردشگری
  • بازدید سفیر ازبکستان از موزه افتخارات سپاهان
  • بازدید وزیر کشور از غرفه هرمزگان در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • آسیب جدی به بناهای تاریخی کاشان وارد نشده است
  • دردسرهای نخستین شهر جهان که ورود به آن پولی شد!
  • در بزرگداشت روز میمند خاستگاه گل و گلاب جهان چه گذشت؟
  • (تصاویر) ترسناک‌ترین جاذبه‌های گردشگری جهان؛ از قلعه اجنه تا جنگل خودکشی!
  • ثبت میراثی از جهان اسلام در بروجرد