Web Analytics Made Easy - Statcounter

بانک مرکزی روسیه از بانک‌ها و مؤسسات مالی این کشور خواسته است کارت‌های اعتباری و تراکنش‌های الکترونیکی را که با صرافی‌های ارز دیجیتال در ارتباط هستند مسدود کنند. این نهاد دولتی از فعالیت‌های مرتبط با ارز دیجیتال با عنوان «اقتصاد زیرزمینی» یاد کرده است.   به گزارش آسان بیت کوین و به نقل از ارزدیجیتال، بانک مرکزی روسیه با انتشار بیانیه‌ای رسمی اعلام کرده است که باید جلوی کسب‌وکارهای مرتبط با اقتصاد زیرزمینی اینترنتی را بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نهاد دولتی به بانک‌های تجاری و شرکت‌های فعال در حوزه پرداخت الکترونیک دستور داده است تا تمامی حساب‌ها و کیف پول‌های الکترونیکی مرتبط با «فعالیت‌های تجاری غیرقانونی» مانند «صرافی‌های ارز دیجیتال» را شناسایی کنند.   در بیانیه بانک مرکزی روسیه صرافی‌های ارز دیجیتال، وب‌سایت‌های شرط‌بندی، طرح‌های زیرمجموعه‌گیری هرمی و مؤسسات فعال در معاملات فارکس (Forex) به‌عنوان کسب‌وکارهای غیرقانونی معرفی شده‌اند.   این نهاد دولتی گفته از مؤسسات مالی این کشور خواسته است ارائه خدمات به حساب‌های مرتبط با فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی را به‌طور کامل متوقف و تراکنش‌های مربوط به این کسب‌وکارها را مسدود کنند.   بانک مرکزی روسیه دستورالعملی را هم ارائه کرده است که به‌گفته این نهاد دولتی می‌تواند به بانک‌ها کمک کند تراکنش‌های مرتبط با فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی را از تراکنش‌های همتا‌به‌همتای قانونی و شفاف کسب‌وکارها تشخیص دهند.   بیانیه بانک مرکزی روسیه با این توضیح تکراری تمام شده است که فعالیت‌های مربوط به ارزهای دیجیتال، فارکس، شرط‌بندی و مواردی از این دست با «خطر از دست دادن پول همراه هستند» و «کلاهبرداری» محسوب می‌شوند.   رسانه روسی‌زبان کد دوروف (Kod Durov) گفته است که بانک مرکزی روسیه با این اقدام گامی در جهت توقف چرخه بازار ارزهای دیجیتال این کشور برداشته است و این در حالی است که ممنوعیت‌های قانونی مشخصی برای معامله ارزهای دیجیتال و فعالیت در صرافی‌ها وجود ندارد.   بانک مرکزی روسیه اکنون به‌خاطر سیاستی که در قبال ارزهای دیجیتال در پیش گرفته، با فشار حامیان کسب‌وکارها در دولت این کشور مواجه شده است. در حالی که بانک مرکزی بار دیگر خواستار ممنوعیت کامل فعالیت‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال، مانند آنچه در چین اتفاق افتاد شده است، وزارت امور مالی روسیه و چند نهاد دولتی دیگر با این اقدامات مخالفت کرده‌اند.   بن‌بستی که اکنون به وجود آمده باعث ایجاد انفعال در فضای قانون‌گذاری روسیه شده است. البته تاکنون اقداماتی هم در زمینه قانون‌گذاری انجام شده است که از جمله این موارد می‌توان به ممنوع‌شدن استفاده از ارزهای دیجیتال به‌عنوان یک روش پرداختی و اعمال مالیات بر درآمد‌های حاصل از معاملات ارز دیجیتال اشاره کرد.   با وجود این محدودیت‌ها فعالیت‌های مرتبط با استخراج ارز دیجیتال در روسیه همچنان در حال پیشرفت است، کسب‌وکارهای بزرگ‌تر به‌دنبال عرضه توکن هستند و اسبربانک (Sberbank)، غول حوزه بانکداری و فناوری روسیه، علی‌رغم اصرار بانک مرکزی برای محدودکردن استفاده از استیبل کوین‌ها، یک ارز دیجیتال باثبات راه‌اندازی کرده است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: بانک مرکزی روسیه ارزهای دیجیتال نهاد دولتی ارز دیجیتال صرافی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۰۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم سریال شناسایی جاسوسان روسیه و چین در انگلیس

 

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، این دو نفر به نام‌های دیلان ارل ۲۰ ساله و جیک ریوز ۲۲ ساله متهم هستند که در عملیات آتش‌سوزی یک انبار تجاری مرتبط با اوکراین در شرق لندن مشارکت داشته‌اند.

ارل و رویز نخستین کسانی هستند که در چارچوب قانون جدید امنیت ملی انگلیس مصوب سال ۲۰۲۳ متهم شده‌اند. بر اساس گزارش‌ها، ۳ نفر از سایر کسانی که با این پرونده مرتبط هستند، به اتهام‌های دیگری دستگیر شده‌اند.

منابع خبری انگلیس می‌گویند که انبار تجاری مرتبط با اوکراین ماه مارس گذشته آتش گرفت و از آن زمان، تحقیقات درباره این پرونده به دایره مبارزه با تروریسم پلیس انگلیس واگذار شد.

دادستان انگلیس ارل را به همکاری با گروه شبه نظامی واگنر، شناسایی و استخدام افراد برای همکاری با سرویس جاسوسی روسیه متهم کرده است. گفته می‌شود که او در عملیات آتش‌سوزی انبار اوکراینی نقش محوری داشته است.

دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس در این باره گفت: در حالی که ما باید اجازه دهیم تا این پرونده روند قضایی خود را طی کند، اما من عمیقاً نگران ادعای مشارکت اتباع انگلیسی در عملیات مجرمانه به نفع دولت روسیه هستم.

وی افزود: ما از تمام وزن سیستم کیفری استفاده خواهیم کرد تا هر کسی را که در جرایم مرتبط با دخالت خارجی مجرم شناخته می‌شود، پاسخگو کنیم.

همچنین جیمز کلورلی، وزیر کشور انگلیس با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: اقدامات خارجی خصمانه هرگز در خاک بریتانیا قابل تحمل نخواهد بود. اگر امنیت بریتانیا را تهدید کنید، با عدالت روبرو خواهید شد.

این تحول درحالی صورت می‌گیرد که دادستانی انگلیس دوشنبه گذشته نیز ۲ شهروند دیگر این کشور را به بهانه افشای اسرار محرمانه به چین متهم کرد. این ۲ نفر هم ماه مارس گذشته به ظن جاسوسی برای دولت پکن دستگیر شدند و قرار است محاکمه شوند.

دیگر خبرها

  • مهلت ارسال مقاله برای ویژه‌نامه فصلنامه روند با موضوع «پول دیجیتال بانک مرکزی CBDC» تمدید شد
  • سقف تراکنش‌ خرید از کارت‌های بانکی افزایش یافت
  • مزایای کریدور حمل‌ ونقل سبز و دیجیتال دریایی چیست؟
  • مزایای کریدور حمل‌ونقل سبز و دیجیتال دریایی چیست؟
  • تداوم سریال شناسایی جاسوسان روسیه و چین در انگلیس
  • نارضایتی کاربران از ارسال نشدن پیامک بانکی برای تراکنش‌های کمتر از ۳۰ هزار تومان
  • تحریم‌های جدید غرب مرتبط با ایران و روسیه
  • غرب تحریم‌های مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • آمریکا تحریم‌های جدیدی مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • آمریکا تحریم‌های مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد