Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت اپل اعلام کرد حفره امنیتی را ترمیم کرده که محققان امنیتی دریافتند شرکت اسرائیلی NSO از آن برای هدف گرفتن دستگاهها با استفاده از جاسوس افزار خود بهره برداری کرده است.

 این حفره امنیتی که از سوی Citizen Lab شناسایی شده است، به یک هکر اجازه داد با استفاده از بدافزار پگاسوس شرکت NSO به دستگاه یک فعال سعودی دسترسی پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اپل اعلام کرد اگر کاربر در یک دستگاه آسیب پذیر فایل PDF آلوده دریافت کند، این حفره امنیتی امکان رخنه هکرها را فراهم می کند.

این حفره امنیتی یک آسیب پذیری "زیرو دی" است که واژه اطلاق شده به آسیب پذیریهایی است که به تازگی شناسایی شده اند و هکرها پیش از ترمیم شدن، می توانند به بهره برداری از آنها بپردازند. طبق تحقیقات Citizen Lab که واحد تحقیقات سایبری دانشگاه تورنتو است، این حفره "زیرو دی" برای آلوده کردن دستگاه کاربران نیازی به کلیک از سوی آنها ندارد و اغلب به عنوان آسیب پذیری "زیرو کلیک" شناخته می شود.

اپل این حفره امنیتی را در آیفون، آی پد، مک و اپل واچ از طریق  به‌روزرسانی های نرم افزاری iOS ۱۴.۸ و iPadOS ۱۴.۸ و macOS ۱۱.۶ و واچ او اس ۷.۶.۲ ترمیم می کند. این  به‌روزرسانی ها یک روز پیش از برگزاری مراسم ویژه اپل برای معرفی جدیدترین محصولات این شرکت منتشر شدند. انتظار می رود اپل انتشار سیستم عامل iOS ۱۵ را اعلام کند که حفاظتهای امنیتی بیشتری خواهد داشت.

بر اساس گزارش بلومبرگ، مدیر معماری و مهندسی امنیتی اپل درباره این حفره امنیتی گفت: پس از این که آسیب پذیری مذکور برای iMessage شناسایی شد، اپل به سرعت وصله iOS ۱۴.۸ را برای حفاظت از کاربران طراحی کرد. وی تصریح کرد حملاتی نظیر این مورد بسیار پیشرفته بوده و طراحی آنها میلیونها دلار هزینه دارد و اغلب عمر کوتاهی داشته و برای هدف گرفتن اشخاص خاصی استفاده می شوند./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: حفره امنیتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۱۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از عملیات موفق حماس علیه پایگاه نظامیان صهیونیست | قدرت موشک‌های کوتاه برد رجوم را ببینید + ویدئو

دریافت 4 MB

به گزارش همشهری آنلاین، صحنه‌هایی از حمله گردان‌های قسام به پایگاه نظامی اسرائیلی کرم ابو سالم در شرق رفح با موشک‌های کوتاه برد رجوم منتشر شده است. تصاویر حمله قسام به پایگاه اسرائیلی در شرق رفح را ببینید.

کد خبر 849504 منبع: مهر برچسب‌ها صهیونیسم خبر ویژه موشک رژيم صهيونيستى فلسطین - حماس

دیگر خبرها

  • اعتراف جاسوس ها درباره اطلاعاتی که به «گروه ۴۰۰» داده‌اند | افشای جزئیات شکست جاسوسی آمریکا و انگلیس
  • افشای جزئیات کشف شبکه جاسوسی مزدور آمریکا و اسرائیل در یمن
  • بازداشت جاسوس‌های وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی در یمن
  • افشای جزئیات کشف شبکه جاسوسی مزدور آمریکا و رژیم صهیونیستی
  • اقدام نیروهای امنیتی یمنی علیه عملیات اطلاعاتی آمریکایی-صهیونیستی
  • تصاویری از عملیات موفق حماس علیه پایگاه نظامیان صهیونیست | قدرت موشک‌های کوتاه برد رجوم را ببینید + ویدئو
  • کره جنوبی در رزمایش سایبری آمریکا شرکت می‌کند
  • نظامیان صهیونیست، پیکر‌های ۳ شهید را آتش زدند
  • اعزام ۵ بالگرد اسرائیلی به غزه برای انتقال نظامیان مجروح
  • اسکان اضطراری در پی بارندگی در سنندج