Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-07@04:40:31 GMT

(تصاویر) طالبان در پلچرخی؛ زندانیان سابق زندانبان شدند

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۱۱۳۶۳

(تصاویر) طالبان در پلچرخی؛ زندانیان سابق زندانبان شدند

گروه طالبان پس از به دست گرفتن قدرت اداره زندان پلچرخی کابل را نیز عهده دار شده است؛ مجموعه‌ای وسیع در حومه کابل که هزاران نفر از نیرو‌های طالبان در آنجا زندانی بودند.

به گزارش فرارو، زمانی این زندان مملو از صد‌ها نفر از عناصر طالبان بود که توسط نیرو‌های امنیتی دستگیر و به اینجا منتقل شده بودند، حالا یکی از فرماندهان طالبان در سالن‌ها و سلول‌های خالی از زندان گشت و گذار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فرمانده طالبان که از بیان نام خود امتناع کرد با گروهی از نیروهایش از زندان بازدید کرد و گفت: حدود ۱۰ سال پیش در شرق استان کنر دستگیر شده و با پابند و چشمان بسته به پلچرخی منتقل شد.

او می‌گوید که وقتی آن روز‌ها را به یاد می‌آورم احساس وحشتناکی می‌کنم. زندانیان مورد سوءاستفاده و شکنجه قرار می‌گرفتند. او قبل از آزادی حدود ۱۴ ماه را در زندان سپری کرد.

این فرمانده طالبان افزود: آن روز‌ها سیاه‌ترین روز‌های زندگی من هستند و اکنون این شادترین لحظه برای من است که آزاد هستم و بدون ترس به اینجا می‌آیم.

برخی از نیرو‌های طالبان که اکنون از پلچرخی محافظت می‌کنند زندانیان سابق همین زندان هستند.

بسیاری از شهروندان افغان و دولت‌ها در سراسر جهان از به قدرت رسیدن طالبان نگران شده اند، چرا که می‌ترسند این گروه حکومتی مشابه سال ۱۹۹۰ در افغانستان ایجاد کند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: طالبان کابل افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۱۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص اولین حقوق به آزادی زندانیان غیر عمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، دانشجوی یزدی که در یکی از ارگان‌های دولتی نیز مشغول به کار آموزی شده است اولین حقوق دریافتی خود را به آزادی یک زندانی غیر عمد اختصاص داد.   این دانشجو با حضور در دفتر ستاد دیه استان یزد، مبلغ ۵ میلیون تومان، اولین حقوق دریافتی خود را جهت مشارکت در آزادی یک زندانی غیر عمد اختصاص داد.   وی که تمایلی به فاش شدن نام و تصویرش نداشت در این خصوص گفت: این مبلغ را جهت خشنودی خداوند و افزایش خیر و برکت در زندگی و کار خود اهدا کرده و امیدوارم هر ساله بتوانم مبالغ بیشتری را به این کار خیر اختصاص دهم.

دیگر خبرها

  • آقای مدودف همچنان تهدیدهای بزرگ می‌کند؛ فاجعه جهانی در راهه؟
  • مدودف: پاریس، واشنگتن و لندن هدف قرار خواهند گرفت
  • بررسی مشکلات مددجویان زندان سپیدار اهواز در دیدار با رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان
  • بررسی مشکلات ۱۵ مددجو زندان سپیدار اهواز
  • بازدید رئیس حوزه قضایی شهرستان رابر از زندان بافت
  • مقام سابق آمریکایی: فرانسه اولین نظامیان خود را به اوکراین فرستاده است
  • عفو موردی ۱۴۹ زندانی در کامیاران
  • اختصاص اولین حقوق به آزادی زندانیان غیر عمد
  • ۲۳ سال زندان برای قاتل برادر ستاره سابق پی‌اس‌جی
  • 23 سال زندان برای قاتل برادر ستاره سابق پی‌اس‌جی